16 Reacties
3 jaar geleden
Misschien ook foto's maken van je metingen thuis, zodat je ook kan aantonen dat het komt door de spanning vd afspraken! ☺️
3 jaar geleden
Herkenbaar (helaas). Is een soort witte jassen syndroom. Gelukkig mag ik thuis meten en deze waarden aan het ziekenhuis doorgeven. Houding en ademhaling kunnen bij mij al heel verschil uitmaken. Maar als je urine oké is dan lijkt er toch weinig aan de hand? Bij mij heeft acupunctuur goed geholpen om de bloeddruk onder controle te houden. Zelf morgen weer controle dus benieuwd wat ze dan zeggen, dan 35wk.
3 jaar geleden
Mij is verteld dat de onderdruk niks met stress te maken heeft, dat dat de bovendruk is. Wellicht even navragen / uitzoeken?
Onderdruk boven de 90 zou bij mij reden voor medicatie zijn dus hoe stom het voor jou is dat dit je zoveel stress geeft, wel fijn dat je zo goed onder controle staat.
3 jaar geleden
Ik heb nog gehoord dat er soms verschil is tussen ziekenhuis en thuis maar dat dit vak aan het toestel ligt. Dus misschien kan je je toestel van thuis eens mee nemen en controleren of het wel degelijk juist geijkt is een dezelfde waardes weer geeft.
3 jaar geleden
Reactie op MammieBlomme
Ik heb nog gehoord dat er soms verschil is tussen ziekenhuis en thuis maar ...
Direct toen ik thuis kwam en nog vol stress zat gemeten en was ie thuis inderdaad ook erg hoog. Zojuist weer gemeten en weer keurig gezakt naar onderdruk 79. Maar goed idee inderdaad wel om gewoon mee te nemen
3 jaar geleden
Wat vervelend dat je zoveel stress ervaart van de afspraken. Wat bij mij nog wel eens scheelt is met welke manchet ze meten. Met de kleine manchet is het vaak net te hoog maar met de grote manchet gewoon goed. Mijn bovenarm is gewoon te groot voor de kleinere manchet waardoor hij dus een foutieve meting geeft. Misschien scheelt dat bij jou ook. Bij mij hangt het echt op een halve centimeter omtrek dat het net niet past. Wie weet kunnen ze dat bij jou ook een checken. Want je onderdruk zou niet door stress beïnvloed worden, alleen je bovendruk is mij verteld.
3 jaar geleden
Reactie op mommy_2019
Wat vervelend dat je zoveel stress ervaart van de afspraken. Wat bij mij no ...
Ja heel gek, maar zoals ik hierboven al zei was ook thuis gisteren na alle stress het aan m’n onderdruk te merken en paar uur later was m’n onderdruk weer oké, dus lijkt toch of beide erop reageren :(
3 jaar geleden
Reactie op ebast
Direct toen ik thuis kwam en nog vol stress zat gemeten en was ie thuis ind ...
Los daar van, je bent echt niet de enige die stress heeft voor afspraken, zeker niet als er reden is om van dichterbij opgevolgd te worden.
3 jaar geleden
Ik heb dit ook altijd, bij mij helpt het dan om heel erg te focussen op mijn ademhaling, ik staar dan ook even naar een punt op de muur zodat ik de omgeving wat vergeet. Vaak is het de eerste meting niet goed en dan adem ik heel rustig en de tweede wel. Zo vervelend he die stress!
3 jaar geleden
Die afspraken in ziekenhuis geven mij ook altijd stress. Bang dat ze vertellen dat niet goed is met de baby. Hiervoor 3 miskramen.
Vanaf begin altijd al wel een hoge bloeddruk gehad. Ik moest deze ook thuis in het oog houden en ik ging geregeld ook nog eens bij de huisarts.
Afgelopen zondag was ik thuis in rust voor de tv en bloeddruk gemeten. En mijn bloeddruk was echt oog. Maandag hebben ze 3x getest en naar einde toe was wel veel beter. Nu medicatie gekregen. Ik moet straks terug mijn bloeddruk checken om te zien wat de medicatie aanslaat. Het is toch al iets sat zwanger zijn.
3 jaar geleden
Waar jij last van hebt, noemen ze ook wel "witte jassen hypertensie". Een hoge bloeddruk door de ziekenhuisomgeving (en de stress die dat met zich meebrengt). Heb je dit verschil tussen thuis en in het ziekenhuis ook aangegeven? Wel zie je vaak bij iets "tijdelijks" als stress, of wanneer je een zoutbom hebt gegeten, dat alleen de bovendruk verhoogd is. Een verhoogde onderdruk is echt gevaarlijk hoor :(
Als ze meer uitgebreide metingen gaan doen van je bloeddruk, kom je vaak apart op een kamertje en meten ze dan gedurende bijvoorbeeld een kwartier of een halfuur steeds je bloeddruk. Tenminste, zo doen ze het in het ziekenhuis waar ik loop. Vaak is er dan een aardig verschil tussen de eerste en de laatste meting en pakken ze het gemiddelde.
Wat misschien kan helpen is wanneer je aankomt in het ziekenhuis om dan goed op je ademhaling te letten. Door je neus inademen en door je mond weer rustig uitademen.
Sterkte!
3 jaar geleden
Hier ook witte jassen hypertensie. Bij de verloskundige iedere keer te hoog al vanaf 14 weken. Thuis meette ik eerder laag. Toen afgesproken om thuis iedere keer voor de controle te meten en deze door te geven. Nu het einde in zicht komt en ik een verhoogde kans heb op zwangerschapsvergiftiging wil de verloskundige hem weer zelf meten. Doet dit wel met de hand want elektrisch valt tie veel hoger uit. Misschien vragen of ze bij jou ook.met de hand kunnen meten?