840 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Amsterdamse
Als het goed is krijgt je baby toch zelf al meer een ritme met 6 maanden? I ...
Ja meestal drinkt ze of om de 3 uur of om de 4 uur. Soms om de 2 uur. De ene keer een borst dr andere keer beide. Soms slaapt ze om 21.00 de andere keer om 23.00. Het lukt me op de een of ander manier echt niet om er ritme in te krijgen. Weet ook niet zo goed hoe aan te pakken. Bij de oudste gaf ik kunstvoeding en hoefde ik geen moeite te doen om het in ritme te krijgen zeg maar.
één jaar geleden
Reactie op angel90
Ja meestal drinkt ze of om de 3 uur of om de 4 uur. Soms om de 2 uur. De en ...
Ik herken t wel. Ik ben begonnen met vaste slaaptijden. Vast moment naar bed.
Moe of niet moe, ook voor de dutjes overdag. Meer dan n half uur wijk k er niet vanaf. Ook niet als ze veel te vroeg wakker (en dus weer moe) is. Sinds die slaapjes ritme hebben gaat t drinken ook meer met ritme
één jaar geleden
Reactie op marrie112
Ik herken t wel. Ik ben begonnen met vaste slaaptijden. Vast moment naar be ...
Het lukt haar niet om alleen in slaap te vallen. Gooit haar speen eruit, gaat draaien en uit eindelijk huilen. Mede daardoor wil ik ook overgaan op fulltime kolven en als dat niet lukt op kunstvoeding
één jaar geleden
Hoe vaak drinken jullie kleintjes nog? Hier komt ze (20 weken oud) nog steeds elke 3u. 's nachts laat ze er soms iets langer tussen, maar er zijn ook genoeg nachten waarbij ze zich keurig elke 3u meldt en wij het niet gerekt krijgen. Ze drinkt wel altijd een volledige voeding en kan meestal prima zelf in slaap vallen.
Als ik soms lees dat mensen met kunstvoeding maar 4 of 5 flessen geven, wat een tijd hou je dan over die je niet met je kind (aan de borst) op de bank zit 😅 Afbouwen wil ik niet en ze groeit en bloeit prima, maar was even nieuwsgierig naar jullie tijden.
één jaar geleden
Reactie op PizzaHawai
Hoe vaak drinken jullie kleintjes nog? Hier komt ze (20 weken oud) nog stee ...
Hier sinds een paar dagen op 6 voedingen per 24u, waarvan eentje in de nacht. De droomvoeding laten we zitten omdat hij ineens grotere porties ging drinken (ik merkte dit aan de dagen op het kdv, hij had niet meer genoeg aan de gemiddelde hoeveelheid per voeding als je 7 voedingen geeft).
Liefst zou ik de droomvoeding wel doen, en de nachtvoeding niet maar hier lijkt hij nog niet klaar voor te zijn. Wel gek, want de tijdsduur die ertussen zit met een nachtvoeding (19.00 - 3.00) en een droomvoeding (22.30 - 6.30) is hetzelfde 🤷🏻♀️
één jaar geleden
Reactie op PizzaHawai
Mijn dochter krijgt borstvoeding en drinkt 4-5x per 24u. ‘S nachts wel niet dus overdag is het vaak 4u tussen. Ik geef als laatste keer drinken nu een flesje afgekolfde melk zodat ik zeker weet dat ze een goeie portie binnenheeft (230ml +/-). Ik heb al gehoord dat mensen aanraden om rijstmeel toe te voegen aan je melk om het consistenter te maken en je baby meer te vullen. Misschien kan dat helpen voor het slapengaan bvb?
één jaar geleden
Reactie op PizzaHawai
Hier overdag om de 2-3 uur. Snachts om de 3-4 uur. Vanaf 6 weken tot ze een maand of 3 was kwam ze snachts 1, bij uitzondering 2 keer. Wat een feest was dat achteraf 🤣
De dag nadat ze bij de opvang of oppas geweest is komt ze zelfs vaker. Werk gelukkig voorlopig maar 2 dagen in de week. Ze drinkt het flesje zo min mogelijk dus dan gaat ze snachts en de dag erna inhalen.
