743 Reacties

8 maanden geleden

Laatst vroeg iemand hier over pittig eten. Ik heb dit gevraagd op Facebook la leche leque. Wisselende antwoorden. Ene zegt dit komt niet in je melk. Geloof ik niet helemaal omdat je melk ook van kleur veranderd door wat je eet. Aantal anderen zeggen obv hun ervaring dat je 3 uur kan wachten met voeden dat het dan beter gaat

8 maanden geleden

Ik heb vorige week donderdag een mirena spiraal laten plaatsen en nu is m鈥檔 productie echt flink achteruit gegaan. Ik kan me niet herinneren van de vorige keer dat dat toen zo鈥檔 invloed had. Iemand tips om het weer op te krikken?

8 maanden geleden

Reactie op Waterrat

Ik heb vorige week donderdag een mirena spiraal laten plaatsen en nu is m鈥檔 ...
Veel aanleggen en powerkolven. Ook vind ik de borstvoedingthee helpen van Weleda.

8 maanden geleden

Inderdaad, veel aanleggen en evt. nakolven of powerkolven. Hoe meer vraag, hoe meer productie. Succes! Hopelijk zit je snel weer op je oude productie.

8 maanden geleden

Ik worstel enorm met de gedachte dat ik wil gaan afbouwen met borstvoeding om de goede redenen. En dit maakt dat iedere opmerking van mijn vriend over doorzetten/afbouwen/whatever altijd verkeerd is hoe goed bedoeld ook. IK GEEF BV, dus het is mijn proces van afbouwen, afscheid nemen, hormoon schommelingen. Maar vind het dan ook weer o zo lastig. En tja, wat is dan "de goede reden". Rationeel gezien vind ik mentale belasting/belastbaarheid heel acceptabel, alleen gevoelsmatig ga ik hier echt niet aan toe willen geven (dan schiet het voor mij persoonlijk weer door naar aanstellen, falen, bagatelliseren dat het wel mee valt, mezelf overtuigen met de voordelen van BV). Herkent iemand dit? En voor de mensen die aan het afbouwen zijn of reeds gestopt, merk je hormonaal dat je wat meer in balans komt?

8 maanden geleden

Reactie op LinnekeVH

Inderdaad, veel aanleggen en evt. nakolven of powerkolven. Hoe meer vraag, ...
Vind het zo lastig nu. Ben vandaag alleen met hem en hij slaapt alleen in de wandelwagen of op mij, dus extra kolven lukt dan eigenlijk niet. En nu twijfel ik ook de hele tijd of hij wel genoeg heeft.

8 maanden geleden

Reactie op Meez

Ik worstel enorm met de gedachte dat ik wil gaan afbouwen met borstvoeding ...
Ik weet nog wel van de vorige keer dat ik stoppen heel moeilijk vond. Maar een paar weken daarna was ik er heel blij mee. Toen de hormonen eenmaal uitgewerkt waren 馃檲

8 maanden geleden

Aankomende zaterdag ben ik een dagje weg met vriendinnen. Onze kleine krijgt normaal gesproken de borst wanneer hij wil, ik volg dus geen schema. Meestal drinkt hij 1 borst per keer. 's avonds clustert hij. Hoe nu het beste te kolven die dag? Ik vind het lastig. Iedere 3 uur 1 borst of toch liever de 2 borsten? Thuis doet hij namelijk echt wel slokjes tussendoor... Ik wil mijn productie niet helemaal ontregelen 馃槄. Flesje afgekolfde melk drinken accepteert hij gelukkig wel. Dat hebben we regelmatig geoefend.

8 maanden geleden

Reactie op Arlinde

Aankomende zaterdag ben ik een dagje weg met vriendinnen. Onze kleine krijg ...
Mijn zoontje drinkt ook altijd maar 1 kant, maar als ik kolf, doe ik beide kanten. Dan heb ik gelijk wat extra. M鈥檔 productie wordt er niet gelijk heel veel meer van, dus gaat prima zo.

8 maanden geleden

Reactie op Arlinde

Aankomende zaterdag ben ik een dagje weg met vriendinnen. Onze kleine krijg ...
Ik kolfde elke 3 uur beide kanten. Van 1 dagje gaat je productie ook echt niet ontregelen hoor 馃槉

8 maanden geleden

Gisteren is er een lactatiekundige geweest omdat onze dame (9 weken) steeds onrustiger drinkt. Ze heeft reflux en ik een snelle melkstroom dus dat helpt niet altijd mee. Eindconclusie, zoals ik eigenlijk al dacht, mijn toeschietreflex begint zich beter te reguleren dus ze moet harder werken voor de melk. En dat is ze simpelweg niet gewend. Wat extra tips gehad maar eigenlijk is het zo doorgaan en hoeft ze nu pas goed leren drinken. Tot nu toe was het eigenlijk gewoon drinken tot de stroom stopte en dan zat ze ook wel vol. Meer dames die dit hebben/ hebben gehad? Hoe lang duurde het voordat de onrust minder werd?

