840 Reacties

één jaar geleden

En sowieso altijd vragen of je ergens kan kolven! Iedereen wil graag helpen is mijn ervaring 😁

één jaar geleden

Reactie op Mariska19

Nog een tip voor dames die nog naar een voorstelling gaan in het Beatrix Th ...
Wat een toeval! Ik ga daar morgen heen en zat net te denken hoe ik morgen het beste kan kolven. Fijn om te weten!

één jaar geleden

Ik vroeg me af, sinds 2 weken merk ik dat mijn toeschietreflex soms moeilijker op gang komt. Dit is dan 1 of 2x per dag dag en daarna kan er zo een paar dagen tussen zitten dat het weer niet gebeurt. Hij is nu ook al zo’n twee weken verkouden én hij drinkt wat vaker gekolfde melk uit de fles omdat hij dan bij oppas is (2 dagen in de week). Is dit iets wat vaker voorkomt? En heeft iemand tips?

één jaar geleden

Hallo dames even een vraag, mijn dochtertje spuugde bijna nooit, nu de laatste weken spuugt ze veel en soms uren erna nog. Is dit herkenbaar ? En wat zou de reden kunnen zijn. Sinds een paar weken heeft ze ook om de 4-5 dagen ontlasting ipv iedere dag. Zou toch niks met elkaar te maken hebben ? Fijn dat onzekerheid na 5 maanden 🥲😂

één jaar geleden

Reactie op angel90

Hallo dames even een vraag, mijn dochtertje spuugde bijna nooit, nu de laat ...
Die ontlasting kan normaal zijn bij borstvoeding soms kan er ineens wel tien dagen tussen zitten maar dat spugen daar heb ik geen ervaring mee. Hopelijk kan iemand je hier verder mee helpen!

één jaar geleden

Hallo dames, ik heb ook een vraag. Ik geef nu vijf maanden bv en ik heb het idee dat of mijn productie achteruit gaat of mijn lichaam gewoon anders gaat instellen. Eerst had ik heel vaak en snel knaltieten en moest dan echt kolven maar nu merk ik dat ik er echt steeds langer tussen kan laten en zelf dan komt er ineens bijna niets meer uit ( ligt niet aan mijn kolf want in de ochtend komt er echt 210 uit) kan het zijn dat mijn lichaam gewoon langer kan zonder hele tijd productie op te schroeven. Als mijn zoon drinkt komt er wel voldoende uit want hij laat er drie/vier uur tussen en wil ook niet als ik meer aanbied en heeft nu al maat 74 dus dat zal verder wel goed zijn. Alvast bedankt!

één jaar geleden

Reactie op MB323

Die ontlasting kan normaal zijn bij borstvoeding soms kan er ineens wel tie ...
Dankjewel voor je reactie 😘

één jaar geleden

Reactie op MB323

Hallo dames, ik heb ook een vraag. Ik geef nu vijf maanden bv en ik heb het ...
Mijn dochtertje drinkt in de nacht aan een borst waardoor aan de andere kant 10/12 uur niet wordt gedronken en alsnog geen stuwing of pijn. Eerst stond het na 5 uur al op knappen haha

één jaar geleden

Reactie op MB323

Hallo dames, ik heb ook een vraag. Ik geef nu vijf maanden bv en ik heb het ...
Je borsten zijn er aan gewend dat er langer niet gedronken wordt. Heerlijk vind ik dat, geen gelek meer.👌🏼😅

één jaar geleden

Reactie op angel90

Hallo dames even een vraag, mijn dochtertje spuugde bijna nooit, nu de laat ...
Hey! Ben je al begonnen met oefenhapjes ? Ik geef mijn dochter elke dag nu een groentenpapje en ik merk dat ze er wat krampjes van heeft. Daardoor durf ze wel wa duwen en onrustig doen na het drinken, en dat zorgt er dan soms weer voor dat ze wat spuugt terwijl ze dat al lang niet meer deed! Dus misschien is dat een mogelijkheid ?

