840 Reacties
茅茅n jaar geleden
Reactie op Roos3117
Kan het een sprongetje zijn? Misschien kan het helpen een voeding te kolven ...
Dat doe ik al idd. Vanavond ook even naar vrienden toe, dus dan heb ik ook even rust. Maar pff, al dat gekrijs is echt heftig.
En oudere broer weigert sinds deze week z鈥檔 middagdutje, dus die is eind van de dag ook niet te genieten.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Waterrat
Zit er ff zo doorheen met borstvoeding. Hij wil elke 2-2,5 uur drinken en d ...
Ik kan me dit ook herinneren van mijn eerste kindje rond 4 maanden. Heb toen een lactatiekundige laten komen en die zei dat het heel normaal was rond deze leeftijd, dat ze snel afgeleid raken. En ze gaan ook steeds effici毛nter drinken, waardoor ze nu idd in een paar minuten een borst leeg kunnen drinken. Hopelijk gaat het snel weer beter!
茅茅n jaar geleden
Ik heb mijn baby nu echt verpest. Ik gaf elke keer de borst als ze wakker werd en nu MOET ze dus elke keer als ze wakker wordt drinken anders blijft ze echt krijsen en wordt ze helemaal gefrustreerd. Maar ze wordt nu steeds vaker wakker, soms wel elk uur. Ook tijdens het middagdutje wordt ze bijv na 20-30 min. wakker en dan moet ik weer bv geven om haar verder te laten slapen. Speentje of proberen te sussen werkt niet, wordt ze alleen maar bozer. Het is echt geen honger want ze heeft dan net voor dat slaapje nog gedronken. En nu kom ik er dus niet meer vanaf. Ik vind het ook zo lastig om dan consequent te blijven want je hebt de borst altijd bij de hand, dus is het zo makkelijk om het na een paar minuten toch maar te geven. Want tegen dat gekrijs kan ik ook niet en zeker 鈥榮 nachts niet. Maar ik moet dit wel doorbreken want ik merk nu gewoon dat ze alleen maar sneller wakker gaat worden.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Aeva
Ik heb mijn baby nu echt verpest. Ik gaf elke keer de borst als ze wakker w ...
Heb dit met mijn zoontje ook gehad, hij heeft heel lang 's nachts voedingen/flesjes gehad.
Heb je misschien de mogelijkheid om je partner of iemand anders even een tijdje naar haar toe te laten gaan als ze wakker wordt. Die dan een speentje oid te geven. Als het dan weer "gewoon" is om met een speentje verder te gaan slapen, dan kun jij dat ook weer gaan doen. Moet je dan toch gaan omdat niemand in de buurt is, dan toch eerst proberen een speentje te geven en kijken of ze weer verder slaapt en niet al gelijk de borst aanbieden.
茅茅n jaar geleden
Herkent iemand het dat je merkt dat je kindje nog wel honger heeft (denk ik tenminste...), maar elke keer overstrekt en wegdraait bij het drinken? Hier drinkt ze bijvoorbeeld kort aan 1 borst, zeg 4 of 5 minuten. En als ik dan wissel hapt ze wel gretig aan maar laat meteen weer los met een krijs. Dacht eerst dat ze misschien niet lekker ligt of iets, maar ook andere houdingen weigert ze dan. Eenmaal afgekoppeld is ze weer helemaak ok茅 en vrolijk. Zit ook in sprong 4, had het voorlopig maar daarop gegooid maar ben bang dat het mijn productie in de war schopt (maar wil ook niet godganse dag kolven). A盲ah.
茅茅n jaar geleden
Reactie op MiekjeS88
Ben je toevallig al begonnen met oefenhapjes? Dat heeft bij mij erg geholpe ...
We zijn net begonnen, maar hij heeft echt nog geen idee wat hij ermee aan moet. Het is niet eens de smaak volgens mij, maar gewoon het hele concept lepel en vast voedsel snapt hij nog niet.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Aeva
Ik kan me dit ook herinneren van mijn eerste kindje rond 4 maanden. Heb toe ...
