10 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op bobbiedil
Goedemorgen, neem je floradix? Zo niet, dan zeker aanrader om je ijzer aan ...
Goedemorgen nee dat nam ik nog niet heb wel ijzer pilletjes van de arts goede tip gaat ik zeker doen
2 jaar geleden
H猫, wat vervelend dat je hier zo'n last van hebt! Ik heb zelf ook bloedarmoede door een fluxus van meer dan 2 liter na de bevalling. Ik slik hiervoor ook ijzertabletten met hoge dosis.
De apotheek gaf aan dat ik deze pillen absoluut niet mocht combineren met floradix of andere voedingssupplementen met ijzer, omdat ik hierdoor een soort overdosis van ijzer binnen zou krijgen. Ik weet uiteraard niet of dit ook voor jou geldt, maar het is goed om dit eerst even bij je arts of apotheek te checken voordat je Floradix of iets dergelijks erbij neemt.
Verder raad ik je aan om goed naar je lichaam te luisteren, veel rust te nemen en gezond te eten. Helaas gaat dit herstel heel erg langzaam. Heel veel succes mama!
2 jaar geleden
Ik voel me ook enorm moe en toen het op zijn ergste was ook best down. Neem ook ijzertabletten met hoge dosis maar krijg er constipatie van, ook niet ideaal dus ik neem ze niet meer elke dag. 馃槄
2 jaar geleden
Reactie op Gaby1
H猫, wat vervelend dat je hier zo'n last van hebt! Ik heb zelf ook bloedarmo ...
Hi bedankt voor je reactie. Ik heb 1,5 liter verloren en ze zeide ook dat zo een herstel soms wel 6 weken kan duren inderdaad die vermoeidheid vind ik echt heel lastig omdat ik namelijk ook nog een baby heb met hele erge buikkrampen heb en dus veel huilt. Hele lastige situatie dus maar blijf positief we komen der wel bedankt lieve mama.
2 jaar geleden
Ik ben ook ruim 2 liter bloed verloren na mijn bevalling, geen bloedtransfusie gehad en nu dus bloedarmoede. Ik slik ook ijzertabletten van de apotheek. De verloskundige gaf aan dat t zo'n 12 weken kan duren voordat mijn ijzer weer is als voor mijn zwangerschap.
Ik ben moe 馃様
Bevalling is nu 2 weken geleden. Eerste week heb ik echt bijna alleen maar op bed gelegen. Deze week gaat t wel wat beter maar merk dat ik snel overprikkeld ben en vermoeid raak. Je moet echt goed naar je lichaam luisteren en je rust pakken!
2 jaar geleden
Ik ben bijna 3 liter bloed verloren na de bevalling en dus ook bloedarmoede. Ik heb geen bloedtransfusie gehad, wel een ijzerinfuus. Daarnaast gebruik ik floradix en eet ik zoveel mogelijk ijzerrijk. De eerste week na de bevalling voelde ik me erg beroerd (moe, oorsuizen, duizelig, hartkloppingen, overprikkeld), maar daarna ben ik me langzaam beter gaan voelen. Nu 3 weken na de bevalling voel ik me weer een beetje de oude, maar nog steeds snel moe en overprikkeld.
Overschot aan ijzer hebben ze me niet voor gewaarschuwd. Zal dit eens navragen bij de HA.
2 jaar geleden
Hier ook! Ik heb op recept ferro ijzer tabletten gekregen. Voel me al wel langzaam beter worden maar met kleine stapjes.