840 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Roos3117
Vraagje! Wanneer vervangen jullie onderdelen van de youha kolf ? Ik kolf we ...
Als het stuk is. De lactatiekundige vertelde me dat het tuitje vaak als eerste scheurt aan de zijkanten, dus dat zou je na kunnen kijken. Maar je hoeft volgens mij niks preventief te vervangen.
één jaar geleden
Reactie op Waterrat
Meer moeders waarbij kolven nu veel moeilijker gaat? Als de kleine zelf dri ...
Ik zie dat je kindje 4 maand is. Zit je toevallig niet in de 4 maanden dip? Ik had het toen ook even moeilijk maar ging met veel geduld en hard werken weer over en nu kolf ik terug evenveel als vroeger
één jaar geleden
Reactie op BoVDG
Ik zie dat je kindje 4 maand is. Zit je toevallig niet in de 4 maanden dip? ...
Hij is morgen 5 maanden. Het gaat echt op en af. Meestal kolf ik net voldoende voor wat hij uit de fles drinkt, maar af en toe zit er ineens een uitschieter bij dat ik echt maar 50ml kolf ofzo
één jaar geleden
Reactie op BoVDG
Drinkt je kindje ook live? Heb je je kolf al eens laten nakijken? Heb je co ...
Ja, met live voeden gaat het volgens mij gewoon goed. Het is ook niet echt een probleem, maar het is soms zo gek dat ik ineens minder kolf. Kan me dat ook niet herinneren van bij de oudste.
één jaar geleden
Ik heb het ook. Zeker nu ik weer aan het werk ben. Met de oudste 2 ook gehad. Vanaf het moment van weer aan het werk gaan tot stoppen met voeden altijd minder gekolfd en met moeite flesjes kunnen vullen.
Ik wijt het een beetje aan selfcare. Ik drink een stuk minder en neem te weinig tijd om goed gevoed te blijven. Iets wat ik tijdens mijn verlof wel gewoon deed. Live voeden ging wel altijd gewoon goed.
Bij dit dametje werk ik in de kinderopvang en gaat ze met mij mee dus krijgt ze voornamelijk live voeding. Gaat hoop ik veel schelen. Dan krijgt ze iig wat ze nodig heeft.
één jaar geleden
Reactie op 9gag
Wow ik schrik een beetje van die hoeveelheid. Heb je al eens volgens de natuurlijke maaginhoud berekend hoeveel ml er in 1 flesje zou moeten?
Mijn oudste zoon kreeg max 120 ml flessen als hij bijna 1 jaar oud of zelfs al ouder was. Rond de 5 maanden als hij startte op de opvang waren het flesjes van denk ik 70 of 80 ml. Ik vind 600 ml echt een mooie opbrengst op 1 dag.
één jaar geleden
Reactie op Wicoby
Wow ik schrik een beetje van die hoeveelheid. Heb je al eens volgens de nat ...
Hey! Ik weet niet waarom mijn reactie verwijderd is, maar ik paste dus onderstaande formule ook toe, maar bij ons op t bureau zeiden ze dat ze altijd uitgingen van 150 (dus niet na 4 maanden 120).
Daarmee kwam ze niet genoeg aan en ze adviseerden me om dat op te hogen. Toen kwam ze alsnog niet superveel aan en zeiden ze : als ze 180/190 op kan, mag ze het opdrinken…
We hebben een nogal beweeglijke baby die niet om 19 u, maar pas om 22 u naar bed gaat. Denk dat ze ook wel meer verbrand dan babies die altijd heel rustig/stil en/of vroeg in bed liggen.
Hoeveel voedingen van 70/80 mL kreeg jouw zoon op 1 dag?
Misschien heb jij wel heel voedzame BV en ik heel waterige, waardoor ze meer moet drinken om er vol van te raken ofzo …
één jaar geleden
Zijn er mamas hier die fulltime kolven ? Ik ben het voeden op verzoek een beetje beu.Ik zou het fijn vinden om in ritme te komen zeker nu ze bijna 6 maanden is. Hoe bevalt het jullie ? Hoeveel flesjes krijgen jullie kleintjes en hebben jullie advies hoe aan te pakken. Ik begin volgende week ook met hapjes dus denk een goeie timing om te beginnen. Bedankt alvast 😘
één jaar geleden
Reactie op angel90
Zijn er mamas hier die fulltime kolven ? Ik ben het voeden op verzoek een b ...
Als het goed is krijgt je baby toch zelf al meer een ritme met 6 maanden? Ik geef zelf live borstvoeding en fulltime kolven lijkt me echt een gedoe... Bovendien mist je baby dan het fijne warme bij jou zijn. Zou je niet in het voeden al meer een ritme kunnen vinden, bijvoorbeeld elke 3 uur overdag?