23 Reacties

2 jaar geleden

Als ik de fysio mag geloven is dit door zwakkere buikspieren en die kan je trainen door ze vaker op de buik te leggen om veel te rollen (in beide richtingen), dan zouden ze alsnog wel kruipen. Anders slaan ze dit over!

2 jaar geleden

Reactie op Mama’tje

Als ik de fysio mag geloven is dit door zwakkere buikspieren en die kan je ...
Klopt idd. Mijn oudste was een knieloper, dat is bijna hetzelfde als billenschuiver. Maar vaak is het een eigen karakter want mijn dochter kon gewoon lopen maar was voornamelijk onzeker en bang om te vallen en ze ging op der knieen sneller dan lopen 😅

2 jaar geleden

Reactie op K.A.S.

Klopt idd. Mijn oudste was een knieloper, dat is bijna hetzelfde als billen ...
Haha moet een grappig zicht geweest zijn. Uiteindelijk gaan ze toch lopen ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Mama’tje

Haha moet een grappig zicht geweest zijn. Uiteindelijk gaan ze toch lopen ❤ ...
Haha jaa maar ze ging pas met 2 jaar en 3 maanden lopen 😂. Ik had van alles geprobeert; op stenen zonder mayo of broek laten kruipen, lange jurk, alles wat haar zou belemmeren met kruipen/knielopen maar mevrouw ging alsnog op der knieen door😅 Maar bleek dat ze gewoon heel bang was aangezien zij keertje heel hard op haar gezicht is gevallen.

2 jaar geleden

Reactie op K.A.S.

Haha jaa maar ze ging pas met 2 jaar en 3 maanden lopen 😂. Ik had van alle ...
Woww! Heftig zeg! Een extra motivatie om naar de fysio te blijven gaan en het te blijven motiveren (voor mezelf dan). Wel echt zielig zeg!

2 jaar geleden

Ik was zelf een billenschuiver als baby, heb het kruipen overgeslagen en liep daardoor pas met 2,5 en heeeel veel fysio. Mijn moeder hamert er bij mij dus echt op dat ik het kruipen zeer goed moet stimuleren 😊

2 jaar geleden

Reactie op Mama’tje

Woww! Heftig zeg! Een extra motivatie om naar de fysio te blijven gaan en h ...
Yepp. Bij mijn zoontje ga ik ook naar de fysio, maar meneertje huilt zodra hij op zijn buik ligt. Dus het is vaak lastig om het te stimuleren helaas 🤷🏽‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op K.A.S.

Yepp. Bij mijn zoontje ga ik ook naar de fysio, maar meneertje huilt zodra ...
Hier idem, maar wekelijks naar de fysio en door het huilen heen altijd oefenen. Wel sneu, maar we weten waarvoor we het doen!

2 jaar geleden

Reactie op Mama’tje

Hier idem, maar wekelijks naar de fysio en door het huilen heen altijd oefe ...
Hier ook maar onze fysio is uitgevallen ivm blessure dus moet het zelf maar uitvogelen hoe en wat😅 meneer kan al wel omrollen aan 1 kant en al wel in zijn heen as draaien.

2 jaar geleden

Reactie op Mama’tje

Als ik de fysio mag geloven is dit door zwakkere buikspieren en die kan je ...
Oke dan zal het veel oefenen worden 😅

2 jaar geleden

Reactie op K.A.S.

Klopt idd. Mijn oudste was een knieloper, dat is bijna hetzelfde als billen ...
Hahah kan het me al voorstellen.Zo grappig om te zien hoe ze allemaal op eigen manier groot worden😂

2 jaar geleden

Reactie op Felimba

Ik was zelf een billenschuiver als baby, heb het kruipen overgeslagen en li ...
Oke even wake up call hahah. Ikga er op oefenen🥲

2 jaar geleden

Reactie op K.A.S.

Yepp. Bij mijn zoontje ga ik ook naar de fysio, maar meneertje huilt zodra ...
Inderdaad echt heel moeilijk als ze snel huilen op hun buik. Ik wissel wel af. Even op de billen daarna buik. En als ze naar voor valt al helemaal handig.

2 jaar geleden

Reactie op proudmommiii

Inderdaad echt heel moeilijk als ze snel huilen op hun buik. Ik wissel wel ...
Jaa daarom heb ik bewust gekozen ook naar de fysio te gaan voor het geval hij net als zijn zus op zijn knieen gaat lopen😅 liever te vroeg bij dan te laat haha

2 jaar geleden

Misschien helpt dit ook bij jullie kindje om meer tummytime te doen. Althans bij ons helpt het wel

2 jaar geleden

Ik zou ook een osteopaat raadplegen. Kruipen overslaan is een teken van een blokkade. Wss past je kindje zich erop aan, maar goed om na te kijken. Osteopaat is níet te vergelijken met een kinderfysiotherapeut. Die laatste zeggen vaak dat osteopaat niet nodig is. Maar, een osteopaat kijkt veel verder

2 jaar geleden

Reactie op K.A.S.

Hier ook maar onze fysio is uitgevallen ivm blessure dus moet het zelf maar ...
Oh nee! Gelukkig dat wel al!

2 jaar geleden

Reactie op Moesje3

Ik zou ook een osteopaat raadplegen. Kruipen overslaan is een teken van een ...
1 van onze grootste kinderziekenhuizen vinden osteopaten vaak een vaag beroep uitoefenen en raden juist wél een fysio aan. Misschien niet aardig om hier te melden naar osteopaten toe, maar hier ook veel meer succes dan fysio dan (dure) osteopathie…

2 jaar geleden

Reactie op Moesje3

Ik zou ook een osteopaat raadplegen. Kruipen overslaan is een teken van een ...
Het is niet altijd een blokkade Maar wel goed om dat uit te sluiten natuurlijk! “Er zijn billenschuivers die als variantie moeten worden gezien op het normale voortbewegen.” https://kinderfysiotherapiespring.nl/billenschuiven/ Hier een zus en zwager beide fysio en manueel therapeut, die zeker weten wat te doen en hoe te oefenen al dan niet trainen maar 1 kindje billen schuiver en de ander niet🤷‍♀️

2 jaar geleden

1 van onze grootste kinderziekenhuizen vinden osteopaten vaak een vaag bero ...
Onze kinderfysio heeft mijn zoontje toch echt naar een osteopaat verwezen. Hij zat blijkbaar vast in zijn nekje/rug/bekken en borstkast. Na dit los te kunnen maken kan meneertje beter zitten en is nu veel soepeler dan voorheen..