840 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Inge-31

Onze dochter mag vanaf volgende week (3+ maanden) een grotere speen op haar ...
Ik zou alleen switchen van flesspeen als je merkt dat je dochter daaraan toe is. Dat merk je wanneer ze opeens heel lang over de fles gaat doen, ze wordt dan te groot voor deze speen en krijgt er met moeite melk uit. Onze dochter ging met 2,5 maand opeens 45min over een fles doen en tijdens de fles in slaap vallen omdat het teveel moeite kostte. Dat was onze cue om over te stappen naar speen nr 2. Niet zomaar overstappen puur omdat ze nu 3 maanden is, kijk naar wat jullie specifieke kindje nodig heeft!

één jaar geleden

Reactie op Inge-31

Ik heb exact hetzelfde voorgehad met mijn dochter (borst weigeren) toen ik wat meer de fles was gaan geven. Nu geef ik enkel de fles als ik weg ben en ben toen al terug gegaan op een moeilijkere speen. Ik zou persoonlijk niet veranderen van speen tot je merkt dat het moeizaam gaat idd! Anders gewoon nog lekker zo laten 😁

één jaar geleden

Reactie op Inge-31

Mag ik vragen, wat heb je gedaan om het borst weigeren op te lossen? Mijn dochter (nu net 4 maanden) weigert meer en meer de borst, vaak staat ze het alleen toe als het ‘s nachts is en ze slaperig is en mijn borsten vol zijn zodat het er heel makkelijk uitkomt. Maar ook dit begint ze nu te weigeren wat me een beetje tot wanhoop drijft. Omdat ik nu 4 dagen achter elkaar werk krijgt ze ook veel flesjes. Ze heeft Phillips avent maat 1 nu. Ik heb geprobeerd om op dr. Brown slow flow over te stappen, wat een stuk moeilijker gaat maar dat was zo’n gevecht dat ik maar weer terug ben gegaan

één jaar geleden

Reactie op EssieB

Mag ik vragen, wat heb je gedaan om het borst weigeren op te lossen? Mijn d ...
Avent heeft verschillende spenen, heb je de nieuwe waar alleen iets uit komt als ze zuigen of de oude? De oude beginnen bij 0 te tellen en de nieuwe bij 1 volgens mij.

één jaar geleden

Reactie op EssieB

Mag ik vragen, wat heb je gedaan om het borst weigeren op te lossen? Mijn d ...
Ja tuurlijk mag je dat vragen! Vooropgesteld: wat je schrijft herken ik volledig! Dit had ik dus echt precies zo! Allereerst: ik was kei verdrietig en onzeker. En toch is het gelukt, heb vertrouwen in jullie beide. Ik heb het volgende gedaan; Enorm goed gelet op honger signalen. Bij twijfel aanleggen. Waren het een paar slokjes en toch geen honger, prima. Mijn dochter komt ongeveer om de vier uur, ik ben haar standaard om de drie uur gaan voeden om de honger piek voor te zijn. Je bent dan weer even wat drukker met voeden, maar nadien als de borst weer goed gaat, kun je weer terug naar hoe je het deed. Lukte het niet, ging ik de strijd niet aan. Even troosten, knuffelen en zingen en als ze rustig werd opnieuw proberen. Werd ze niet rustiger, dan was het niet het juiste moment, dus dan toch flesje. Soms dan even opstarten met de fles om ergste honger piek eraf te halen en dan gauw alsnog aanleggen (lukte niet altijd). Ook ging ik soms (als ik die tijd had en wist dat ik zo ging voeden) als vast kolven zodat de melk relatief makkelijk kwam. Dit heeft wel zeker een week geduurd! Maaar heb vertrouwen, het kan echt goedkomen! Hoop dat je hier wat aan hebt 🥰

één jaar geleden

Reactie op Inge-31

Ja tuurlijk mag je dat vragen! Vooropgesteld: wat je schrijft herken ik vol ...
Dankjewel voor de lieve reactie en tips! Hier drinkt ze nog steeds elke 3 uur dus nu even terug naar 2 dan, net alsof ze net geboren is 😆

één jaar geleden

Reactie op EssieB

Dankjewel voor de lieve reactie en tips! Hier drinkt ze nog steeds elke 3 u ...
Dat is even pittig, maar heeft hier wel geholpen. Snachts hoeft dit niet begrijp ik uit je bericht, dan gaat het goed geloof ik hè? Hier doet ons meisje haar mondje inmiddels weer wagenwijd open al voor ik m’n borst bloot heb.. 😅 dus het komt echt goed! 🤗

één jaar geleden

Hebben jullie al een schema met je kindje? Of hoe ziet jullie dag er meestal uit? (3+ maanden, volledig thuis en exclusief borstvoeding)

één jaar geleden

Reactie op n.vb

Hebben jullie al een schema met je kindje? Of hoe ziet jullie dag er meesta ...
Ik volg volledig mijn zoontje. Eergisteren nacht geen voeding. Vannacht 2x. Laatste voeding vanochtend was om half 7. K heb vandaag babyzwemmen om 9.10h. Vorige week kunnen voeden om 8 uur 's ochtends voor het zwemmen. Vandaag zal. hij moeten wachten tot er na. Om maar even een voorbeeld te noemen. Dus nee, van een schema is hier geen sprake 😅.

