840 Reacties

茅茅n jaar geleden

Reactie op CeFamke

Hoe vaak kolven jullie eigenlijk als jullie een dag weg zijn? De eerste wer ...
Ik kolf elke 3 uur op t werk. Krijg amper bij elkaar wat nodig is en nu in de 2e week is de opbrengst van 3x120 naar 3x100 terug gegaan 馃檨 dus volgende week ga ik elke 2 uur kolven in de hoop dat t weer wat aantrekt

茅茅n jaar geleden

Reactie op CeFamke

Ik voed live en kolf alleen als het live voeden net ff niet uitkomt qua werkzaamheden. Afgelopen weekend zijn mijn man en ik weggeweest en heb dus 6x gekolfd terwijl dochter de fles kreeg en kolfde toen ong. wat ze dronk op de tijden die ze dronk. Merkte daarna dat mijn borsten veel voller waren en ze thuis maar 1 borst per keer drinkt. Dus denk dat ze uit een fles gewoon veel meer drinkt dan live uit de borst. Dat het daarom is bij kolven op werk ik net aan of net niet de opbrengst heb die ze uit een fles drinkt.

茅茅n jaar geleden

Reactie op CeFamke

Ik vind de combinatie met werk heel moeilijk. Meer dan 2x red ik niet dus ik probeer met lege borsten naar m鈥檔 werk te gaan. Dan nog nam mn productie wel wat af dus zit nu op een combinatie met kv

茅茅n jaar geleden

Ik ben 3 maanden na de bevalling, ondanks volledige borstvoeding, alweer ongesteld geworden. Merk dat k nu elke keer dat k ongesteld moet worden minder melkproductie heb. Herkennen jullie dat?

茅茅n jaar geleden

Ik kolf altijd voordat ik wegga (2 voedingen in een keer) en dan halverwege de dag een keertje. Dat is dus na 4,5 uur ongeveer. Dan kijk ik even hoe het uitkomt thuis. Heeft ze net gedronken kolf ik thuis nog een keertje en anders drinkt ze live. 2x kolven op werk lukt eigenlijk nooit. Werk in de zorg

茅茅n jaar geleden

Reactie op CeFamke

Ik moet helaas 3x kolven voor 2 volledige voedingen. Kolf zo'n 80 ml per x. Geen idee wat ik fout doe 馃ゴ

茅茅n jaar geleden

Reactie op Sassiefras

Ik moet helaas 3x kolven voor 2 volledige voedingen. Kolf zo'n 80 ml per x. ...
Je doet niks fout. Het is sowieso heel lastig om alle melk eruit te krijgen met kolven!

茅茅n jaar geleden

Reactie op Sassiefras

Ik moet helaas 3x kolven voor 2 volledige voedingen. Kolf zo'n 80 ml per x. ...
Pittig zeg! Heb je de juiste maat borstschild? En kun je meer kolven als je met de hand (na)kolft of haalt dat niet uit? Ik krijg er met de hand altijd nog meer uit na het kolven als dat nodig is. Hier hielp een borstschild. Met mijn vorige (leen) kolf lukte leeg kolven ook niet en kolfde ik de helft van wat nu lukt in 1 keer. Bleek aan het borstschild te liggen. Wie weet kan er een lactatiekundige/ kolfconsulent met je meekijken? Even een complimentje voor ons allemaal want wat kan het soms even stom zijn, dat kolven. Ook met alle onzekerheden die er weer bij komen 鉂わ笍

茅茅n jaar geleden

Reactie op marrie112

Ik ben 3 maanden na de bevalling, ondanks volledige borstvoeding, alweer on ...
Yes hier hetzelfde.. Geeft wel aan hoe gezond je lijf is. Maar prettig is het niet 馃槄

茅茅n jaar geleden

Reactie op CeFamke

Ik mis meestal 2 voedingsmomenten. Daar moet ik 3 of 4 x voor kolven. Meestal kolf ik 3 x en dan op een weekenddag of mamadag kolf ik een x extra na de ochtendvoeding . Gelukkig kan ik 5 dagen live voeden en hoef ik maar 2 dagen te kolven. Dit door thuiswerken icm gebrek aan plek op de opvang.

茅茅n jaar geleden

Zo aan het twijfelen wat ik moet doen. M鈥檔 zoontje drinkt 8-10x per dag en het begint me echt op te breken. Ik kan nergens naartoe zonder dat ik moet kolven en 鈥榮 nachts moet ik er ook nog minstens 2x uit. Ik zou heel graag afbouwen en dan alleen de ochtend, avond en nacht nog doen, maar ik ben bang dat m鈥檔 productie dat niet trekt.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Waterrat

Zo aan het twijfelen wat ik moet doen. M鈥檔 zoontje drinkt 8-10x per dag en ...
Super begrijpelijk want dat is behoorlijk pittig! Knap dat je dat al zo lang volhoudt 馃挆 zou best kunnen dat als je nu afbouwt tot 3 voedingsmomenten dat je productie in stand blijft hoor, maar denk er wel over na of het ook oke voor je is als het wel terugloopt.. dan heb je toch al een mooie tijd bv gegeven! Ik heb zelf met 4 maanden afgebouwd naar 2 voedingsmomenten en dat nog wel een maand zo kunnen doen. Daarna merkte ik dat ze soms 's avonds nog honger had. Na 5 maanden (nu net) weer verder gaan afbouwen en heb nu voorlopig nog 1 moment pd.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Waterrat