Moet zeggen dat ik het me niet meer kan herinneren van de oudste. Ik heb de Lactatiekundige ook geappt voor tips. M鈥檔 tepels zijn ondertussen iig weer redelijk genezen. Alleen dat om de 2u drinken mag er nog wel af 馃檲
茅茅n jaar geleden
Reactie op ZoZ0nd4g
Herkent iemand het dat je merkt dat je kindje nog wel honger heeft (denk ik ...
Ik heb dit ook gehad toen mijn zoontje ongeveer een week of 16 was. Hij hapte dan, nam een slok en vervolgens gelijk weer los en huilen of een harde kreet. Heeft ongeveer 2 weken geduurd en toen dronk hij weer goed. Hij had voldoende plasluiers dus heb het gelaten. Bij de fles met afgekolfde melk deed hij precies hetzelfde. Ik heb gewoon wat vaker voeding aangeboden. Hij heeft af en toe zn momenten nog met slok en loslaten, maar als ik dan erop reageer begint hij te lachen, dus dat schiet ook niet op maar het is stiekem wel grappig. Ik hoop bij jou ook tijdelijk, even doorzetten. Wel erg vervelend.
Over 4-5 minuten drinken heb ik me ook erg zorgen gemaakt maar ze leren beter drinken waardoor ze maar 5 minuten nodig kunnen hebben om voldoende binnen te krijgen. Mijn zoontje drinkt nu meestal maar 5 minuten, max 10 aan de borst en groeit goed. Hij drinkt om de 3-4 uur overdag. Dus blijkbaar leren ze om effectief te drinken aan de borst. Maar ik herken je gevoel. Heeft je kindje voldoende plasluiers?
茅茅n jaar geleden
Help me out!
Mijn borsten voelen de laatste tijd einde dag leeg, ik kolf weinig en onze zoon is vanaf einde dag tot uurtje of 22/23 onrustig in bed. Wordt steeds wakker. Toen dacht ik gister: wellicht heb ik te weinig melk in mijn borsten en komt hij daarom zo vaak. Proef op de som genomen en hem einde dag wel 5/6 keer aangelegd en beide borsten meerdere keren gegeven. En? Hij sliep door van 22 tot 6. Nu wil hij, logischerwijs, nu veel drinken maar mijn borsten zijn wederom leeg. Hij huilt enorm. 脡n hij weigert al tijden de fles dus wil ook daar niet extra uit drinken.
Conclusie; mijn productie is gedaald. Vraag me niet waarom (stress?) maar ik kan hem dus nu niet geven wat hij wil. Ik wilde sowieso al af gaan bouwen met bv en over op kv maar dat lukt dus nog altijd niet omdat hij de fles niet pakt. En nu dus ook mega frustrerend dat ik hem niet kan bijvoeden met gekolfde melk. Tips???
茅茅n jaar geleden
Reactie op Lichtjes123
Help me out!
Mijn borsten voelen de laatste tijd einde dag leeg, ik kolf w ...
Ik zou vooral veel blijven aanleggen als dat kan. De avond lekker huid op huid in bed doorbrengen en zoveel mogelijk aanleggen. Dan is je productie binnen een paar dagen weer bijgetrokken en echt proberen goed voedzaam te eten en veeeeeeel water te drinken.
Mocht je echt willen bijvoeden en hij neemt geen fles kun je ook proberen door middel van cupfeeding. Dus een klein cupje met melk en dan kleine slokjes geven.
茅茅n jaar geleden
Even voorop gesteld, ik geniet volop van het geven van borstvoeding en ben mega blij dat het 眉berhaupt opgestart is en zou zo lang mogelijk door willen gaan.
Nu het kouder en donkerder wordt loop ik tegen een aantal dingen aan. Mn dochter is bijna 4 maanden.
Ik voel me elke keer net zn ui die je laagje voor laagje moet afpellen voor ik eindelijk voeding kan geven
Alles is altijd nat van het lekken of spuug (gebruik al wasbare compressen, maar dat is als ik ze even af heb voor een voeding)
Ik vind het koud snachts, want je kunt geen deken over je heen houden
Misschien zit ik er vandaag even doorheen, misschien mis ik iets, of misschien moest ik gewoon even klagen.
Wie heeft tips of herkent dit??
