840 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Cpc
Hi,
Ik vraag me af of meerdere hier last van hebben of hebben gehad. Ik vo ...
Herkenbaar! Bij mij is de productie heeel erg afhankelijk van hoe ik me voel. Ongesteld? Dipje. Flink verkouden: dipje. Ik ben gewoon stug door aan het gaan met bv. Wanneer ik het idee heb dat hij echt weinig binnen krijgt voeden we bij met kv, de ene keer drinkt hij een hele fles op, de laatste dagen haalt hij max 30 uit de fles. Productie is dus weer wat toegenomen 😊. Het blijft een gevecht met lange adem ben ik bang, maar ik ben koppig genoeg om nog niet met bv te stoppen.
één jaar geleden
Reactie op Cpc
Hi,
Ik heb dit elke keer als ik ziek ben. Ondertussen al verkouden geweest, de zomergriep gehad en nu een keelontsteking. Het enige wat bij mij helpt is aanleggen, aanleggen, aanleggen. En gelukkig heb ik een goede diepvriesvoorraad al opgebouwd zodat als ik van huis moet (bijvoorbeeld vanavond) mijn man melk uit de diepvries kan halen. Als ik trouwens niet ziek ben kolf ik op maandag en dinsdag 2 flesjes bijeen en heeft mijn man genoeg voor de woensdagavond zonder aan de diepvriesvoorraad te zitten maar nu lukt dit niet
één jaar geleden
Reactie op Waterrat
Kolf je vanavond als je weg bent dan niet? Want anders wordt je voorraad to ...
Jawel hoor. (Anders valt mijn productie zeker stil) Maar dat zal niet genoeg zijn om alles aan te vullen omdat ik ziek ben weet ik uit ervaring. Daarom kolf ik als ik gezond ben zoveel mogelijk extra zodat ik een mooie diepvriesvoorraad heb dat ik hier nooit van moet wakker liggen
één jaar geleden
Reactie op nynk91
Herkenbaar! Bij mij is de productie heeel erg afhankelijk van hoe ik me voe ...
Ja dat is echt vervelend. Het rare is dat ik tijdens mijn ongesteldheid helemaal niks heb gemerkt maar nu voelt het alsof er niks meer in zit haha. Ja voeden met kv is inderdaad een goede optie alleen wil hij niks hebben van kv🥲 en heb daarbij ook geen voorraad meer. Hopen dat het snel beter wordt.
één jaar geleden
Reactie op Cpc
Hi,
Hoe merk je precies dat je niet genoeg hebt ? Ze zeggen dat je altijd minder kolft dan dat je kindje eruit kan halen..
Ik twijfel zelf af en toe ook, maar de grap is: je weet het gewoon niet precies .. tenminste , ik niet ! Of je moet ze echt al iedere x voor en na een voeding wegen ..
één jaar geleden
Reactie op 9gag
Hoe merk je precies dat je niet genoeg hebt ? Ze zeggen dat je altijd minde ...
Ik merkte net na het plaatsen van m’n spiraaltje dat hij veel vaker wilde drinken en m’n borsten voelden toen ook de hele dag echt leeg aan. Het was fijn dat ik toen ‘s nachts niet meer lekte, maar nu m’n productie weer op peil is heb ik dat helaas/gelukkig weer wel 😆
één jaar geleden
Reactie op 9gag
Hoe merk je precies dat je niet genoeg hebt ? Ze zeggen dat je altijd minde ...
Het voelde gewoon leeg en normaal voelen ze na een uurtje of 2 wel vol ook kwam hij vaker. En vooral in de nacht lekte ik eigenlijk altijd wel maar nu voelde ze ook weer leeg. Het gaat nu gelukkig iets beter hopen dat het beter blijft gaan. Wegen lijkt me zo’n gedoe elke keer maar misschien is het toch wel een optie om mezelf een beetje gerust te stellen.
één jaar geleden
Tnx voor jullie reacties… ik twijfel zelf heel erg over mijn productie. Heb het idee dat als zij drinkt, er wel voldoende uit komt, maar dat ik met de kolf het niet bijgebeend krijg als ik volgende week moet werken. Gelukkig kan ik veel thuis werken, maar ben wel op zoek naar manieren om meer te kolven ..
Iemand tips hoe je meer mL kan kolven ? (Ik heb al gehoord : naar filmpjes van je baby kijken, aan je baby’s kledingstuk ruiken, echt rustig ervoor gaan zitten, mindfullness)
één jaar geleden
Zit er ff zo doorheen met borstvoeding. Hij wil elke 2-2,5 uur drinken en dan drinkt hij super onrustig. Hele tijd loslaten en dan trekt hij ook steeds aan m’n tepel, dus die doen ondertussen mega veel pijn. Hij drinkt steeds met moeite 10 minuten, dus hij krijgt wrs ook niet genoeg binnen. Weet even niet hoe ik dit kan doorbreken.
één jaar geleden
Reactie op Waterrat
Zit er ff zo doorheen met borstvoeding. Hij wil elke 2-2,5 uur drinken en d ...
Ik rek op dat soort dagen wel eens een voeding. Dan doe ik d'r in de draagdoek(of wagen maar doek werkt beter) en ga dan wandelen. Dan is ze afgeleid en slaapt ze vaak nog wat en daardoor drinkt ze daarna beter en is ze weer wat relaxter. Werkt niet altijd maar probeer dat wel.