24 Reacties
2 maanden geleden
Nou zo is PCOS wel makkelijk uitgesloten🤔 ik heb zelf PCOS en mijn kreeg mijn 2 kinderen heel makkelijk (wel IUI want ben alleenstaand maar zonder hormonen en poespas bij de 2e en de 1e ronde zwanger) nu voor mijn 3e zit ik wel aan de hormonen en gaat het dus niet zo makkelijk maar dat ging het eerst wel! Dus ik vind het bijzonder dat ze zeggen het is geen PCOS🤔
2 maanden geleden
Reactie op BAMPatricia
Nou zo is PCOS wel makkelijk uitgesloten🤔 ik heb zelf PCOS en mijn kreeg m ...
Jaa echt he. Vind het ook heel raar allemaal.
Wat fijn dat je zo snel zwanger raakte! Hopelijk nu ook binnekort! Maar als het evt toch PCOS zou zijn, zijn tussentijdse dan wel ' normaal'? Ik bedoel kan dat veroorzaakt worden door PCOS?
2 maanden geleden
Reactie op JuliaL
Jaa echt he. Vind het ook heel raar allemaal.
Wat fijn dat je zo snel zwan ...
Je maakt met pcos de gekste dingen mee🙈 6 dagen na een positieve ovulatietest al ongesteld bijvoorbeeld en dat soort gekke dingen, dus ja het is allemaal mogelijk
2 maanden geleden
Reactie op BAMPatricia
Je maakt met pcos de gekste dingen mee🙈 6 dagen na een positieve ovulatiet ...
Okee haha. Jaa ik had deze klachten voor mijn zwangerschap niet zoals de tussentijdse bloedingen maar wel dat ik wel is een cyclus oversloeg en erg onregelmatig ongesteld. Na de zwangerschap is het allemaal nog erger ontregeld🙈
Maar aan PCOS kun je verder niets doen toch?
2 maanden geleden
Reactie op JuliaL
Okee haha. Jaa ik had deze klachten voor mijn zwangerschap niet zoals de tu ...
PCOS genees je niet nee, (het kan trouwens erger worden na een zwangerschap, dat verklaard waarom het bij mij nu niet meer zo mild is) je kan de symptomen onderdrukken door aan de pil te gaan
2 maanden geleden
Reactie op BAMPatricia
PCOS genees je niet nee, (het kan trouwens erger worden na een zwangerschap ...
Okee ik snap het.
Liever gebruik ik geen hormonen.. 😅 ik ga daar mentaal niet zo goed op. Maarja elke keer dit gedoe is ook erg vervelend..
Ik hoop gewoon dat de huisarts me nu serieus gaat nemen.
2 maanden geleden
Reactie op JuliaL
Okee ik snap het.
Liever gebruik ik geen hormonen.. 😅 ik ga daar mentaal ...
Snap ik voor mij ook geen pil
2 maanden geleden
Reactie op JuliaL
Begrijpelijk!
Mag ik nog vragen hoe ze er bij jou achter zijn gekomen dat j ...
Helemaal aan het begin van mijm traject (ben bewust alleenstaande dus voor mij de enige manier) was er al sprake van een milde vorm, ik had wel een cyclus maar varieerde best wel, tot na mijn 2e bevalling dat ik 6 dagen na een positieve ovulatietest al ongesteld wers bijvoorbeeld of veel te laat🤷🏻♀️
Overbeharing is er 1 van... dat heb ik niet extreem maar meer dan gebruikelijk...
Mijn 1e 2 kindjes kreeg ik heel makkelijk en snel, (mijn oudste ronde 2 iui in eigen cyclus, mijn jongste ronde 1 iui eigen cyclus) maar nu zit ik aan de hormonen omdat het zonder niet zal lukken
2 maanden geleden
Reactie op BAMPatricia
Helemaal aan het begin van mijm traject (ben bewust alleenstaande dus voor ...
Okee dankjewel voor je info!
En word PCOS dan nog met bepaalde onderzoeken vastgesteld of alleen op basis van je symptomen?
Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag raken van een 3e kindje!🙏
2 maanden geleden
Reactie op JuliaL
Okee dankjewel voor je info!
En word PCOS dan nog met bepaalde onderzoeken ...
Inwendige echo en bloed, maar die inwendige echo's kreeg ik dus sowieso al vanwege het traject evenals de bloedonderzoeken
2 maanden geleden
Reactie op BAMPatricia
Inwendige echo en bloed, maar die inwendige echo's kreeg ik dus sowieso al ...
Snap het!
Nou morgen kan ik terug bellen naar de huisarts, ben benieuwd wat nu het plan is. Hoop wel doorgestuurd te worden naar gyn. Want inmiddels alweer 5 dagen een lichte bloeding🙄
2 maanden geleden
Reactie op JuliaL
Snap het!
Nou morgen kan ik terug bellen naar de huisarts, ben benieuwd wa ...
Gewoon een doorverwijzing eisen zou ik zeggen, jou lichaam! Als jij een gynaecoloog wil zien moet daar maar in mee gegaan worden vind ik!
En graag gedaan hoor ben best wel open over veel dingen dus geen probleem
2 maanden geleden
Je kunt vragen om een verwijzing naar de gynaecoloog, om je cyclus problemen te bespreken. Hopelijk kunnen die wat meer uitleg geven en een plan met je maken, want er zijn echt opties (ook zonder/met veel minder hormonen). Als ik het zo lees zal je met je huisarts niet veel verder komen ben ik bang. In het ziekenhuis kunnen ze evt nog een keer kijken en ook bloedonderzoek doen wat betreft evt PCOS
2 maanden geleden
Reactie op CeFamke
Je kunt vragen om een verwijzing naar de gynaecoloog, om je cyclus probleme ...
Dankjewel voor je reactie!
Ik wil zeker een verwijzing vragen voor de gynaecoloog en de huisarts had in januari gezegd( toen ik ook deze klachten had) dat als ik opnieuw tussentijdse bloedingen zou krijgen of hele lange/heftige menstruatie heb ik weer contact op moest nemen met de huisarts en zou dan een verwijzing krijgen. Vandaag word ik terug gebeld door de huisarts met het plan dus ben heel benieuwd. Denk idd ook niet dat de huisarts me hier verder mee kan helpen.
Ik ben dan wel benieuwd geworden wat de opties zijn zonder hormonen want ik hoor alleen maar de pil😅