17 Reacties

3 jaar geleden

Toevallig besprak ik dit gisteren met een verpleegkundige op een kinderafdeling. Zij zei dat ze in de couveuse het bijna net zo goed hebben als in de baarmoeder en dat ze daar dus vanaf 28 weken al heel veel mee kunnen. Nu moet je het natuurlijk niet willen dat je kindje binnen nu en twee maanden geboren word, maar het stelde mij wel gerust. En vroeggeboorte kan altijd gebeuren, soms ook zonder enige aanleiding!

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde hoor.. ik ben nu 23 weken en ik tel de dagen af tot de baby sowieso levensvatbaar is (24 weken) en dat hij een goede overlevingskans heeft (27 weken)… aftellen geblazen. Ik hoop dan ook iets meer te kunnen genieten van de zwangerschap

3 jaar geleden

Mijn laatste is geboren op 34 weken. En ze hoefde gelukkig maar 1 dag I. De couveuse omdat haar geboortegewicht goed was. 2610 gr. Maar dan moest ze wel in het ziekenhuis blijven totdat ze het termijn van 36 weken zwangerschap had bereikt. Maar de kinderarts vertelde me dat het een protocol is van het ziekenhuis. En dat het alleen voor de zekerheid gebeurt zodat er achteraf geen klachten kunnen komen dat ze te vroeg naar huis zijn gestuurd. Bij een vroeggeboorte is het gewicht eigenlijk belangrijk. Als het gewicht hoog is dan is een couveuse niet nodig. Hopelijk is het gewoon zorg om niets. En geniet lekker van de zwangerschap.

3 jaar geleden

Reactie op Merlijn1986

Toevallig besprak ik dit gisteren met een verpleegkundige op een kinderafde ...
Helaas valt die hele rollercoaster heel erg tegen, alle toeters en bellen, de kans op hersenbloedingen en problemen met luchtwegen en darmen. Dan nog maar niet te hebben over de ontwikkeling op peuter/kleuter leeftijd

3 jaar geleden

Helaas valt die hele rollercoaster heel erg tegen, alle toeters en bellen, ...
Dat geloof ik direct. Ik hoop het vooral niet mee te hoeven maken. Maar toch gaf het mij een geruststelling!

3 jaar geleden

Reactie op Bobo3

Mijn laatste is geboren op 34 weken. En ze hoefde gelukkig maar 1 dag I. D ...
Couveuse heeft niet echt wat met het gewicht te maken, regelen van temperatuur, luchtvochtigheid, zuurstof en koolzuur.

3 jaar geleden

Dat zou kunnen kloppen. Zeg alleen wat de kinderarts me toen vertelde. Dat ze kijken naar het gewicht, als de baby natuurlijk verder gezond is.

3 jaar geleden

Reactie op Merlijn1986

Dat geloof ik direct. Ik hoop het vooral niet mee te hoeven maken. Maar toc ...
Helaas jammer dat een verpleegkundige je een heel positief beeld geeft terwijl de werkelijkheid helaas heel anders is en kan zijn.Ze kunnen idd heel veel maar niet alles en de achterstand aan organen, hersenen en longen zijn niet meer in te halen buiten de baarmoeder

3 jaar geleden

Reactie op Bobo3

Mijn laatste is geboren op 34 weken. En ze hoefde gelukkig maar 1 dag I. D ...
Jeetje, hoe gaat het nu met haar? En ben je al die tijd ook bij haar gebleven in het ziekenhuis? Moest jij ook voor controles enzo blijven?

