757 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op elinlag

Dames i need help🥺. Na weken al goede productie te hebben gehad en mijn kl ...
De enige tip die echt werkt om je productie te verhogen is je kindje laten drinken drinken drinken drinken. Zoveel hij wil, zolang hij wil. Niet bijvoeden met kunstvoeding of borstvoeding uit de diepvries want dan leren je borsten niet dat er meer vraag dan aanbod is. Dus installeer je even 2 dagen in de zetel/in bed met een serie/boek, heel veel water bij je en gezonde snacks

8 maanden geleden

Reactie op CeFamke

Gisteren is er een lactatiekundige geweest omdat onze dame (9 weken) steeds ...
Heel herkenbaar. Ons meisje is nu ook 9 weken. Sinds een weekje drinkt ze super onrustig. Na 3/4 minuten laat ze de borst los en wilt ze niet opnieuw aanhappen. Ik geef haar dan de andere borst, maar daar gebeurt vervolgens hetzelfde… het gevolg is dat ze enorm gefrustreerd en overstuur raakt. Het enige wat bij mij nu lijkt te helpen is door staand/lopend de borst te geven. Op die manier wil ze wel opnieuw weer aanhappen🤷🏽‍♀️ De angst dat ze nu te weinig binnenkrijgt neemt wel toe, dus ik ga as woensdag weer even wegen.

8 maanden geleden

Weet iemand hoelang afgekolfde melk die in de koelkast stond, nog buiten de koelkast bewaard kan worden?

8 maanden geleden

Reactie op MVisser96

Weet iemand hoelang afgekolfde melk die in de koelkast stond, nog buiten de ...
Ik weet dat het normaal gezien 8u is. Hoe lang stond het al in de koelkast? En hoe lang denk je dat je het buiten de koelkast moet bewaren? Koeltasje met koelelementen misschien een optie? Stapelen van tijden mag niet zo maar. Maar weet niet precies hoe lang het dan wel kan. Voor kortere tijd zou ik het zelf wel aandurven.

8 maanden geleden

Reactie op Waterrat

Vind het zo lastig nu. Ben vandaag alleen met hem en hij slaapt alleen in d ...
Ik heb nu bij mn tweede kindje een draadloze kolf gekocht. Youha the Ins gen 2. Kostte bij Alie nog geen €90 voor een dubbele en kreeg €75 van mn zorgverzekering terug. Bon van Alie had ik via een bericht gewoon opgevraagd bij de verkoper. Ik merk dat ik nu veel makkelijker even kolf. Want kan er ondertussen bijna alles mee doen. Bezig zijn met een van de twee kindjes, huishouden, etc. Misschien voor jou ook een idee?

8 maanden geleden

Reactie op MVisser96

Weet iemand hoelang afgekolfde melk die in de koelkast stond, nog buiten de ...
De lactatiekundige hier zei 1 uur. Doe zelf Max 3 uur 😇🤷🏼‍♀️

8 maanden geleden

Reactie op marrie112

De lactatiekundige hier zei 1 uur. Doe zelf Max 3 uur 😇🤷🏼‍♀️
Top, dankjewel

8 maanden geleden

Reactie op MVisser96

Weet iemand hoelang afgekolfde melk die in de koelkast stond, nog buiten de ...
Mijn vroedvrouw zei tegen mij 4-5u afhankelijk van hoe warm het is. In de zomer als het rond de 25 graden of meer is, max 4u en anders 5u. Ik hou het op 4u max.

8 maanden geleden

Hoi. Zijn er hier al kindjes die langer dan 3 uur tussen de voedingen laten zitten? Mijn zoontje van 11 weken komt echt stipt om de 3 uur en krijgt 150 ml afgekolfde melk per keer en in de nacht 3 en 6 uur drinkt hij 100 ml meer drinkt hij niet want valt in slaap en is niet wakker te krijgen. Ben benieuwd hoe dit bij jullie gaat. Hoop ook elke nacht dat hij opeens door slaapt 😅 maar heb die hoop ook laten varen…

8 maanden geleden

Reactie op whitt92

Hoi. Zijn er hier al kindjes die langer dan 3 uur tussen de voedingen laten ...
Hier is het ook wel om de drie uur overdag, tenzij ze slaapt, dan kan het wel langer zijn maar maak ik d'r wakker max 4,5 uur na de laatste voeding. 's Nachts is een ander verhaal. We zijn gezegend met een kind wat van 10 tot 6 slaapt. Echt tips heb ik niet voor je. Daarentegen was mijn zoontje een drama en heeft tot ruim 6 maanden overdag elke 3 uur en 's nachts elke 1,5 uur gedronken. Dus snap helemaal hoe je je voelt.

8 maanden geleden

Reactie op whitt92

Hoi. Zijn er hier al kindjes die langer dan 3 uur tussen de voedingen laten ...
Mijn zoontje van 13 weken drinkt overdag ook om de drie uur. ‘S nachts slaapt hij laatste dagen van 18.30/19.00 tot 6.30/7.00 uur. Meestal rond 3 uur 1x een voeding dan meestal rond 7 uur weer. Maak jij hem wakker voor de voeding? Of blijft hij honger houden nadat hij weer in slaap gevallen is? Of slaapt hij daarna weer verder? Ik heb soms ook t idee dat mijn zoontje ‘s nachts niet veel drinkt en haalt hij dat ‘s morgens in door langer te drinken. Hoe drinkt jouw zoontje overdag?

8 maanden geleden

Reactie op whitt92

Hoi. Zijn er hier al kindjes die langer dan 3 uur tussen de voedingen laten ...
Ik zou blij zijn als hij er 3 uur tussen laat. De laatste dagen meestal 2-2,5 uur. In totaal 9-10 voedingen per dag.

