840 Reacties

één jaar geleden

Reactie op LMT

Kan ook door de babyhapjes he! Beetje groente met de melk. Dan vinden ze he ...
O dat is een goede dat ga ik doen!! Als we gaan starten maakt het ook wat dunner natuurlijk. Goed idee!

één jaar geleden

Ik ben in principe gestopt met (live) borstvoeding sinds donderdagochtend na heel langzaam afbouwen (5 weken ongeveer). Nu maakt mijn lichaam natuurlijk nog wel een restje aan.. heeft iemand nog tips hoe je helemaal stopt en de laatste voeding ook afbouwt? Is het beter om ook niet meer te kolven? Of wel maar een beetje? Helemaal leeg? Live of kolven?

één jaar geleden

Reactie op Zapataca

Ik ben in principe gestopt met (live) borstvoeding sinds donderdagochtend n ...
Het laatste restje wordt vanzelf opgenomen door je lichaam. Bij mij duurde het heeeeel lang voor het helemaal gestopt was. Denk zeker 4 maanden later dat er nog Melk uitkwam. Denk dat het pas echt stopte toen ik weer zwanger raakte. Bij de oudste was het wel iets sneller, denk 2 weken na het stoppen met voeden/kolven.

één jaar geleden

Vraagje! Als jullie afgekolfde melk geven hoeveel geven jullie dan ongeveer? En hoe vaak drinkt jullie kindje nog aan de borst? Als ik de berekening doe van la leche kom ik op 140 ml en dat drinkt hij altijd wel op. Maar aan de borst kan ik mij niet voorstellen dat hij 140 ml drinkt en geef ik veel vaker. Door hem grotere flesjes te geven veroorzaak ik dan niet dat het makkelijker is om de fles te nemen dan de borst waardoor borstweigering ontstaat?

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Het laatste restje wordt vanzelf opgenomen door je lichaam. Bij mij duurde ...
Bedankt voor je reactie! Jij hebt dus niet meer gekolfd nadat je voor het laatst borstvoeding hebt gegeven? Ik ben vooral bang voor een borstontsteking, heb nu nog wel wat hardere plekken en vraag me af of dat uit zichzelf wel weg gaat..

één jaar geleden

Reactie op Roos3117

Vraagje! Als jullie afgekolfde melk geven hoeveel geven jullie dan ongeveer ...
Wij hebben eigenlijk gewoon dezelfde hoeveelheid aangehouden als anders kv, met het idee dat dat is wat sowieso in de maag past en dat ze wel compenseert als het moet bij de volgende voedsessie als ze meer honger heeft..

één jaar geleden

Reactie op Roos3117

Die van ons (15 weken, 5,4 kg) dronk ongeveer 7 keer aan de borst en dan ongeveer 100 ml uit een flesje als ze een flesje kreeg. Nu zit ze in een sprongetje denk ik en drinkt ze ineens weer 10x aan de borst en als ze een fles krijgt ook maar 70-80 (maar dus ook vaker op een dag). Het is nog wel zoeken hoor, hier alleen wat oefenmomenten gehad. Woensdag voor het eerst naar werk.

één jaar geleden

Reactie op Zapataca

Bedankt voor je reactie! Jij hebt dus niet meer gekolfd nadat je voor het l ...
Nee, heb niet meer gekolfd na de laatste voeding. Maar bij mij was de productie per voeding al erg terug gelopen.

één jaar geleden

Reactie op Roos3117

Hier maak ik flesjes van 100 ml waarvan ze op de opvang 70-100 ml drinkt. M’n oudste dronk altijd maar 80, maar groeide goed en kwam genoeg aan! De ene borstvoeding is de andere niet. Als je kindje lang genoeg wegblijft en goed groeit op de hoeveelheden, kun je minder geven dan je met kv zou doen.

één jaar geleden

Reactie op Roos3117

140ml? De natuurlijke maaginhoud van een baby van 6maand is maar 100ml dus ik denk dat je berekening niet klopt? Je kan de berekening pas volgen als je minimum 8 voedingen geeft hé? Mijn kindje drinkt 10-11 keer aan de borst. Volgens de berekening zou hij 78ml per keer moeten drinken in een flesje. Ik geef flesjes mee van 90ml. De ene keer drinkt hij 90ml op, de andere keer drinkt hij maar 60ml. Doe je aan therapeutisch voeden met het flesje?

