11 Reacties

3 jaar geleden

Hi. Ik zelf heb nog geen ervaring met belly binden (1e kindje voor mij). Wel heb ik veel gelezen erover dat ‘t dragen van een bellyband na de bevalling erg bevorderlijk is voor het herstel van de spieren en je sneller back in shape bent. Ik zelf heb dus een postpartum buikband gekocht. Inmiddels al binnen gekregen en kwaliteit voelt goed! Niet duur ook

3 jaar geleden

Ik heb van een vriendin een sluitdoek gekregen. Zij komt uit Rusland en daar is dat gebruikelijk. Ze zijn van mening dat je dan sneller terug in shape bent. Ik ben benieuwd 😊

3 jaar geleden

Ik vilg even. Heb de bekkenfysio hierover gemaild, benieuwd wat ze aanraadt.

3 jaar geleden

Ik ga deze gebruiken. Na de bevalling

3 jaar geleden

Ik heb de Cariwell belly binder/sluitband. Werkt met klittenband. Ook nog geen ervaring (eerste kindje), maar leek mij ook prettig. Mijn bekkenfysio gaf groen licht ervoor, is wel een ouderwets gebruik, dus niet veel vrouwen (in NL) gebruiken dit. Ik krijg een keizersnede, dan wordt aangeraden pas een of twee dagen later te starten. Volgens mij mag het met een vaginale bevalling al eerder. Oh en vooral dragen op momenten dat je verwacht je (buik)spieren te moeten belasten, liefst niet 24/7 en ook niet wekenlang, want anders zouden je buikspieren juist lui worden door de ondersteuning. Het is echt bedoeld om de boel (m.n. de banden en buikspieren die moesten wijken voor de baarmoeder) weer terug op de plek te krijgen. Daarna moeten je spieren zelf weer de kans krijgen om je rechtop te houden :) Maar goed, geen ervaring dus nog, ben wel heel benieuwd. Baat het niet, dan schaadt het niet, lijkt me.

3 jaar geleden

Reactie op Rana4AA

Ik heb de Cariwell belly binder/sluitband. Werkt met klittenband. Ook nog g ...
Denk dat jij het over die kant en klare banden hebt dan. Want ik ga de traditionele doek van 20 m lang gebruiken. De eerste 10-14 dagen kan je de doek 24 uur per dag dragen. Met af en toe een pauze voor douchen en verzorging. Daarna wordt aanbevolen om alleen voor de nacht in te wikkelen. Het is niet alleen om de boel weer terug op zn plek te krijgen, maar ook om het vocht uit je buik te drukken. Zo’n band kan je gerust 8 weken of zelf 3/4 maanden dragen. Hoe langer je m draagt, hoe minder doek je nodig hebt. Ik heb de doek gekocht via Tensia.nl. Zij geeft ook trainingen hierin en vertelt hier meer over dus altijd interessant.

3 jaar geleden

Reactie op LMT

Denk dat jij het over die kant en klare banden hebt dan. Want ik ga de trad ...
Alleen mag je met een keizersnede niet meteen een sluitlaken of bellybinder dragen. Het liefst pas na 4 dagen dacht ik. Ik ben wel benieuwd welke belly binders iedereen aanschaft die ook een keizersnede krijgen. Dit wordt mijn tweede keizersnede en heb het vorige keer niet gebruikt. Heb wel een blijvende diastase overhouden aan de vorige zwangerschap. Mijn buik hangt nu ook over mijn litteken heen 🥵. Hoop met de sluitband er voor te zorgen dat ik wat mobieler ben maar weet dus niet goed of de traditionele doek handig is voor na een keizersnede

3 jaar geleden

Reactie op Wanderlusttt

Alleen mag je met een keizersnede niet meteen een sluitlaken of bellybinder ...
Ik las dat een traditionele doek dan juist goed is, omdat je die beter kan afstellen. Je mag m volgens mij alleen pas na 6 dagen dragen, maar verder wel hetzelfde als een vaginale bevalling. Maar kijk maar eens op die website. Haar nummer staat er op bij. Zij legt graag meer uit aangezien ze er ook trainingen over geeft dus denk dat je het beter aan haar kan vragen dan “random moeders”

3 jaar geleden

Reactie op LMT

Ik las dat een traditionele doek dan juist goed is, omdat je die beter kan ...
Jaa heb vrijdag een afspraak staan bij de gynaecoloog dus dan vraag ik ook aan hem wat handig is. Had op de website gekeken en daar staat dat bij een keizersnede een sluitlaken pas na 6 tot 8 weken mag na een keizersnede. @blucker als ik vrijdag meer info heb gekregen van de gynaecoloog zal ik nog even een berichtje/antwoord posten misschien kun je daar wat tips uithalen.

3 jaar geleden

Reactie op Wanderlusttt

Jaa heb vrijdag een afspraak staan bij de gynaecoloog dus dan vraag ik ook ...
Oh dat zou fijn zijn, dankjewel ❤️

3 jaar geleden

Reactie op blucker

Oh dat zou fijn zijn, dankjewel ❤️
Heee, nou heb mijn laatste controle gehad. Heb gevraagd welke sluitband we het beste kunnen gebruiken maar die jij hebt is echt prima. Je hebt ook een medische met een soort van siliconen stukje dat wordt ook gebruikt bij een liposuctie maar is geen must. De gynaecoloog zei dat de verpleging kan helpen en laten zien hoe de sluitband het beste om kan doen. idealiter doe je de sluitband circa 2 a 4 dagen na de KS om ook meer vanwege de pijn want zo’n sluitband ademt genoeg zodat de wond niet gaat irriteren.