840 Reacties
茅茅n jaar geleden
Reactie op Femmy3086
Ja, lastig he, die beperking van koemelkvrij. Ik vermoed dat mijn zoon koem ...
Kan zelf niet goed tegen grote hoeveelheden koemelk en heb vaker een streng dieet voor mijzelf moeten volgen ivm endometriose dus dat "geluk" heb ik. Daardoor is het wat minder zoeken. Maar voor mijzelf was ik wat minder streng, met bijv bij anderen eten of uit eten gaan. Dan had ik zelf meer klachten maar ach.
Nu doe ik het voor mijn dochter en merk dat ik dat echt moeilijker vind omdat ik niet perongeluk wat verkeerds wil eten.
Vind zelf avondeten en broodbeleg het lastigste. En dus bij anderen eten omdat je niet weet wat overal in zit. Mensen snappen niet dat koemelkvrij echt helemaal vrij betekend.
We slaan nu de romige gerechten over (zoals romige pasta). Verder eten we redelijk zoals voorheen. Nasi/bami, curry, gebakken aardappelen met groenten, rode pasta etc. Een enkele keer eet ik wat anders (restje uit de vriezer) als de rest iets met melk eet. Zo hoeven zij niet vanalles over te slaan.
茅茅n jaar geleden
Hier overigens ook echt wel verschil in huilen. Ze heeft heel erg veel gehuild. En ernstige reflux waarvoor ze medicatie krijgt. Destijds geprobeerd of het wat uitmaakte voor de reflux maar nee. Nu opnieuw omdat het me niet lekker zat. Ze huilt nogsteeds vrij veel en werd eigenlijk altijd heel hard huilend wakker. Nu met koemelkvrij gaat dat veel beter. Alleen spuugt ze nogsteeds veel, maar alles wat we kunnen wegnemen is fijn!
茅茅n jaar geleden
Reactie op CeFamke
Zijn er hier kindjes met koemelkallergie van moeders die borstvoeding geven ...
Ik ben sinds eind augustus op een KMvrij dieet en het wordt echt steeds makkelijker! Ik moest even wennen en ben bij een di毛tiste geweest om te zorgen dat ik nog wel de juiste dingen binnen kreeg. Zij heeft mij veel tips gegeven. De di毛tiste wordt vergoed!
Op brood eet ik vaak kip, pindakaas (goed voor je eiwitten), humus of groentespread van de appie. Qua avondeten een keer in de week vis, een keer in de week peulvruchten (linzen of kikkererwtensalade) en verder pasta, stamppot (met havermelk) of rijst.
Bij de Albert Heyn XL staat duidelijk aangegeven welke producten vegan zijn, dus daar deden we onze boodschappen.
Qua zuivelvervanging had ik havermelk met calcium en kokosyoghurt. Soja producten kon ik ook niet eten, daar had mijn zoontje een reactie op.
Pepernoten en speculaas mogen gelukkig wel gewoon 馃コ
Heel veel succes!
茅茅n jaar geleden
Ik ben bv (deels) aan het afbouwen. Van de 7 voedingen krijgt onze zoon inmiddels om 19u een flesje kv en om 13u. Begonnen met afbouwen van die van 19u, weinig gemerkt qua stuwing. Nu sinds een paar dagen de voeding van 13u er ook af is, krijg ik 's avonds rond 19u ineens enorme stuwing. Iemand die dit herkent? En is het verstandig even door te bijten of toch wat af te kolven? Om 22u geef ik weer bv.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Daantje M
Ik ben bv (deels) aan het afbouwen. Van de 7 voedingen krijgt onze zoon inm ...
In de avond heb je het minste productie ivm einde dag, hierdoor had je daardoor weinig last van stuwing waarschijnlijk. Nu je die van 1300 weglaat, lopen je borsten wel vol. Ik zou telkens je druk eraf kolven om borstontsteking te voorkomen en zo rustig af te bouwen :)
茅茅n jaar geleden
Ik ben bang dat ik moet gaan stoppen met voeden.
Ik werk 4 dagen en kolf daar ondertussen 4-5x per dag om mijn productie op peil te houden. Desondanks merk k dat t echt terugloopt. Ook thuis: de kleine is niet voldaan als de borsten leeg zijn. Ik leg haar dus ongeveer elke anderhalf uur aan (ze is bijna 6mnd). Alleen in de nachten red ik dat niet (en op de langere termijn is dit ook niet werkbaar). Iemand nog n gouden tip waardoor ik toch niet hoef te stoppen?
