26 Reacties
2 jaar geleden
Is het misschien geen schimmeltje? Want dan zal je een schimmelcreme moeten gebruiken zodat het geneest
2 jaar geleden
Goede tip om te checken of het geen schimmel is!
In t kort: Verder schoonmaken met hydrofiel met water, en zonder luier laten liggen wanneer mogelijk!
Lange variant: Drogen aan de lucht, dus in de blote kont in de wagen en zo'n onderlegger uit je kraampakket erin (en ik had een placemat aan het voeteneinde in een halve cirkel erin geprikt 🤣) tegen spat gevaar.
Hier meisje dus met jongetje moet je wellicht nog wel uitbreiden voor het geval er met een boogje geplast wordt. Of een doekje op z'n piemeltje leggen en de billen bloot houden?
Bij plas en poep verschonen, schoonmaken met een nat hydrofiel washandje, en weer in de blote billen verder.....
Wij hadden op aanraden van kraamzorg een zalfje bij de apotheek gehaald, bestelling duurde twee dagen en in die dagen veel bloot laten liggen dus tegen de tijd dat t zalfje er was, ging het al een stuk beter. Dat was La Roche Posay (niet goedkoop maar kleine tube kom je ver mee..)
Maar combinatie van ene luier die zalf en andere luier dikke laag sudo deed veel goed.
2 jaar geleden
Reactie op natasjam
Heilwol helpt hier goed in combinatie met weleda billencreme. Verschonen do ...
Heilwol nog niet aan gedacht. Eens kijken waar ik die kan vinden. Dan kunnen we dat ook nog proberen. Al weet ik niet zeker of dat handig is in combinatie met de natte scheetjes. 😅
2 jaar geleden
Wij gebruiken in zkh altijd orabase zalf. Dit lijkt net kaarsvet wat je op de billen smeert. Je krijgt het er ook niet gemakkelijk af. Maar dat is ook niet de bedoeling het legt een laag over de huid. En de kapotte plekken van de billen. Dit zorgt ervoor dat de poep en de urine niet kunnen bijten inde huid. Vaak met 2 dagen zijn de billen dan weer dicht. Als je op orabase googlef kan je het gewoon online bestellen.
Verder alleen met natte gazen de billen Schoon deppen en niet veegen. Dus de zalf ook niet weg proberen te halen. Na 6 uur weer nieuwe zalf erop.
2 jaar geleden
Gebruik zelf altijd bepanthen. Maar voor echt hardnekkige luieruitslag raad ik altijd Aldanex aan!
Dit wordt ook in de zorg gebruikt bij alle leeftijden en ter voorkoming en behandeling van ernstige luieruitslag.
Het legt een siliconen laagje aan en daardoor kan poep en plas er niet inbijten. Echt top spul!
2 jaar geleden
Heb helaas met de kleine een week in ziekenhuis gelegen. Hij had ook kapotte billen en in het ziekenhuis gebruiken ze Groninger bad olie dun aansmeren en daarna met zink zalf… helpt goed en we gebruiken dit thuis nu ook :)
2 jaar geleden
Bedankt voor alle tips! Heb weer wat nieuwe dingen voorbij zien komen die we nog niet geprobeerd hadden.
Morgen eerst de ha bellen en als we daar niet te horen krijgen dat het een schimmel infectie is gaan we weer door met dingen uitproberen.
Ik hoop maar dat het toch snel over is voor m.
2 jaar geleden
Wij gebruiken weleda calendula baby voor gangbaar gebruik. En Proshield als het echt kapot dreigt te gaan of preventief (bij de oudste bij tandjes doorkomen of wanner hij weer veel met z'n handen in zijn mond zit). Proshield beste gebruiken na een badje. Dan is het zuur uit de huid en leg je er een bescherming over als het ware.