18 Reacties
2 jaar geleden
Is het echt een zweetplek?? Het kan ook spuug zijn dat heb ik bij mijn dochtertje.
2 jaar geleden
Reactie op JuneMom2023
Is het echt een zweetplek?? Het kan ook spuug zijn dat heb ik bij mijn doch ...
Ja het is echt een zweet vlek achter haar nek . Ik geef haar altijd speen om snel in slaap te vallen😅
2 jaar geleden
Bij zo'n zweetplek zou ik denken dat ze het te warm heeft en zo haar warmte verliest. Mijn ventje heeft het ook vaak snel warm, sinds ik dit schema gebruik gaat slapen een stuk rustiger. Ik kijk dan s avonds op de babyfoon wat de kamer temperatuur is en trek daar dan 1 graden vanaf omdat het meestal s nachts nog iets afkoelt.

2 jaar geleden
Ben je al eens bij een osteopaat geweest? Klinkt alsof ze ergens ongemak van heeft bij het liggen en daarom vecht tegen het slapen.
2 jaar geleden
Reactie op Roosframboos
Bij zo'n zweetplek zou ik denken dat ze het te warm heeft en zo haar warmte ...

Dit is echt handig . Ik ga dit opslaan in mijn album. Zweet hij nu niet meer sinds dit schema?
2 jaar geleden
Misschien proberen om eerder naar bed te gaan, oververmoeid in gevecht slapen zou ook wel dit resultaat kunnen geven denk ik. Maar ik weet niet na hoe lang je haar weer op bed legt natuurlijk. Hier is dat vaak al na 1 uur, als ik het later probeer huilt hij hier ook en is het een gevecht.
2 jaar geleden
Qua in slaap brengen gaan wij vaak eerst even in het grote bed tegen elkaar aan liggen, even een rust momentje. Dan als hij bijna in slaap valt pak ik hem in mijn armen wieg ik hem nog zo'n 30 sec tot een min tegen me aan, zeg dan zachtjes mama gaat je in je bedje leggen slaap maar lekker liefie. Leg hem neer, eerst zijn billen, daarna zachtjes zijn hoofd en voordat ik loslaat nog even een hand op zijn borst zodat hij zich ook in bed nog geborgen voelt. Tegen het het hele bed door rollen vouw ik een lakentje op tot een lange dunne strook en leg die over de heupjes heen. Mijn ventje is nu 12 weken en heeft zijn beentjes helemaal ontdekt dus als ik dat niet doe ligt hij eind van de nacht op een hoopje onder in zijn bed🤣 als hij tussendoor nog gaat mopperen gaan we even terug, speentje geven, niet praten, aai over de wang en kus op het voorhoofd en dat blijven herhalen wanneer nodig. Mocht hij echt gaan huilen dan pak ik hem wel weer even terug en wieg hem weer even tot hij rustig is en herhaal dan het riedeltje met in bed leggen.
Wat voor je kleintje belangrijk is is dat wat je doet je rustig doet als jij denkt 'aah ik krijg haar niet in slaap' dan voelt ze dat. Ik denk altijd maar zo 'ik ga ventje even helpen met inslaap komen, want dat heeft hij nu nodig' en zorg dat je voorspelbaar bent ☺️ uiteraard moet je doen wat voor jou goed voelt. Want elke mama en elk kind is anders, wat voor de ene werkt werkt voor de ander totaal niet. 🙂 hierboven werkt voor ons goed en hoop dat je snel wat meer rust krijgt s nachts.🥰

2 jaar geleden
Ben je al eens bij een osteopaat geweest? Klinkt alsof ze ergens ongemak va ...
Nee ik ben doorverwezen naar manuele therapie! Ik merk nog geen verschil (tot nu toe 2x geweest) . Ze krijgt een soort van nek massage en heupmassage. Ze vermoeden dat er iets is met haar nek vanwege de lange bevalling . Ze zat heel lang klem in de geboortekanaal. Ze was heel onrustige baby maar ik merk de laatste week dat ze wat rustiger is. Maar in slaap wiegen MOET altijd
2 jaar geleden
Dit is echt handig . Ik ga dit opslaan in mijn album. Zweet hij nu niet mee ...
In de nacht zweet hij inderdaad niet meer met dit schema. Ik heb ook een plaatje voor overdag mocht ze dan ook zweten🤭 mijn ventje deed dat in ieder geval wel haha. Tuurlijk is het hierbij zelf kijken wat voor je kleintje wel of niet werkt. Dit plaatje is voor binnenshuis.🙂