één jaar geleden

Reactie op Roos3117

Mijn dochter is 17weken en weegt 7,3kg. Zij drinkt 180-200ml per flesje afgekolfd melk, 5 keer per dag. Ze geeft zo goed als nooit terug. Aan de borst wisselt het, soms drinkt ze lang en soms heel kort ma ik kolf wel gemakkelijk 200ml van mijn linkerborst dus denk ik dat ze dat ook wel drinkt. Mij is gezegd, voor een baby van 4 maanden: 120x gewicht en dan delen door aantal voedingen. Anderzijds, zolang je baby goed bijkomt zou ik me niet druk maken. Elke baby is anders!

één jaar geleden

Mijn zoontje, 14 weken, drinkt de laatste paar dagen nog maar 4 a 5x per dag en naar mijn gevoel ook niet altijd effectief. Zijn er meer kindjes die zo 'weinig' drinken?

één jaar geleden

Reactie op SuRoRoSi

Mijn zoontje, 14 weken, drinkt de laatste paar dagen nog maar 4 a 5x per da ...
Jup, hier ook 4 a 5x en naar mijn idee soms erg weinig. Maar ze komt goed bij en is vrolijk, dus ze zal meer binnen krijgen dan ik denk.

één jaar geleden

Reactie op SuRoRoSi

Ja hier ook. Als hij maar 4x heeft gedronken doe ik wel een droomvoeding voordat ik zelf ga slapen

één jaar geleden

Reactie op SuRoRoSi

Hier ook. En ook maar 1 borst terwijl eerst altijd 2 waren. Na geven 2e borst spuugt ze ook mega veel dus doe t niet meer. Ze is wel verkouden. Hoop niet dat ik straks te weinig melk zal aanmaken omdat ieder borst nu om de 7-8 u pas aan de beurt komt 🙄

één jaar geleden

Reactie op angel90

Hier ook. En ook maar 1 borst terwijl eerst altijd 2 waren. Na geven 2e bor ...
Ik deed op een gegeven moment toen het switchen moeilijk werd de ene borst als "voorafje" (max. 5min) en dan switchen en die helemaal leeg tot ze genoeg had. Dan wilde ze meestal wel 2 borsten, anders nog maar 1. Wie weet werkt dat bij jou ook!

één jaar geleden

Reactie op Zapataca

Ik deed op een gegeven moment toen het switchen moeilijk werd de ene borst ...
Thanks voor de tip zal t proberen 😘

één jaar geleden

Onze dochter mag vanaf volgende week (3+ maanden) een grotere speen op haar fles. Ze krijgt eenmaal daags de fles en een enkele keer als de borst niet kan worden gegeven (dag uit, etc). Ik heb haar nu gelukkig weer goed aan de borst, maar ze heeft een tijd de borst geweigerd… dit is gelukkig opgelost, was een hele uitdaging. Nu vroeg ik me af, als ze een speen maar groter gaat, wordt ze dan niet lui met drinken. Ze heeft de borst een tijd geweigerd omdat ze erg ongeduldig was en even het tsr moest opwekken.. ik ben bang als ik haar een grotere speen geef dit weer gebeurt. Ben ik te voorzichtig nu? Iemand tips of ideeën hierover? 🤗

één jaar geleden

Reactie op Inge-31

Onze dochter mag vanaf volgende week (3+ maanden) een grotere speen op haar ...
Zou gewoon niet overgaan op een grotere speenmaat als ze nu goed drinkt hiermee. Pas als je merkt dat ze gefrustreerd raakt aan de fles, er heel lang over gaat doen of erg onrustig worst, dan zou ik een grotere speenmaat doen. Kindje bij mij op werk(kinderopvang) was voor mijn verlof ruim 1,5 jaar en dronk toen nog 1 flesje borstvoeding overdag bij ons en had nog steeds een difrax s speen. Terwijl een jongetje van toen 10 maanden uit een speen 4 avent dronk omdat hij anders erg gefrustreerd raakte aan de fles. Zolang ze gewoon goed blijft drinken, het zo houden.

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Zou gewoon niet overgaan op een grotere speenmaat als ze nu goed drinkt hie ...
Oja dat kan ook natuurlijk. Dank je wel voor je fijne advies!