Ik heb dit met het consultatiebureau besproken en heb voor mezelf een fijne oplossing, misschien werkt het voor jou ook. Ik doe nu voor de avond slaap een grote fles kunstvoeding. Hierdoor hoef ik niet aan 't eind van de dag melk uit m'n borsten te persen (eind vd dag is je productie vaak het laagst door vermoeidheid) en je baby heeft een goede fles voor de nacht. Dan geef ik om 2200 uur nog bv en dan slaapt ze regelmatig (niet altijd) door. Dit scheelt voor mijn gevoel veel omdat ik niet in de drukke avondspits ook nog moet proberen te kolven en m'n vriend kan de baby ook naar bed brengen :) de rest van de kolfsessies ben ik niet van plan af te bouwen

茅茅n jaar geleden

Reactie op Waterrat

Heel herkenbaar. Sinds k aan t werk ben is t in de nacht ook teveel voor me. Ik geef haar rond 1900 bv als ze naar bed gaat en dan rond 2030 als ik naar bed ga nog eens. M鈥檔 vriend doet dan 2330 als hij gaat slapen kunstvoeding. Ik kolf dan niet. Ze komt dan rond 3.30u nog eens en krijgt ze weer bv. Rond 630 wil ze meestal alleen maar n klein slokje en dan kolf ik extra wat k teveel had in de nacht en dan krijgt ze rond 830-900 weer. Ik was ook bang dat ik m鈥檔 melk kwijt zou raken, maar op deze manier hoef k me op t werk niet druk te maken of k voldoende kolf (want ik kolf dus rond 7 uur een extra voeding). Voor ons werkt t heel goed (ze is nu 5maanden). Mocht t toch gaan afnemen dan is dat wat t is. Ik kan niet fulltime werken en 3x in m鈥檔 slaap gestoord worden (met alleen bv is t: 19-22-1-4-7)

茅茅n jaar geleden

Reactie op marrie112

Heel herkenbaar. Sinds k aan t werk ben is t in de nacht ook teveel voor me ...
Zo鈥檔 combi met KV zou ik ook willen, maar we hebben totaal geen vast ritme, dus hoe pak je dat dan aan? Hij slaapt overdag ook heel slecht, dutjes van maximaal een uur

茅茅n jaar geleden

Hoelang drinkt jullie baby aan de borst? Kleintje is 5 maanden en overdag drinkt ze vaak maar 2 of 3 minuten per borst. Soms maar 1 ipv allebei. Laatste en eerste voeding van de dag doet ze wel wat rustiger aan, die duren ongeveer in totaal 8 minuten of zo. Word er onzeker van dat ze zo kort drinkt, maar ze laat zelf makkelijk 4u tussen de voedingen.

茅茅n jaar geleden

Reactie op ZoZ0nd4g

Hoelang drinkt jullie baby aan de borst? Kleintje is 5 maanden en overdag d ...
Hier precies hetzelfde hoor. 2/3 minuten per borst. En sochtends vaak ook maar 1 borst. Rest van de dag wel 2. Ik doe om de 3 uur, maar als ik wacht op haar zit er bijna 4 uur tussen.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Soof23

Hier precies hetzelfde hoor. 2/3 minuten per borst. En sochtends vaak ook m ...
Dit stelt me wel gerust :) en inderdaad, ik geef uit gewoonte ook vaak elke 3u maar was pas aan het testen hoelang ze er zelf tussen laat zitten en dat is dus echt wel langer, maar voelt zelf niet zo goed. Ook nog niet begonnen met hapjes (wel bijna).

茅茅n jaar geleden

Zijn er hier kindjes met koemelkallergie van moeders die borstvoeding geven? Voor de tweede keer koemelkvrij (merkte de eerste keer geen verschil maar ze blijft heel veel krampjes houden). Nu weer 2 dagen een glas melk als "provocatietest", vannacht ging al niet super maar vanaf de loop van de ochtend, na mn 2e keer melk, is het drama. Voelt even heel erg beperkend nu om dit nog een jaar te doen. Maar wil ook niet stoppen met borstvoeding.

茅茅n jaar geleden

Ja, lastig he, die beperking van koemelkvrij. Ik vermoed dat mijn zoon koemelkallergie heeft. Ik eet nu een week koemelkvrij. Hij was een huilbaby (zelfs een week in het ziekenhuis gelegen daarvoor), met reflux. Het huilen is nu veel minder en het spugen zo goed als gestopt. Ik merk dus heel duidelijk verschil bij mijn zoon. Dat is het voor mij wel waard om dit vol te houden. Wel helemaal nieuw voor mij dit. Zoontje is mijn 4e kindje. Andere 3 nergens last van gehad. Dus nu nog heel erg zoekende wat ik dan wel kan eten. Hoe pak jij dat aan met bijvoorbeeld avondeten?