Mijn dochter doet vaak met een kus of een knuffel daarna ook bijten. Nu met een volledig gebit gaat dit niet echt lekker. 馃槄 Ze heeft het nog nooit bij andere kindjes gedaan maar dit wil ik voorkomen plus dat ik zelf nu ook deze kusjes spannend begin te vinden bij mezelf. 馃槀 Ik zeg al elke keer nee niet bijten dat doet au en laat zien dat ze alleen haar lippen moet gebruiken maar merk nog niet echt verschil.
Hebben jullie nog tips?
M鈥檔 zoontje deed t laatst ook een tijdje. Toen het niet werkte om het te negeren of om te zeggen nee niet bijten heb ik gewoon een paar keer heel hard auw geroepen. Schrok die wel van, maar het is nu al even niet meer gebeurt dus misschien dat het gewerkt heeft 馃槀
Ik zei voorheen 'nee niet je tandjes gebruiken om mama te bijten, kijk hier mag je in bijten.. 'speeltje aanbieden en dan later 'vond je het even fijn om te bijten, in het speeltje mag je bijten. Goed zo!' soms nog verschillende speeltjes laten proberen, welke vind je het lekkerst om in te bijten?馃ぃ Moet stiekem om mezelf lachen bij het typen, maar het heeft wel geholpen om vrij vlot van het bijten af te komen.