21 Reacties
8 maanden geleden
Ik volg...hier ook via ICSI een kleine. Borstvoeding geef ik nog een beetje (2x per dag ongeveer).
Naar mijn weten mag je geen bv geven tijdens het traject, maar dat kan ik volledig mis hebben. Ergens hoop ik dat in ieder geval. Hier zijn we er nog niet uit of we een tweede willen. Zelf zou ik het wel willen...
Ik wens je/jullie in ieder geval heel veel succes, kracht en liefde toe in een nieuw traject!! Op naar een kleine broer of zus.
8 maanden geleden
Ik heb niet jouw problemen en geef flesvoeding, maar je verhaal zo lezende zou ik voor je eigen gemoedsrust wachten tot je zoontje 1 is (dan is de hoofdvoeding niet meer melk). Dan kun je wellicht met een stuk minder zwaar gemoed afbouwen en je nieuwe (hopelijk kortere dan de eerste keer!) hoofdstuk starten. Succes met de keuze!
8 maanden geleden
Reactie op Ellen11
Ow dat scheelt al! Maar mag je wel bv geven, los van de medicatie, ivm je v ...
Volgens de prof in ons ziekenhuis (UZ Gent fertiliteit) mag dit wel gewoon. Het zou geen invloed hebben. Maar de productie zou vanzelf stilvallen. Als het ‘raak’ zou zijn, dan zou het sowieso stoppen door de hormonen. Dus je zal sowieso een hongerig kind hebben. Wij zouden een terugplaatsing krijgen in een kunstmatige cyclus.
8 maanden geleden
Oh wat fijn je bericht! Ik zit in een heel vergelijkbare situatie. Zwanger via IVF, zoontje met KMA, hebben nog twee cryos in de vriezer… bij MCK (waar wij lopen) hebben we de intake gehad en samen besloten te wachten tot mijn zoontje een is. De arts gaf aan dat ik overdag wel gestopt moest zijn met BV, maar dat sabbelen ‘s nachts nog wel zou mogen. Volgens mij verschilt het heel erg: ik heb weer een regelmatige cyclus, maar heb altijd wel een korte luteale fase. Door BV zou mijn lichaam mogelijk nog minder baarmoederslijmvlies aanmaken. Vandaar het advies om BV af te bouwen. Misschien kan je ook al een intake plannen en samen met je arts bekijken wat bij jou en je lijf past?
Ik vind het straks moeten stoppen echt moeilijk. BV is eindelijk iets wat mijn lijf wel kan ofzo 😅 en mijn zoontje heeft er veel baat bij. Maar goed, de wens is echt groot en gezien mijn leeftijd zit er wel een beetje druk achter…
8 maanden geleden
Reactie op Lieke0805
Oh wat fijn je bericht! Ik zit in een heel vergelijkbare situatie. Zwanger ...
Echt precies hetzelfde! De leeftijd… Ik ben al op intake geweest en heb dus groen licht gekregen om te bellen bij mijn eerst volgende menses, wat dus in april zou zijn. Hij zou dan 10 maanden zijn. Het is echt zooooo spannend, we willen het echt zo zo graag, maar echt exact wat je zegt, eindelijk iets waar je lijf niet in faalt. Bij ons is hij ook prematuur geboren en in begin fulltime moeten kolven. Soort van hechtingstrauma, we zijn beide extreem gehecht aan elkaar. Gesprek gehad met de verloskundige en die zei dat het net mooi was en ik hem niet tekort zou doen om voor tweede te gaan en hem dus een broertje of zusje zou kunnen schenken, dat hij dan een levenslange vriend/vriendin zou hebben. Zou voel ik het ook aan, maar het is echt enkel dat stukje borstvoeding, we genieten er zo enorm van. Ik kom echt helemaal tot rust en hij ook. Heb zelf een autoimmuunziekte en verschillende keren medicatie geweigerd omwille van bv en had sowieso met de prof afgesproken om maximaal tot 1j bv te geven of zwanger te proberen raken (positief effect van hormonen op autoimmuunziekte). Nu het tweede is natuurlijk veel mooier, maar de druk ligt hoog 😂❤️ bedankt voor je verhaal!
