17 Reacties
2 jaar geleden
Wakker wegleggen. Als hij gaat huilen/schreeuwen dan troosten en speen geven. Niet tegen hem praten. Weggaan wanneer hij rustig is. Herhalen totdat hij is slaap valt. Is even pittig, maar het werkt! Je zult zien dat hij steeds sneller gaat slapen.
2 jaar geleden
En soms eraan toe geven overdag als het niet anders is. Soms wil ie kleine gewoon graag bij je zijn ❤
2 jaar geleden
Hier valt ze alleen in slaap als ze op mij ligt. Als ik haar op haar rug wegleg is ze bijna direct wakker, maar als ik haar op haar buik weg leg slaapt ze een paar uur. Wel in de buurt blijven dan natuurlijk zodat je in de gaten kan houden of haar neus en mond vrij blijven.
2 jaar geleden
Omg precies hetzelfde hier!! Zoontje van 11. Hij slaapt meteen in mn armen, maar zodra ik hem neerleg, is hij klaarwakker. I’m tired of trying..
Ik lees mee. Wie heeft de gouden tip??
2 jaar geleden
Onze dochter is nu 8 weken. Vaak leg ik haar slapend in bed (na fles valt ze vaak meteen in slaap). Dan wordt ze eigenlijk standaard na een kwartier huilend wakker 😅. Dan pak ik haar niet op, hoe moeilijk dat ook is. Ik geef het speentje als ze deze wil, en wieg haar met mijn hand op haar zij/buikje. Dan wordt ze rustig en valt ze weer in slaap voor een wat langere tijd. Ik moest er ook aan wennen, dochter van 2 sliep als baby altijd overal en nergens en had geen hulp nodig daarbij.
2 jaar geleden
Ik heb laatst een tip gekregen van onze osteopaat. Door een kindje met de rug naar beneden te laten zakken kunnen ze wakker “schrikken” van de Moro reflex (die je niet altijd kan zien). Als je ze op de zij laat zakken en dan rustig naar de rug draait zou het beter kunnen gaan. Misschien heb je er iets aan 😁
2 jaar geleden
Dit hebben wij ook heel erg gehad! Nog steeds soms maar veel minder. Sowieso zijn we bezig om kleine wakker weg te leggen en leren zelf in slaap te laten vallen. Gaat in het begin even huilen en is pittig maar daarna valt die in slaap. Ik blijf wel bij em hou een hand op em. White Noise aan en zing een liedje. Helpt echt! Mocht je de kleine wel slapend weg willen leggen kan je beste eerst op de zij leggen en daarna draaien naar de rug. Of op de zij laten liggen natuurlijk, desnoods dmv zijligkussen. Die gebruiken wij ook. Want mijn kleine kan sowieso niet goed op de rug slapen.
2 jaar geleden
Je kan je kindje toch ook gewoon laten liggen en proberen om te kijken of hij zelf in slaap valt nadat hij wakker is geworden? Als hij gaat jengelen zou ik hem even laten misschien valt hij wel in slaap, als hij gaat huilen kun je tussendoor troosten door handje op zijn hoofd etc.
2 jaar geleden
Reactie op JuliaL
Je kan je kindje toch ook gewoon laten liggen en proberen om te kijken of h ...
Ik laat hem ook altijd liggen in de hoop dat ie weer gaat slapen, maar hij begint te jengelen en daarna gaat hij huilen. Slapen zit er dan niet meer in want hij is dan klaarwakker, maar wordt na een half uurtje toch heel hangerig en gaat huilen omdat ie moe is…
2 jaar geleden
Wij hadden dit ook maar sinds vorige week aan het oefenen gegaan en wakker in bed gelegd en dan in het bedje te gaan wiegen. Met als resultaat dat we nu bijna niet meer hoeven te wiegen. Hij valt nu bijna zelfstandig in slaap. Wel blijven we er een kwartiertje bij zitten en houden bijv een hand op z’n lijfje.
2 jaar geleden
Dank voor al jullie tips!
Goed nieuws! Ons zoontje heeft vandaag een recordtijd geslapen 😊 Heel onverwacht eigenlijk. Ging echt al dagen niet goed...
Wat we deze keer hebben gedaan:
Na het wakker worden en voeden in de ochtend toch geprobeerd om hem na enige tijd in te bakeren (met extra doek over hem heen en een KipKep) en aan de borst in slaap te krijgen. Met veel geduld viel hij in slaap.
Sliep eerst niet lang (half uur?). Maar na wakker worden opnieuw dit herhaald. Sliep toen wat langer (1.5 uur). Na wakker worden en voeden, weer herhaald en ineens sliep hij 3.5 uur! 😯 Gelijk een hele andere baby! Drinkt nu ook stukken beter. Bijna onrustig geweest ook.
Het wakker houden proberen we nu echt te beperken tot 1 - 1.5 uur. En we letten ook meer op vermindering overprikkeling en het donker houden van de ruimten.
We zijn heel blij. Morgen hopen we dit te herhalen 😊