茅茅n jaar geleden
Hi dames, ik vroeg me af of er dames zijn die soms hun kindjes gekolfd melk geven? Zo ja, hoeveel ml drinkt het kindje dan? Mijn zoontje is 5 maanden en bij de gastouder drinkt hij dus afgekolfde melk van 150 ml om de twee uur. Is deze hoeveelheid ok茅? Ik vind om de twee uur best wel snel en zat te denken of er misschien een optie is om meer melk te geven zodat er wat langer tijd tussen zit.
茅茅n jaar geleden
Reactie op marrie112
Ik ben bang dat ik moet gaan stoppen met voeden.
Ik werk 4 dagen en kolf d ...
Ik geef nu alleen bv tussen 17.30 en 7 uur. Rest kv (opvang, onderweg) of bv uit vriezer. Misschien een optie? Lactatiekundige gaf wel aan dat er echt een voeding tussen 6-7u nodig is, dus als de kleine dan niet drinkt, dan kolf ik nog.
茅茅n jaar geleden
Reactie op amii
Hi dames, ik vroeg me af of er dames zijn die soms hun kindjes gekolfd melk ...
Iedere baby is anders, maar 150 ml per 2 uur klinkt wel veel. Onze man van bijna 6 maanden en 8.3 kg drinkt dat iedere 3-4 uur, helemaal als hij wat fruit en groente tussendoor krijgt.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Georgie2023
Ik geef nu alleen bv tussen 17.30 en 7 uur. Rest kv (opvang, onderweg) of b ...
Het probleem is dus dat ik geen enkele voeding meer genoeg melk produceer. Dus als k tussen 1730-7 voeding geef moet k haar elke anderhalf uur aanleggen (en komt ze dus ook in de nacht elke 2 uur). Mijn vriend vult al aan met kunstvoeding omdat de diepvries leeg is
茅茅n jaar geleden
Reactie op marrie112
Het probleem is dus dat ik geen enkele voeding meer genoeg melk produceer. ...
Ach wat vervelend. En "power" kolven / aanleggen doe je eigenlijk al. Helaas niet de gouden tip. Overleggen met een lactatiekundige?
茅茅n jaar geleden
Reactie op amii
Hi dames, ik vroeg me af of er dames zijn die soms hun kindjes gekolfd melk ...
Bij mij Rijst als eerste de vraag of het echt trek is, of meer zuigbehoefte? Mijn dochter dronk ook grote flessen en elke 2,5 uur als ik een fles gaf. Omdat ik zelf niet meer dan 120ml per keer kolfde ben ik mij gaan verdiepen in therapeutisch voeden. Sinds ik dit toepas drinkt ze ong 130-140ml per voeding en blijft ze gerust 4 uur weg na een fles. Een hele verbetering dus.
Nu moet ik wel zeggen dat ik voornamelijk live voed en ze maar af en toe een flesje krijgt. Maar ik merk dat ze eigenlijk gewoon niet voldaan was in haar zuigbehoefte en dat dat was waardoor ze steeds sneller kwam voor een voeding of steeds meer per voeding wilde. Nu is ze daarin meer voldaan zonder een overload aan Melk waardoor ze zich ongemakkelijk voelde.
茅茅n jaar geleden
Reactie op marrie112
Ja heb k ook al gedaan 馃檲馃槄 ik merk gwn dat k nog op zoek ben naar een laat ...
Dat begrijp ik heel erg goed!! Toch wel een emotionele stap om te stoppen... Ik hoop heel erg voor je dat je een oplossing vindt! En sowieso mag je trots zijn op wat je tot nu toe al hebt gedaan inclusief zoveel kolven op werk en zo vask afleggen. Hulde!
茅茅n jaar geleden
Reactie op marrie112
Ja heb k ook al gedaan 馃檲馃槄 ik merk gwn dat k nog op zoek ben naar een laat ...
Heb dit ook bij mijn oudste dochter gehad. Alles vastklampen om maar borstvoeding te kunnen blijven geven. Uiteindelijk gestopt en het gaf zoveel rust. Nog een hele tijd heel verdrietig geweest dat het niet langer dan 4 maanden gelukt is om te voeden. Maar eigenlijk vrijwel gelijk kon ik genieten van het geven van een flesje ipv struggelen met een eigenlijk altijd hongerige baby.
茅茅n jaar geleden
Reactie op mommy_2019
Heb dit ook bij mijn oudste dochter gehad. Alles vastklampen om maar borstv ...
Daarbij bedoel ik niet dat je moet stoppen maar meer dat de andere kant ook veel rust kan geven, ondanks het verdriet.