7 maanden geleden
Reactie op Mama’tje
Echt precies hetzelfde! De leeftijd… Ik ben al op intake geweest en heb dus ...
Oh sorry als ik het verkeerd begreep! Wat fijn dat je al een intake hebt gehad en mag beginnen. Waar lopen jullie?
Wat knap dat je fulltime gekolfd hebt en wat moet een prematuur geboren kindje zwaar zijn geweest. Respect hoor!
Hier had ik een HG zwangerschap, dus mijn lijf moet nog even wat meer vetjes krijgen voordat ik weer zwanger wordt… de kans op weer HG is best wel groot en door maanden borstvoeding ben ik wel een beetje graatmager nu.
Vandaag had ik weer een fikse borstontsteking te pakken, dus mijn familie begon weer een heel relaas over hoe ik moest stoppen. Ik ben er alleen echt nog niet aan toe 😅
Hou me op de hoogte van jullie TPs, als je dat leuk vindt. Ik vond dat elke keer zo spannend en heb toen echt veel aan dit forum gehad, door er lekker over te kunnen ‘kletsen’. Succes 🍀🍀🍀
7 maanden geleden
Reactie op Lieke0805
Oh sorry als ik het verkeerd begreep! Wat fijn dat je al een intake hebt ge ...
Zeker geen sorry nodig! Wij lopen in het universitair ziekenhuis in Gent, super familiaal, maar tegelijk toch heel professioneel. Maar patiënt staat echt centraal.
Gelukkig mocht hij na 3 weken live drinken en kon het kolven na 3 maanden stoppen. Heb wel een soort van kolf trauma opgelopen, ik vond dat zoooo vreselijk!
Oh wat gek, hier ook een hg zwangerschap, nu nog af en toe braken (normaal zeiden ze omwille van de hormonen van de bv). Wellicht ook een reden, samen met mijn spoedoperatie (appendix) tijdens de zwangerschap waarom ons zoontje te vroeg kwam. Hoe stel je het na je hg zwangerschap mentaal? Hier gaat het gelukkig wel. Al vrij snel wisten/wouden we een tweede. Oh wel vervelend met je gewicht! Hopelijk kom je er snel. Een diëtiste kan wel helpen, had ik ook tijdens de zwangerschap en de eerste maanden erna.
Ik vind het echt zoooo spannend! Vooral omdat we het deze keer tegen niemand gaan zeggen, we willen (hopelijk) iedereen kunnen verrassen. Dus ben benieuwd! Zal ik zeker doen dus :)! Misschien een vriendschapsverzoek (al weet ik niet hoe dat hier werkt 😂).
6 maanden geleden
Reactie op Mama’tje
Zeker geen sorry nodig! Wij lopen in het universitair ziekenhuis in Gent, s ...
Sorry ik zie dit nu pas! Ook een HG zwangerschap… pffff! Knap dat jullie er zo snel weer voor gaan.
Ik hoor over Gent heel veel goede verhalen. Ik hoop zo dat het raak gaat zijn voor jullie!
Ik ben inmiddels een kilo aangekomen 💪🏻 mentaal gaat het wel okay - mijn zoontje had ook een lastige start en hij gaat eindelijk over twee weken geopereerd worden! Ik hoop dat dat goed gaat en gaat helpen… een beetje wat langer slapen zou ik niet vervelend vinden 😂 daarna op vakantie en dan gaan wij ook weer beginnen!
6 maanden geleden
Reactie op Lieke0805
Sorry ik zie dit nu pas! Ook een HG zwangerschap… pffff! Knap dat jullie er ...
Oh heftig zeg! Ja we zijn er echt klaar voor. En het is zo een slopend traject en je weet niet hoelang het zou/zal duren. Onze kleine is vandaag exact 11 maanden.
Het is echt een supergoede dienst in Gent!
Geniet van jullie vakantie, het is welverdiend. Als je het leuk zou vinden privé te praten? Onze kleine maakte ook een heel moeilijke start (3 weken nicu). Dus snap het echt helemaal! Slaap is hier ook ver te zoeken, dus hadden we zoiets als nog minder slaap dan dit kan niet, dus Lets go for it 😂