8 Reacties

2 jaar geleden

Oh en nog een reden: het bureau adviseert om haar savonds 140/150 mL te geven (borstvoeding afgekolfd), terwijl ik dan vaak maar 120/130 kolf. Ik moet dus 1 x in de zoveel dagen dochtends extra kolven om überhaupt genoeg voorraad te hebben. Is nu nog wel te doen, maar weet niet hoe dat is als ik straks weer moet werken, of ik daar dan altijd tijd voor heb !

2 jaar geleden

He! Wij doen ook één flesje kunstvoeding per dag en dat werkt erg goed! Wat dat betreft is jouw melkproductie echt vraag en aanbod: de eerste dagen wat stuwing, daarna geen last meer gehad. Tijdens de andere voedingen krijgt onze jongen gewoon genoeg melk binnen, daar merk ik geen verschil in productie

2 jaar geleden

Hoi! Wij zijn ook zo begonn3n omdat ik voorraad op wilde bouwen ipv dat deze slonk omdat ik minder kolfde 's avonds dan ze dronk. Mijn vriend doet een droomvoeding om 23.00 en ik lig dan al te slapen. Productie is nog goed gebleven!

2 jaar geleden

Klinkt goed ! En jullie babies lustten het ook in 1 x? En geen last gehad van krampjes, reflux e.d.?

2 jaar geleden

WoW je bericht is zooo herkenbaar! Onze zoon is morgen 12 weken! Volledig borstvoeding, soms flesje gekolfde melk maar vaak aan de borst. Gaat er super goed op! Komt netjes om de 4u en snachts 1x tussen 2-5 (heel wisselend) totaal dus 6 voedingen per dag. Nu 2 weken aan het werk, wat ik super fijn vind. Even gewoon mezelf zijn ipv alleen mama. (Heel eerlijk soms is werken gewoon even ontspannend, fulltime moeder is echt super zwaar!!) Echter breken de nachten wel een beetje op. Dus in dubio.. ik wil graag nog een tijd borstvoeding geven maar ik weet niet hoelang ik de nachten nog trek. Dus toch de knoop doorgehakt om snachts een flesje kunstvoeding te geven! Zitten nu op dag 2, merk nog geen verschil. Ontlasting is gewoon goed, komt wel nog snachts voor een voeding maar die kan ik even uit handen geven, heerlijk!! Qua productie merk ik nog geen verschil, maar wellicht dat dat nog komt! Let echt op jezelf. Borstvoeding is gewoon echt super mooi en bijzonder (vind persoonlijk) maar het is ook echt super zwaar en kost veel energie! Ik heb ervoor gekozen een combinatie te doen zodat ik het juist langer vol hou. Ipv dat ik dalijk helemaal instort en helemaal over ga op kunstvoeding (waar uiteraard niks mis mee is, maar mijn voorkeur heeft borst) .

2 jaar geleden

Reactie op 9gag

Klinkt goed ! En jullie babies lustten het ook in 1 x? En geen last gehad v ...
Yes dronk het meteen! Sliep wel nog half, misschien scheelt dat. Ze drinkt nu overdag ook kv en gaat ook goed. Geen krampjes of reflux gehad maar daar had ze sowieso vrij weinig last van gehad tot nu toe.

2 jaar geleden

Ik ben ook de laatste voeding gaan afbouwen naar kunstvoeding, zodat wij zelf makkelijker ook eropuit kunnen en ik evt een wijntje oid kan drinken. Ik merkte zelf geen verschil met krampjes.. bij ons is nu de laatste voeding om 7 uur en we zien dan hoelaat die snachts komt. Meestal tussen 3-5 en soms slaapt ie ook al een nachtje door!

2 jaar geleden

Tnx allemaal voor jullie reacties! Ga het binnenkort wel proberen. Mooi dat het zo kan, want vind het borstvoeden an sich nog veel te mooi/fijn om helemaal op te geven !