253 Reacties

één jaar geleden

Ook van België, namelijk Genk. Ik ben 13weken +4 zwanger. Intussen hadden we 3 echo’s omdat we mijn cyclus lieten opvolgen bij de gynaecoloog.

één jaar geleden

Reactie op CaroBorstlap

Uit het Antwerpse 😁
Ik ook! 😀

één jaar geleden

Nederlander in Belgie🙋🏼‍♀️ Eerste kind in NL gekregen in corona tijd (waren meer dan 3, maar niet veel) en nu zwanger van de 2e in BE. Ga dus nu persoonlijk het verschil ontdekken. Groot verschil is nu al wel dat je in BE standaard naar een gynacoloog gaat en in NL alleen bij medische gevallen en in BE beval je standaard in het ziekenhuis, in NL moet je hiervoor betalen als het niet medisch is (zodra je een ruggenprik krijgt, wordt het al medisch dus je kan het makkelijk weer gratis krijgen) maar kies je zelf makkelijker waar je bevalt. Iemand tips? Want ik ben hier letterlijk verhuisd en direct zwanger geworden😅

één jaar geleden

Uit Antwerpen en vandaag precies 13 weken zwanger. Resultaat van de NIPT al binnen. Woensdag mijn tweede echo (gynaecoloog is deze week op congres). Spannend

één jaar geleden

Van regio Gent hier!🙋🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Cecily_ds23

Uit Antwerpen en vandaag precies 13 weken zwanger. Resultaat van de NIPT al ...
Hoe lang heb je moeten wachten op resultaat nipt test?

één jaar geleden

Reactie op Mabellie

Ik ben ook van aan de zee! Van Oostende 😄Ben nu 12+4 van mijn 1e kindje en ...
Ik ben momenteel 11w en 4 dagen, ook van een eerste kindje! Super spannend allemaal!

één jaar geleden

Vandaag resultaten van de NIPT binnen. Alles in orde en wij krijgen een jongen 💙

één jaar geleden

Reactie op BoVDG

Vandaag resultaten van de NIPT binnen. Alles in orde en wij krijgen een jon ...
Super goed nieuws! 😊 Wanneer was je bloedafname? We verwachten hier ook elk moment de resultaten, ik heb elk half uur al op mn gsm gekeken 😅

één jaar geleden

Reactie op LaritaV

Super goed nieuws! 😊 Wanneer was je bloedafname? We verwachten hier ook el ...
Maandag 21 november bloedafname en maandag 28 november resultaten 😊

één jaar geleden

Zijn jullie behalve bij de gynaecoloog ook nog onder begeleiding bij een vroedvrouw? Je hebt in België recht op 12 terugbetaalde prenatale consulten en nu twijfel ik enorm of ik hier gebruik van zou maken of niet.

één jaar geleden

Wat bedoel je hiermee? Wat is het verschil? Kun je beide doen zodat je vaker de baby ziet?

één jaar geleden

Reactie op LMT

Wat bedoel je hiermee? Wat is het verschil? Kun je beide doen zodat je vake ...
Je kan 12 keer naar de vroedvrouw gaan voor bijvoorbeeld het hartje te horen (ze doen geen echo’s) tips en advies, cursussen, eigenlijk extra opvolging

één jaar geleden

Reactie op BoVDG

Je kan 12 keer naar de vroedvrouw gaan voor bijvoorbeeld het hartje te hore ...
Oh wist ik ook niet. Dacht dat het ofwel enkel bij de gynaecoloog was of een combinatie. Momenteel alles ingepland bij de gynaecoloog in het ziekenhuis, maar wel al een kennismaking gepland apart bij een vroedvrouw. Vooral omdat zij bij de nazorg eerder aanwezig zou zijn, leek het me handig om toch een te hebben.

één jaar geleden

Reactie op BoVDG

Je kan 12 keer naar de vroedvrouw gaan voor bijvoorbeeld het hartje te hore ...
Goed dat je het zegt! Dat wist ik ook niet. Ga meteen om zoek naar iemand!

één jaar geleden

Net naar de vroedvrouw geweest en een hele goede hartslag gehoord 😍 ik mag om de 4 weken bij haar langs en om de 4 weken bij de gynaecoloog. Dus ik heb om de 2 weken controle en dat stelt eigenlijk wel echt gerust

één jaar geleden

Reactie op BoVDG

Net naar de vroedvrouw geweest en een hele goede hartslag gehoord 😍 ik mag ...
Hoe zoek/vind je een vroedvrouw? Zou het ook wel kunnen gebruiken om tussen de echo ook de hartslag te horen. Nu gaan er 6 weken tussen zitten door de feestdagen, nu 13 weken en NIPT gehad

één jaar geleden

Reactie op SophV

Hoe zoek/vind je een vroedvrouw? Zou het ook wel kunnen gebruiken om tussen ...
De website vroedvrouwen.be geeft alle uitleg en daar vind je ook vroedvrouwen in de buurt 😊

één jaar geleden

Reactie op Mabellie

Ik ben ook van aan de zee! Van Oostende 😄Ben nu 12+4 van mijn 1e kindje en ...
Hier van Brugge 😁 ik ben vandaag 13+5 van ons 3e 😊

één jaar geleden

Reactie op BoVDG

De website vroedvrouwen.be geeft alle uitleg en daar vind je ook vroedvrouw ...
Bedankt voor de tip. Heb al eens gekeken en morgen contact opnemen :)