8 maanden geleden

Reactie op Jun001hum

Mijn zoontje van 13 weken drinkt overdag ook om de drie uur. ‘S nachts slaa ...
Mijn zoontje slaapt van half 21:30 tot 8:30 en dan komt hij om 03:00 en tussen 5 en 6. Ik hoop zo dat hij binnenkort die 3 uur overslaat en eerste voeding dan 6:00 zal zijn. In de nacht maak ik hem niet wakker voor de voeding. Hij komt standaard tegen 3 uur vanzelf en na die voeding is hij tegen 4/5 altijd wat onrustig ook. Herken dat niet van mijn dochtertje dat onrustige. Hij slaapt gelukkig wel meteen verder na zijn voeding. Overdag drinkt hij goed. Ik kolf het dus af en hij drinkt het tot de laatste druppel 😅. Ook een flinke baby van ruim 6,6 kg. Had verwacht met zoveel ‘reserve’ dat flinkere baby’s wel wat langer sliepen of verzadigd waren, weet ook niet waarom ik deze illusie had haha maar niks is minder waar.

8 maanden geleden

Reactie op Waterrat

Ik zou blij zijn als hij er 3 uur tussen laat. De laatste dagen meestal 2-2 ...
Jeetje dat is ook wel pittig hè! Of gaat het je goed af? Drinkt hij dan echt de borsten leeg of zoekt hij meer nabijheid en is het na 5 min klaar?

8 maanden geleden

Reactie op whitt92

Jeetje dat is ook wel pittig hè! Of gaat het je goed af? Drinkt hij dan ech ...
Hij drinkt sowieso heel snel, altijd 10-12 minuten 1 borst. Als ik hem ook nog aan de andere kant laat drinken, komt het terug, dus hij heeft echt genoeg aan 1. Maar ik zou idd graag willen dat hij er wat langer tussen zou laten. Ik moet nu ook weer aan het werk en zou toch fijn zijn als ik wat minder vaak hoef te kolven.

8 maanden geleden

Reactie op whitt92

Hoi. Zijn er hier al kindjes die langer dan 3 uur tussen de voedingen laten ...
Mn zoontje drinkt steeds om de 3-4 uur, met warmer weer rond de 3u en met koeler weer rond de 4u. In de nacht laat hij er zo’n 8u tussen zitten. Alles aan de borst. Hij drinkt per dag dus ook maar 5x, heel af en toe 6x. Vond dat eerst erg weinig, omdat mn dochtertje met 12 weken vaker dronk destijds. Maar hij drinkt ook gewoon veel denk ik. Ik schat zo in dat hij nu al 6,5kg weegt, bijna zn geboortegewicht verdubbeld. 😅 En als ik een keer kolf omdat hij maar kort gedronken heeft, kolf ik ook vlot 60-100cc binnen 5 min aan de borst waar niet gedronken is.

8 maanden geleden

Ik word vandaag echt gek door mijn dochter. Heeft vannacht van 23 tot 10 uur geslapen met 1 voeding om 6 uur. Maar na 10 uur begon de ellende. Heeft niet meer langer als 10 min geslapen en denk vandaag wel 15 x aan de borst. Ze is continu zoekende en een speentje neemt ze max 5 min in met moeite. Ze heeft wel vaker veel moeten teruggeven maar toch ga ik dan twijfel of ze genoeg binnenkrijgt en waarom ze dus niet slaapt. Ze slaapt alleen na de voeding aan de borst maar met een peuter thuis heb ik gewoon geen tijd daarvoor. Heb whitenoise, wandelwagen, op de buik slles geprobeerd. Nu slaapt ze weer op mijn borst en ben bang haar weg te leggen. Pff wat een dag. Herkennen jullie dit en hebben jullie eventueel tips 🥹

8 maanden geleden

Reactie op angel90

Ik word vandaag echt gek door mijn dochter. Heeft vannacht van 23 tot 10 uu ...
Ah klinkt als een pittige dag! Misschien een regeldag of sprongetje? Of gewoon wat minder lekker in haar vel? Hopelijk heeft ze vandaag een betere dag!

8 maanden geleden

Het klinkt inderdaad als clusteren, wellicht ophogen van je productie? Mijn dochtertje sliep van de week (na borstontsteking en terugloop productie) opeens weer aan de borst. Sinds paar dagen is de productie weer hoger en doet ze dat niet meer. Er blijft dan denk ik te veel melk komen, dan lukt het haar niet om te slapen). Misschien speelt zoiets ook bij jullie? Zou vooral ontspannen, dan vloeit de melk beter en loslaten dat je veel moet doen. Heb je een draagzak/doek? Dat helpt mij om haar te laten slapen en dingen gedaan te krijgen.

8 maanden geleden

Reactie op angel90

Ik word vandaag echt gek door mijn dochter. Heeft vannacht van 23 tot 10 uu ...
Phoeeee klinkt als een pittige dag! Heeft ze vannacht wel lekker geslapen? Heb je wel voldoende gedronken en dan echt water of thee? Ik merk dat als ik te weinig drink mijn dochter ook vaker komt en dan vooral 's avonds hongerig blijft omdat ik dan gewoonweg weinig Melk aanmaak. Wat je ook zou kunnen proberen, heb het zelf nog niet gebruikt maar een collega die hetzelfde had als jij, maar dan dag en nacht, is de "feed me" mix van jummy mommy. Zij gebruikte het in combi met de "boost me" mix. Daarna werd haar zoontje weer rustiger aan de borst en kwam minder vaak voor voedingen. Dus misschien het proberen waard als ze zo blijft en je het in die hoek wil zoeken.