2 jaar geleden
Reactie op Sja1989
Misschien proberen om eerder naar bed te gaan, oververmoeid in gevecht slap ...
Ik hou haar max 1,5uur wakker inclusief voeden. Tenzij ze slaapsignalen geeft dan ren ik als een gek naar boven en doe ik hydrofiele doek ,speen en op kussen wiegen. Ik leg haar na 30 a 40 min in de co sleeper. Overdag leg ik haar gewoon op onze bed( met camera op haar gericht sws).
2 jaar geleden
Dit is wat ze fijn vindt. Overdag leg ik haar op kussen op onze bed en snachts in de co sleeper schuin. Dit doe ik omdat ze in week 6 tot 10 last had van melk terug geven. Leek soms alsof ze verslikte.. sinds ik haar schuin laat slapen verslikt ze niet meer! Heel soms kruipt ze omlaag waardoor hydrofiele doek iets hoger komt. Pfff hele gedoe weet niet zo goed wat ik moet doen! Maak me zo druk om wiegendood. Ben altijd op waakstand.

2 jaar geleden
Reactie op Roosframboos
Qua in slaap brengen gaan wij vaak eerst even in het grote bed tegen elkaar ...

Ahh 🥰🥰🥰bij mijn dochter heb ik ook vaak geprobeerd in de co sleeper te leggen door eerste de billen dan de hoofdje rustig en mijn hand op haar borst. 9 van de 10 keer schrok ze wakker overdag waardoor ik het heb opgegeven en haar gewoon in onze eigen bed leg( lijkt alsof ze hekel heeft aan de co sleeper ) 😅. Mijn dochter gooit ook zo vaak haar benen in de lucht. Ik wordt daar telkens wakker van, omdat ze het kaai hard weer terug slaat op haar matras 😂😂 Ik ga vannacht proberen zo n laken op haar te doen zodat ze niet rolt 😅😜. Ik ben zo bang van wiegendood. Haar co sleeper matras is wel veilig. Ik doe enkel matrashoes (geen molton). Schrikt hij niet zichzelf wakker met armen los? Thanks voor de schemas😊
2 jaar geleden
Probeer eens de swaddle van Copper Pearl (via Amazon). Deze zijn elastisch en kan ze zich minder makkelijk uitwurmen. Als ze dat al doet blijft de doek strak om haar heen ipv dat het gelijk helemaal los zit :)
2 jaar geleden
Meyco inbakerslaapzakken werken hier het best, dan kunnen de armpjes niet bewegen (net als met een doek), lekker strak, maar wel dunne ademende stof. Hier bevallen ze erg goed, terwijl ik ook een puckababy en een ergopouch in huis heb die veel duurder zijn. Maar waar ze ook veel meer bewegingsvrijheid hebben, dat klinkt fijn, maar werkt voor onze dame niet. De Meyco bestaan in verschillende maten, dus je kunt de juist maat kiezen.
Hoop dat je iets hebt aan de tip! Onze dame slaapt er van 22.30-6.00 mee, met af en toe een speentje aanbieden tussendoor. We klagen niet!
2 jaar geleden
Qua inbaker slaapzak zou ik de pacco adviseren. Mijn dochter ging zich ook uit de hydrofiel werken en de pacco werkt wel. Kijk wel even naar het gewicht dat je er wel een heb van boven de 7 kg.
2 jaar geleden
Ahh 🥰🥰🥰bij mijn dochter heb ik ook vaak geprobeerd in de co sleeper te l ...
Voorheen maakte hij zichzelf wel wakker met zijn armpjes, toen de puckababy mini gehaald. Toen die een keer in de was zat s nachts genoodzaakt om een gewone slaapzak te gebruiken en dat ging juist nog iets beter. Omdat hij graag met zijn armpjes omhoog slaapt. Dat probeerde hij ook steeds in de puckababy en raakte dan wel eens gefrustreerd.
Ik ben zelf ook bang voor wiegendood.. daarom voorlopig nog bij ons op de kamer. En ook een babyfoon met camera.
2 jaar geleden
Reactie op EsAaEn
Meyco inbakerslaapzakken werken hier het best, dan kunnen de armpjes niet b ...
Hier ook de meyco inbakerdoeken! En sinds ik die gebruik slaapt de kleine door tot 7/7.30. Daarvoor deed ik het ook met een hydrofile doek, maar die kreeg hij ook steeds los. Meyco gaat 9 vd 10x goed.. soms 1 armpje los gewurmd😇