8 maanden geleden

Reactie op CeFamke

Gisteren is er een lactatiekundige geweest omdat onze dame (9 weken) steeds ...
Yes helemaal herkenbaar helaas! Wat bij mij helpt is liggend voeden op mijn rug. Dan gaat het nog hard, maar meer met zwaartekracht

8 maanden geleden

Reactie op Meez

Ik worstel enorm met de gedachte dat ik wil gaan afbouwen met borstvoeding ...
Heel herkenbaar dit en bij mijn eerste ook gehad! Nu wederom in hetzelfde schuitje met de gedachte te willen afbouwen maar nu loopt het gewoon lekker.. (bij mijn eerste hadden we continue over en weer spruw en veelste lang aangemodderd/door blijven gaan) uiteindelijk de stap wel gemaakt en bij het eerste flesje kunstvoeding enorm staan huilen want voelde als falen ergens. Fucking hormonen want van falen was absoluut geen sprake, ruim 4/5 maanden borstvoeding toen gegeven.. Ik heb zelfs nu al een pak kunstvoeding gehaald dus stap 1 heb ik al gezet. Nu daadwerkelijk nog gaan afbouwen.. vind het toch moeilijk ergens, echt die hormonen vind ze echt naar soms met dit soort keuzes maken馃ゲ aankomende vrijdag is mn zoontje 2 maanden, misschien mooi moment om te gaan afbouwen. Ik ben nu ook laks met kolven/flesje geven dus misschien maar beter..

8 maanden geleden

Reactie op CeFamke

Gisteren is er een lactatiekundige geweest omdat onze dame (9 weken) steeds ...
Ik heb hier hetzelfde denk ik. Ik had enorme overproductie in het begin. Ik kon tot 2-3 weken geleden gemakkelijk 300-400ml afkolven 鈥榮 ochtends. Alleen ben ik begonnen met flesjes te geven in de namiddag zodat ze daar goed aan gewend zou geraken op hetzelfde moment dat mijn melkstroom minderde. Dan is zij heel onrustig beginnen doen en weigerde ze soms de borst helemaal. Ondanks dat ik ben blijven afkolven is mijn productie nu ook erg afgenomen en zit ik met mijn handen in het haar. Ik heb de indruk niet genoeg melk meer te hebben en gezien zij weigert te drinken als er weinig is, neemt het alleen maar verder af.

8 maanden geleden

Reactie op Ashder

Heel herkenbaar dit en bij mijn eerste ook gehad! Nu wederom in hetzelfde s ...
Denk dat de kleine zelf al stappen aan het zetten is. Als ze echt heel erg moe is en savonds alleen nog maar wil slapen in dr bedje weigert ze de borst. Maar ze wil overduidelijk wel drinken.

8 maanden geleden

Reactie op Firsttimemom23x

Ik heb hier hetzelfde denk ik. Ik had enorme overproductie in het begin. Ik ...
In theorie komen ze gewoon vaker voor een voeding want ze hebben toch een bepaalde hoeveelheid nodig. Hier heeft ze gisteren 2 hele fijne voedingen gehad, verder rommelig. Maar toch! Maar gek genoeg kwam zij toch weer vrij snel voor een voeding vannacht. Misschien omdat het meer energie kostte, zo lang drinken? Geen idee, de tijd zal het leren!

8 maanden geleden

Reactie op Meez

Denk dat de kleine zelf al stappen aan het zetten is. Als ze echt heel erg ...
Je zou dan ook vanuit bedje een flesje kunnen geven, als ze wel wilt drinken..

8 maanden geleden

Hier vanavond de laatste voeding vervangen door een flesje kunstvoeding. Na gisteren weer erover gehad te hebben nu eindelijk eens knopen doorgehakt en concrete plannen gemaakt. Ik heb nu twee maanden volledig borstvoeding gegeven, bij mijn eerste zeker vijf maanden maar was ik ook al die tijd gewoon thuis. Nu moet ik over 6 weken weer aan het werk.. hopelijk kan ik nog wel de nacht en ochtend sowieso blijven geven maar we gaan het meemaken met verder afbouwen..

8 maanden geleden

Dames i need help馃ズ. Na weken al goede productie te hebben gehad en mijn kleintje dronk 1 borst per keer en was voldaan, drinkt hij sinds 3 dagen nu steeds 2 borsten per keer en heb ik echt het gevoel steeds dat mijn borsten gewoon leeg zijn. Toevallig woensdagmiddag moeten afkolven omdat ik hem het flesje moest geven, en nu gaven beide borsten maar slechts 110, terwijl eerst een borst al bijna 150 gaf! Gister heledag huilerig en gisteravond toch maar een flesje met borstvoeding uit de vriezer bij gegeven en nu heeft ie enorm lang geslapen, dus honger had ie zeker! Hebben jullie tips om de productie weer te verhogen of hoort dit erbij? Hij is nu 8 weken trouwens..

8 maanden geleden

Reactie op elinlag

Dames i need help馃ズ. Na weken al goede productie te hebben gehad en mijn kl ...
Ik had het ook woensdag toevallig. Toen hing ie iedere twee uur aan de borst en de volgende dag was het al weer over.. ik heb altijd boezemvriendjes in huis, tot nu toe nog niet hoeven gebruiken