13 Reacties

2 jaar geleden

Bij de andere kindjes gewacht tot ruim 4 maanden. Ik wilde zeker weten dat ze sterk genoeg waren.

2 jaar geleden

Ik lees even mee, gaan op vakantie waar we evt. bakfiets kunnen huren als ze 10 weken is.

2 jaar geleden

Volgens mij moet je wachten tot 3/4 maanden, totdat het nekje en ruggetje sterk genoeg zijn om tegen de trillingen van het fietsen te kunnen.

2 jaar geleden

Volgens mij moet je wachten tot 3 maanden.. trilt idd echt nog wel hard en zelfs met drie maanden fietste ik erg langzaam op mijn urban arrow en zag ik dat nekje al alle kanten op zwiepen, zou het dus zeker niet eerder doen.. zelfs niet met een meeverende maxi cosi zit

2 jaar geleden

Reactie op LGW

Volgens mij moet je wachten tot 3 maanden.. trilt idd echt nog wel hard en ...
Ik heb bij ons niet het idee dat het meer trilt of wiebelt dan in de auto. Als je echt over kinderkopjes rijdt, ga ik wel wat langzamer, maar wij hebben hem al vanaf 2 weken mee in de maxi cosi in de urban arrow. De maxi cosi zit dan in een geveerde houder. Heb het in de kraamweek aan de kraamhulp en verloskundige gevraagd en die zagen ook geen probleem. In de auto kan het ook flink wiebelen en trillen.

2 jaar geleden

Vanaf 3 weekjes ongeveer gaat ze mee in onze Lovens bakfiets. Als je geen mega hobbelige paden pakt schud dat nekje amper… en begin met een klein stukje, kijk hoe het voelt. Ga dan steeds ietsjes verder en langer. Is voor jezelf ook fijn 😉

2 jaar geleden

Onze babyschaal is geschikt vanaf 2 maanden, ik ga volgende week eens kijken of ik dit aandurf 😅

2 jaar geleden

Reactie op BabyvanH

Onze babyschaal is geschikt vanaf 2 maanden, ik ga volgende week eens kijke ...
Babyschaal is wel echt iets anders dan in de maxicosi! Daar zijn ze minder in beschermd

2 jaar geleden

Reactie op Marenkaaa

Babyschaal is wel echt iets anders dan in de maxicosi! Daar zijn ze minder ...
En is ook niet geveerd denk ik?

2 jaar geleden

Zelfs ontwerper van urban arrow zegt 3 maanden: https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/accessoires/kinderzitjes/hersenschudding-door-kinderzitjes/#:~:text=Vanaf%203%20maanden%20kan%20een,voor%20een%20auto%20met%20vering. ‘Goed dat jullie hier aandacht aan besteden’, zegt Wytze van Mansum meteen, Hij is ontwerper van de Urban Arrow, een elektrisch ondersteunde bakfiets, en zelf vader van een jong kind. ‘Ik heb hier zeker over nagedacht. Wij zeggen: een kind tot 3 maanden kun je beter in een draagdoek vervoeren op de fiets. Vanaf 3 maanden kan een kind in een Maxi-Cosi in een geveerde houder in de bak van de bakfiets. Veel ouders denken dat een Maxi-Cosi van zichzelf veilig is, maar die biedt geen bescherming tegen trillingen. Ze zijn ontworpen voor een auto met vering. Onze bakfietsen zijn uitgerust met ballonbanden en ik adviseer voor kindervervoer ze zo zacht mogelijk op te pompen; niet meer dan 1 à 1,5 bar. En langzaam fietsen!’

2 jaar geleden

Reactie op LGW

Zelfs ontwerper van urban arrow zegt 3 maanden: https://www.fietsersbond.nl ...
En dan wel draagdoek op de fiets adviseren 🤔 ook echt niet veilig

2 jaar geleden

Reactie op Lofas

En dan wel draagdoek op de fiets adviseren 🤔 ook echt niet veilig
Wilde dit net zeggen. Ik zou het zelf nooit doen, veel te kwetsbaar!

2 jaar geleden

Nee dat ben ik met jullie eens.. draagzak zou ik ook niet doen