één jaar geleden

Reactie op n.vb

Hebben jullie al een schema met je kindje? Of hoe ziet jullie dag er meesta ...
Hier ook geen schema, maar hij komt eigenlijk wel altijd op 8 voedingen per 24u uit. Bij de oudste kwam er pas echt wat ritme in toen hij naar 2 slaapjes ging.

één jaar geleden

Reactie op Arlinde

Ik volg volledig mijn zoontje. Eergisteren nacht geen voeding. Vannacht 2x. ...
Op verzoek voeden is ook op jouw verzoek hé. Je kan dus ook om 8:00 gewoon een borst aanbieden en kijken of hij drinkt. Dan gaat hij iig niet hongerig zwemmen. Dat lijkt mij geen fijne ervaring anders voor jullie.

één jaar geleden

Zijn er mama’s al ongesteld geworden? Zo ja, wat deed dat met de borstvoeding? Ik heb het idee dat het eraan zit te komen en ben zo bang voor mijn productie 😵‍💫

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Op verzoek voeden is ook op jouw verzoek hé. Je kan dus ook om 8:00 gewoon ...
Oh maar dat doe ik ook hoor. Beetje lomp opgeschreven hieronder. Hij heeft een paar slokken genomen maar geen volledige voeding. Tijdens het zwemmen pakt hij dan zijn duim. En na 't zwemmen heeft hij weer direct gedronken. Hij heeft het erg naar z'n zin gehad in het water en ik ook.

één jaar geleden

Reactie op Inge-31

Dat is even pittig, maar heeft hier wel geholpen. Snachts hoeft dit niet be ...
Oh super, fijn om te horen dat jullie erdoorheen zijn! ‘s nachts ook elke 2 uur uit zichzelf, waarschijnlijk een slaap associatie ook, maar voor nu denk ik laat maar doen :-).

één jaar geleden

Reactie op Lieke0805

Zijn er mama’s al ongesteld geworden? Zo ja, wat deed dat met de borstvoedi ...
Vorige week voor het eerst ongesteld geworden (16 weken na mijn bevalling) en ik merk toch niets vreemds aan mijn productie! Ons zoontje drinkt nog altijd even veel/vaak en laat ook niet speciaal iets anders merken ofzo 😊

één jaar geleden

Mijn baby poept al 3 dagen niet. Normaal ieder dag minimaal 1 keer. Lijkt er geen last van te hebben maar het is de eerste keer dat ze al een paar dagen geen ontlasting heeft. Is dit herkenbaar ? Krijgt enkel bv

één jaar geleden

Reactie op angel90

Mijn baby poept al 3 dagen niet. Normaal ieder dag minimaal 1 keer. Lijkt e ...
Volgens kind en gezin (België, in Nederland CB denk ik) zouden baby’s die uitsluitend borstvoeding krijgen zelfs tot 10 dagen geen ontsluiting kunnen hebben. Dus zolang jouw kindje er geen last van heeft zou dat normaal zijn! Onze zoon had dit ook maar begon er steeds meer last van te krijgen en bleef maar persen zonder resultaat dus zijn wij op aanraden van de vroedvrouw glycerine suppo’s gaan halen in de apotheek en toen was het instant opgelost 😁

één jaar geleden

Reactie op angel90

Komt hier ook voor. En dan ineens na een slaapje een enoooorme luier. Bingo

één jaar geleden

Reactie op angel90

Hier ook weinig poepluiers. Als er dan eentje komt zit het meteen tot in z'n nek 😅

één jaar geleden

Hi, Ik vraag me af of meerdere hier last van hebben of hebben gehad. Ik voel me de laatste paar dagen niet zo lekker. Hoofdpijn, keelpijn en alles wat daarbij hoort. Mijn zoontje krijgt alleen de borst maar merk nu dat ik deze dagen niet genoeg melk heb. Ook met kolven is het max 50ml na 2 uur. Is dit normaal? Niet echt het idee dat hij meer honger heeft maar maak me wel zorgen. Wil namelijk nog niet stoppen met de borstvoeding en heb heel veel dingen al geprobeerd zoals supplementen, meer proteïne, meer water drinken. Of is het toch afwachten tot ik me weer wat beter ga voelen?