één jaar geleden

Reactie op Firsttimemom23x

Hey! Ben je al begonnen met oefenhapjes ? Ik geef mijn dochter elke dag nu ...
Hoi, nee ik ben er niet mee begonnen. Doe eigenlijk niks anders als voorheen haha

één jaar geleden

Hoe kijken jullie aan tegen alcohol verwerkt in eten? Had hier van het weekend een discussie over met mijn schoonvader en man. Mijn man zegt dat alle alcohol verdampt als je het in een saus verwerkt. Mijn schoonvader zegt dan, nou niet alle alcohol maar minder dan 0,01% dus je kan het gewoon eten. Ik zeg; borstvoeding betekent geen alcohol dus ik neem die saus dan niet. Ik zelf heb in een ver verleden inderdaad begrepen dat de alcohol op den duur wel zo goed als verdampt is, maar dat het dan minimaal 6 uur op middelhoog vuur gestaan moet hebben voor het ong. 0,5% is. Weet niet meer of dit een biertje/wijntje betreft of sterke drank. Maar kreeg een beetje het gevoel dat ze mij mega overdreven vonden. Als toetje was er tiramisu, ook met daarin alcohol, die sloeg ik ook over. Ondanks dat tiramisu echt een favoriet van mij is. Maar ben ik hierin nou echt zo overdreven of zijn er nog anderen die er ook zo in staan?

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Hoe kijken jullie aan tegen alcohol verwerkt in eten? Had hier van het we ...
Als jij het niet wil, dan moet je het niet doen en dan hoef je je daar niet voor te verantwoorden toch? Ik drink wel af en toe een biertje en dan wacht ik gewoon even met voeden, maar dit moet iedereen zelf weten.

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Ik sta er net zo in. Ik drink geen druppel. Nog geen bonbon waar alchohol in zit. Waarom in vredesnaam het “risico” lopen als je dat niet wil. Sommige doen net alsof ze niet zonder alchohol kunnen joh 🤣

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Ik eet wel eten waar alcohol in verwerkt is. Na navraag te doen bij mijn lactatiekundige. Zij zei dat er inderdaad altijd een minimum aan alcohol in blijft zitten maar dat je lichaam dit ook al voor een deel afbreekt. Het deel dat effectief in de borstvoeding terecht komt is hetzelfde als bij het eten van een iets te rijpe banaan of 3 glazen appelsap (ja ook hier zit door de gisting een inieminie beetje alcohol in). Ik probeer het wel zo te timen dat ik vlak voor ik het eet borstvoeding geef en dan eigenlijk pas 2u nadat ik het gegeten heb opnieuw voed. Zo zit het voor mijn gevoel goed. Maar ik drink niets van alcohol. Volg je gevoel. Als jij het niet wil dan doe je het niet.

één jaar geleden

Ik drink ook niets en ben ook heel voorzichtig met alcohol verwerkt in eten. Had laatst zelf tiramisu gemaakt en daar had ik op die hele schaal 1 el amaretto in gedaan en voor de andere gasten een glaasje amaretto ernaast zodat ze wel meer die smaak hadden.

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Als dit jou het beste gevoel geeft: gewoon niet nemen! Ik neem soms wel een glaasje wijn, of 2, maar vanzelfsprekend hou ik de afbreektijd in gedachten of ik geef een flesje gekolfte melk. Ik zou er met eten niet al te moeilijk over doen maar echt, laat je niks opdringen, ieder zijn eigen keuze. Tijdens de zwangerschap was ik trouwens wel 'zo extreem'. Ik nam absoluut geen gerechten met alcohol ook al was het gekookt (mosselen, scaloppa gorgonzola, kaasfondue etc) en dat vond men soms ook bijzonder.

één jaar geleden

Vers afgekolfde melk kan je 24 uur uit de koelkast bewaren. In de koelkast 29! dagen. Na opwarmen mag je het 24 uur bewaren en uit recent onderzoek blijkt dat na 2 keer opwarmen de bacteriegroei nauwelijks toeneemt. Dus dat is zelfs mogelijk. Bron: Het Nieuwe Borstvoeding Boek van Stefan Kleintjes en Gonneke Veldhuizen.

één jaar geleden

Reactie op Debbie1208

Vers afgekolfde melk kan je 24 uur uit de koelkast bewaren. In de koelkast ...
Nou ik had vorige week een krijsende baby toen ik het flesje wilde geven, had door Corona geen reukvermogen en heb haar blijkbaar zure melk van 9 dagen oud proberen te geven 😅 ik denk dat als ik tot 29 dagen had gewacht het karnemelk zou zijn geworden 😂

één jaar geleden

Reactie op ratched

Nou ik had vorige week een krijsende baby toen ik het flesje wilde geven, h ...
Hahah oej Temp koelkast moet dan ook wel max 5 gr zijn. En het mag niet ingevroren zijn geweest