茅茅n jaar geleden
Reactie op Mollie2021
Even voorop gesteld, ik geniet volop van het geven van borstvoeding en ben ...
In de nacht draag ik vaak lily padz. Die zorgen er voor dat ik geen melk lek. Als ik voed haal ik aan 1 kant de pad er af. Tijdens de toeschietreflex geef ik even tegendruk op de borst waaraan de kleine niet drinkt. Dan stopt aan die kant de melk toevoer. Ik voed 's nachts liggend. Leg een hydrofiel dubbel gevouwen op de plek waar de kleine gaat drinken. In de nacht na een voeding wordt er hier niet geboerd, hij hapt dan nooit lucht aan. Ik leg mijn deken altijd een beetje schuin omhoog over me heen, en heb een voedings nachthemd oid aan zodat ik geen kou heb. Hopelijk heb je er wat aan.
茅茅n jaar geleden
Zijn er hier mama's die voorheen fulltime borstvoeding gaven en nu alleen nog maar in de ochtend en avond borstvoeding geven? Wellicht i.v.m. werk of gewoon zomaar. Hoe ging het afbouwen? En hoe zorg je ervoor dat je nog genoeg productie hebt voor deze momenten? Ik merk dat ik op dit moment te weinig borstvoeding heb om mijn meisje te voeden, terwijl ik daar voorheen geen problemen mee had. Hierdoor gaan we toch beginnen met bijvoeden met kunstvoeding. Nu ik weer ga werken, wil ik maar maximaal 1x gaan kolven onder werktijd, waardoor ik er aan zit te denken om alleen de avond en ochtendvoeding nog borstvoeding te geven. Ik ben dus op zoek naar ervaringen van anderen.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Arlinde
In de nacht draag ik vaak lily padz. Die zorgen er voor dat ik geen melk le ...
Super bedankt! Ligt je kindje dan in de co-sleeper of in bed? Ik haal haar snachts uit de co-sleeper, zet mn bed omhoog en voed haar half zittend. Liggend wel een paar keer geprobeerd, ging prima, maar dan vind ik het zo moeilijk om haar slapend terug in de co-sleeper te krijgen. Ik heb een snuzpod, dus die is niet gelijk met je matras, dus je kunt niet schuiven.
Als nachthemd moet ik inderdaad iets gaan zoeken. Heb tot nu toe nog niks.
Tegendruk geven is ook een goede!
茅茅n jaar geleden
Reactie op Mollie2021
Super bedankt! Ligt je kindje dan in de co-sleeper of in bed? Ik haal haar ...
Hij slaapt in zijn wieg naast ons bed. Om te voeden haal ik hem uit z'n wieg en leg hem bij ons op bed. Na het voeden sta ik op en schuif heel voorzichtig een hand onder zijn nek/hoofd en de andere onder zijn billen zegmaar en dan til ik hem naar z'n wiegje en en leg hem daar in. Hij behoudt dan dezelfde houding als waarin hij in slaap viel. Ik leg hem dus op zij zij weg. Bij half zittend voeden zou ik ervoor zorgen dat ik een badjas of lekker vest oid in de buurt had om even aan te trekken voor het aanleggen.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Zwanger1996
Zijn er hier mama's die voorheen fulltime borstvoeding gaven en nu alleen n ...
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen! Ik wil ook naar ochtend, avond en nacht maar wil niet kolven op werk vanwege stress / werkdruk.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Georgie2023
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen! Ik wil ook naar ochtend, avond en nach ...
Zojuist toevallig ook in een ander topic geplaatst. Ik geef nu ong 3 weken alleen ochtend en avond voeding (blij dat dat nog lukt!). Ze lijkt er ook nog wel van voldaan te zijn, maar het is wel lastig soms (bijv. Als ze 's ochtends minder honger heeft door een nachtvoeding en 'moet' drinken omdat ik ga werken).
Afbouwen ging goed maar ik krijg/kreeg wel snel stuwing dus moest het langzaam doen en stapje terug. Nu probeer ik als ze minder drinkt op een van de momenten, het andere moment haar beide borsten twee keer te geven afwisselend. Heb het idee dat het werkt