253 Reacties

één jaar geleden

Ik woon in BE sinds 2006. Lijkt me ook leuk om in contact te komen met andere ouders van Be

één jaar geleden

Ik woon in de buurt van Leuven!

één jaar geleden

Hier ook België.

één jaar geleden

Van aan de zee 😊

één jaar geleden

Ik woon in het Gentse

één jaar geleden

Hier ook Belgisch! Er zijn inderdaad veel verschillen in wetgeving en aanpak! Als je vragen hebt, vraag maar raak. Kindje 2 hier en nogal informatie-verslaafd dus k heb al veel opgezocht bij de oudste 😅

één jaar geleden

Reactie op MammieBlomme

Hier ook Belgisch! Er zijn inderdaad veel verschillen in wetgeving en aanpa ...
Ik verschiet vooral van het verschil in echo termijnen, NIPT en geslachtbepaling enzovoort. Niet direct een vraagje maar nooit stil gestaan bij het verschil 😁

één jaar geleden

Zitten veel verschillen tussen BE en nl. Zoals in Nl krijg je maar 3 echo's gedurende de zwangerschap, er wordt ook aangedrongen om thuis te bevallen i.p.v. ziekenhuis. En in grote steden is het bevallen enzo snel mogelijk naar huis.

één jaar geleden

Hier ook België van provincie Antwerpen ☺️

één jaar geleden

Hier ook uit België, was in het begin ook soms in de war met de verschillen 🤭

één jaar geleden

Reactie op Bobo3

Zitten veel verschillen tussen BE en nl. Zoals in Nl krijg je maar 3 echo's ...
Aangedrongen om thuis te bevallen? Nog nooit gehoord hoor haha het is ieders vrije keuze wat je wilt. Ik heb nu al meer dan 3 echo’s gehad en ik ben morgen 10 weken

één jaar geleden

Ben zelf geboren in Amsterdam. Toen ik 14 jaar was mijn moeder bevallen van mijn jongste broertje, en door de verloskundige dis ze had was het een hele gedoe. Me moeder had al van het begin tegen haar gezegd dan ze geen thuisbevalling aandurfde vanwege een complicatie. Maar ze haalde hij steeds over. En tijdens de weeën wilde ze haar niet naar het ziekenhuis laten gaan, het was zogenaamd nog geen tijd, terwijl de weeën om de vijf min kwamen. Totdat ik mijn tante heb gebeld, en ze tegen haar tekeer ging en zijn ze alsnog gegaan tegen haar wil. Het hangt er natuurlijk vanaf wie je krijgt en bij welke praktijk zit. Maar heb vaak rare verhalen gehoord van mensen die ik persoonlijk ken. Waaronder me zus. Ik weet heel goed dat het niet overal hetzelfde is, hoor. Het hangt allemaal af welk verloskundige je hebt enzovoort.

één jaar geleden

Reactie op Bobo3

Zitten veel verschillen tussen BE en nl. Zoals in Nl krijg je maar 3 echo's ...
Ik vind net precies dat die veel echo's krijgen. Ik ben van België en ik heb moegen mijn 2de echo op 12 weken maar je hoort hier echt veel mensen die op 8 weken en 10 weken ook een echo hebben gehad. Ik dacht ook altijd dat ze dat in Nederland minder deden maar die info is precies achterhaald.

één jaar geleden

Reactie op MA2

Ik vind net precies dat die veel echo's krijgen. Ik ben van België en ik he ...
Die doen veel “pret echo’s” maar hebben maar 2 terugbetaalde echo’s dacht ik. En ik heb ook wel al 5 echo’s gehad ondanks dat ik nu nog maar bijna 13 weken ben. Maar dat komt omdat ik zwanger ben via ivf, meerdere miskramen had en een hematoom had deze zwangerschap die bloedingen veroorzaakte. Nu is het ook gedaan met de pret en moet ik braaf 4 weken wachten tot de 16 weken echo zoals elke Belgische vrouw 😉

één jaar geleden

Reactie op MA2

Ik vind net precies dat die veel echo's krijgen. Ik ben van België en ik he ...
In BE, tenminste in Gent bij mijn gyne kreeg ik elke 4 weken een echo bij al me kids. In Nl krijg je volgens mij maar 2 of drie terugbetaald en de rest moet je zelf betalen volgens me nichtjes.

één jaar geleden

Uit het Antwerpse 😁

één jaar geleden

Ook uit België. Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad en blijk 9 weken en 4 dagen zwanger te zijn. Binnen 3 weken terug voor een echo en de NIPT. Daarna om de 4 weken.

één jaar geleden

Reactie op Monax

Van aan de zee 😊
Ik ben ook van aan de zee! Van Oostende 😄Ben nu 12+4 van mijn 1e kindje en jij?

één jaar geleden

Reactie op BoVDG

Die doen veel “pret echo’s” maar hebben maar 2 terugbetaalde echo’s dacht i ...
Ik heb ook hematoom, ik was toen 9 weken zwanger. Hoelang heeft je bloeding geduurd?

één jaar geleden

Reactie op MF9484

Ik heb ook hematoom, ik was toen 9 weken zwanger. Hoelang heeft je bloeding ...
Bij mij is het hematoom ondertussen volledig weg. Ik heb heel veel helderrood bloed verloren op exact 7 weken en dan nog bruine afscheiding tot 11 weken. Op 10 weken was het hematoom bijna volledig weg dus moest ik niet meer plat liggen en op 12 weken was er niets meer te zien van het hematoom (ondertussen 13weken). Wel mag ik daardoor heel de zwangerschap niets tillen zwaarder dan 5kg en moet ik echt mijn rust nemen omdat er een kans bestaat dat mijn vliezen door het bloedverlies weker geworden zijn