één jaar geleden
Reactie op PizzaHawai
Hier 5 a 6 voedingen per dag (waarvan we de laatste altijd kunstvoeding geven).
De voedingen vinden meestal plaats tussen 07:00 en 22:00 (een hele enkele keer nog troostvoeding om 01:00, als t echt een zware dag was met veel prikkels, denk ik).
Van die 4 a 5 borstvoedingen, geef ik soms wel deelvoedingen. Dat wil zeggen : borst 1 - pauze van soms 45 minuten - borst 2. Ik herken wat je zegt wel een beetje. Ik zit idd op weekend-, mama- en thuiswerkdagen best veel tijd op de bank te voeden. Aan de fles drinkt ze ook gewoon veel sneller (bijv op omadag, papadag of opvangdag als ze afgekolfde melk krijgt).
Ik merk wel dat het minder wordt. Laatst dus 1 voeding eraf (we zaten eigenlijk heel lang nog op 6 a 7 voedingen, nu dus 5 a 6). En ze drinkt wel iets sneller dan bijv 2 maanden geleden. Ze is nu 19,5 week oud.
Ik betwijfel of je met kunstvoeding meer tijd over houdt. De wakkertijden lijken me nog steeds hetzelfde. Dus in plaats van dat je aan t voeden bent, ben je nog steeds met je kindje bezig, lijkt me. Alleen dan meer aan het spelen ofzo ? Geen idee 🙈
één jaar geleden
Reactie op PizzaHawai
Hier (19 wk) overdag nu eindelijk(!) om de 3 uur, het was eerst om de 2 uur. ‘s Nachts is het al een paar weken drama, gemiddeld elke 2 uur wakker en dan meestal ook willen drinken. Soms nog minder dan 2 uur ertussen😵💫 De eerste weken was het meestal om de 3-4 uur ‘s nachts, soms zelfs 5, dus ik hoop dat het snel weer beter gaat.
één jaar geleden
Vannacht had ik toch iets raars.. mijn dochtertje werd elke keer schreeuwend wakker maar wilde dan niet aan de borst, wat ze normaal wel altijd wil. Dus als ik de borst aanbood hield ze haar mond gewoon wagenwijd open en schreeuwde ze nog harder. Speentje wilde ze ook niet. Ik maakte me op een gegeven moment best wel zorgen, want ze had nog nooit zo lang niet gedronken. Ik wilde net naar beneden gaan om een flesje te proberen, toen ze ineens toch de borst pakte. Hebben jullie dit wel eens gehad?
één jaar geleden
Reactie op PizzaHawai
Hier 6-7 voedingen. Tot nu toe alles aan de borst. Zitten te twijfelen of we gaan beginnen met n papfles: sinds deze week weer aan t werk (21wkn) en ze komt nog om 23-2-5.. dat hakt er best in
één jaar geleden
Reactie op Waterrat
Hier ook nog 8-10 voedingen per 24u. Ik weet dat het normaal is, maar het b ...
Dat heb ik nu ook een beetje. Ze heeft een hele tijd 19u, 2u, 7u gedaan, dat was prima vol te houden. Maar nu alweer een paar weken 19, 23, 3, 7. Merk dat ik m'n nachtrust begin te missen, zeker in combinatie met werk.
Maar weet ook zeker dat ik die fijne momenten straks weer ga missen wanneer ze (ooit) doorslaapt 😅
één jaar geleden
Hier sinds ik weer aan het werk ben, sinds vorige week maandag, weer helemaal in de war. Maar "normaal" ong. 6 voedingen op een dag.
één jaar geleden
Hoe vaak kolven jullie eigenlijk als jullie een dag weg zijn? De eerste werkdagen kolfde ik om de 3 uur (en dus 3x en met "lege borsten" naar huis) maar dit kwam erg lastig uit met werktijden en taken op werk (in de zorg). Nu kolf ik om de 4 uur, zelfde opbrengst en met volle borsten naar huis. Dochtertje drinkt niet super bij de opvang dus ze drinkt gelijk als ik thuis kom.
Opbrengst blijft hetzelfde dus ik denk dat dit prima is voor mijn lijf. Wel benieuwd hoe anderen het doen 😁