23 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Mama’tje
Als ik de fysio mag geloven is dit door zwakkere buikspieren en die kan je ...
Klopt idd. Mijn oudste was een knieloper, dat is bijna hetzelfde als billenschuiver. Maar vaak is het een eigen karakter want mijn dochter kon gewoon lopen maar was voornamelijk onzeker en bang om te vallen en ze ging op der knieen sneller dan lopen 😅
2 jaar geleden
Reactie op Mama’tje
Haha moet een grappig zicht geweest zijn. Uiteindelijk gaan ze toch lopen ❤ ...
Haha jaa maar ze ging pas met 2 jaar en 3 maanden lopen 😂.
Ik had van alles geprobeert; op stenen zonder mayo of broek laten kruipen, lange jurk, alles wat haar zou belemmeren met kruipen/knielopen maar mevrouw ging alsnog op der knieen door😅
Maar bleek dat ze gewoon heel bang was aangezien zij keertje heel hard op haar gezicht is gevallen.
2 jaar geleden
Reactie op Mama’tje
Als ik de fysio mag geloven is dit door zwakkere buikspieren en die kan je ...
Oke dan zal het veel oefenen worden 😅
2 jaar geleden
Reactie op K.A.S.
Klopt idd. Mijn oudste was een knieloper, dat is bijna hetzelfde als billen ...
Hahah kan het me al voorstellen.Zo grappig om te zien hoe ze allemaal op eigen manier groot worden😂
2 jaar geleden
Reactie op Felimba
Ik was zelf een billenschuiver als baby, heb het kruipen overgeslagen en li ...
Oke even wake up call hahah. Ikga er op oefenen🥲
2 jaar geleden
Reactie op K.A.S.
Yepp. Bij mijn zoontje ga ik ook naar de fysio, maar meneertje huilt zodra ...
Inderdaad echt heel moeilijk als ze snel huilen op hun buik. Ik wissel wel af. Even op de billen daarna buik. En als ze naar voor valt al helemaal handig.
2 jaar geleden
Ik zou ook een osteopaat raadplegen. Kruipen overslaan is een teken van een blokkade. Wss past je kindje zich erop aan, maar goed om na te kijken.
Osteopaat is níet te vergelijken met een kinderfysiotherapeut. Die laatste zeggen vaak dat osteopaat niet nodig is. Maar, een osteopaat kijkt veel verder
2 jaar geleden
Reactie op Moesje3
Ik zou ook een osteopaat raadplegen. Kruipen overslaan is een teken van een ...
1 van onze grootste kinderziekenhuizen vinden osteopaten vaak een vaag beroep uitoefenen en raden juist wél een fysio aan. Misschien niet aardig om hier te melden naar osteopaten toe, maar hier ook veel meer succes dan fysio dan (dure) osteopathie…
2 jaar geleden
Reactie op Moesje3
Ik zou ook een osteopaat raadplegen. Kruipen overslaan is een teken van een ...
Het is niet altijd een blokkade
Maar wel goed om dat uit te sluiten natuurlijk!
“Er zijn billenschuivers die als variantie moeten worden gezien op het normale voortbewegen.”
https://kinderfysiotherapiespring.nl/billenschuiven/
Hier een zus en zwager beide fysio en manueel therapeut, die zeker weten wat te doen en hoe te oefenen al dan niet trainen maar 1 kindje billen schuiver en de ander niet🤷♀️
2 jaar geleden
1 van onze grootste kinderziekenhuizen vinden osteopaten vaak een vaag bero ...
Onze kinderfysio heeft mijn zoontje toch echt naar een osteopaat verwezen. Hij zat blijkbaar vast in zijn nekje/rug/bekken en borstkast. Na dit los te kunnen maken kan meneertje beter zitten en is nu veel soepeler dan voorheen..