3 jaar geleden

Reactie op tdkramer

Ik heb hetzelfde hoor.. ik ben nu 23 weken en ik tel de dagen af tot de bab ...
Ja ik zit zelf inderdaad ook zo, ik heb vaak ook geen plezier in de zwangerschap omdat ik alles voel en zie veranderen aan mezelf, moe etc en daar voel ik me dan weer schuldig over omdat niet iedereen zwanger kan worden 😅 ik hoop dat we er allebei wat meer van kunnen genieten 😅

3 jaar geleden

Ik heb zelf ook een voorgevoel misschien dat het komt dat onze dochter geboren is met 36 weken. Maar het zegt natuurlijk allemaal niks het kan ook maar zo zijn dat ze blijft zitten tot 41 weken :)

3 jaar geleden

Onze dochter is geboren met 26 weken en een geboorte gewicht van 700 gram omdat ik zwangerschaps vergiftiging had gelukkig gaat alles goed met haar maar het is natuurlijk het beste voor je kindje om zo lang mogelijk te blijven zitten ik had bij haar ook het idee dat ze eerder kwam gelukkig heb ik dat nu niet heb natuurlijk wel de angst ben nu 24 weken en 4 dagen zwanger van onze zoon maar in het ziekenhuis kunnen ze gelukkig heel veel ik hoop voor je dat je je kindje lekker lang mag dragen tot 38/40 weken

3 jaar geleden

Van mijn dochter in augustus 2021 bevallen op 36 weken met spoedkeizersnede… mijn vruchtwater was weg. Alles goed gekomen. Op 3dagen waren we samen thuis❤️ al hoop ik deze keer ook wat langer dan 36 weken zwanger te zijn van onze jongen🙈

3 jaar geleden

Reactie op Zwangervan2ekindje

Onze dochter is geboren met 26 weken en een geboorte gewicht van 700 gram o ...
Welke symptomen had je van de vergifitiging? En hoelang liep je er mee rond?

3 jaar geleden

Reactie op Mamaavantwee

Ja ik zit zelf inderdaad ook zo, ik heb vaak ook geen plezier in de zwanger ...
Hoop ik ook voor jou! Ik herken je gevoel enorm. Voel je vooral niet schuldig, iedereen maakt een zwangerschap mee op haar eigen manier. Probeer te genieten! X

3 jaar geleden

Reactie op Mamaavantwee

Welke symptomen had je van de vergifitiging? En hoelang liep je er mee rond ...
Overgeven hoofdpijn of er een band heel hard word aangetrokken waar je bh bandje zit last tussen je schouders vocht in mijn voeten handen gezicht en hoge bloeddruk ik had al vanaf week 18 vocht maar had echt een slechte verloskundige bij 25 weken had ik deze klachten niemand hielp me dokter stuurde me met reflux naar huis en de huisartsenpost zij ga maar naar de dokter week mee gelopen en uiteindelijk toch naar het ziekenhuis gestuurd met een onder druk van bijna 200 met het bloedruk meten echt bizar gelukkig loop ik nu in het ziekenhuis geeft me mee rust

3 jaar geleden

Ik ben nu in verwachting en bij de vorige zwangerschap had ik een spoedkeizersnede met ongeveer 34 weken. Ik heb toen aan de bel getrokken omdat ik haar minder goed voelde bewegen, maar elke keer was het hartfilmpje goed en werd ik tot 3x toe naar huis gestuurd totdat de 4e keer hartfilmpje wel zorgelijk was. Twee uur later is ze geboren. Ik heb nu met deze zwangerschap ook wel last van zorgen om vroeggeboorte en denk vaak 'als ik de 24 weken haal is hij in ieder geval levensvatbaar', maar tegelijkertijd vertrouw ik ook heel erg op mijn eigen gevoel, omdat ik het de vorige keer ook goed had. Ik bespreek dit ook met de verloskundige en die nemen mijn zorgen serieus. Als ik jou was dan zou ik het bespreken met jou verloskundige dat ze weten van je zorgen en wellicht ook laten informeren over wat er gebeurd medisch mocht een vroeggeboorte ook echt gaan plaatsvinden. Dan is het niet iets onbekends en stelt het je wellicht gerust. Mijn te vroeg geboren kindje is trouwens kerngezond. :)