840 Reacties
één jaar geleden
Hee dames, even een vraagje. In de avond voed ik in slaap en vind dat wel prima. Ze valt toch in slaap tijdens een voeding. Alleen zit ik dan altijd met het boeren. Daar wordt ze dan weer van wakker. Maar als ze zo lekker slaapt wil ik er ook niet teveel bewegen voor een boer. Hoe doen jullie dat??
één jaar geleden
Reactie op Mollie2021
Hee dames, even een vraagje. In de avond voed ik in slaap en vind dat wel p ...
Als ik denk dat er eentje dwars zit leg ik haar gewoon rechtop tegen mijn lijf aan en blijf lekker een tijdje zitten. Af en toe een beetje over het ruggetje wrijven van beneden naar boven. En ik voed haar sowieso al best rechtop, dat helpt ook voor ons.
één jaar geleden
Ik heb dat 's nachts. Na de eerste borst is ze dan nog wakker en zet ik haar rechtop op mijn buik en wiebel van voor naar achter. Na de 2e borst dan pak ik d'r op, hou dr rechtop en legt ze haar hoofd op mijn schouder en in het naar beneden lopen(naar haar kamer) laat ze vanzelf de boer. Door het traplopen floept hij eruit.
één jaar geleden
Ik ben op het punt dat ik rationeel gezien weet dat stoppen de beste keus is, maar die hormonen 😭 Begin al te janken terwijl ik dit type.
Maar 10x per dag voeden begint me echt op te breken en ik kolf ook lang niet voldoende, dus ik twijfel ook of hij nog wel genoeg krijgt.
Liefst zou ik half borstvoeding, half kunstvoeding gaan doen, maar ik heb nu 1 voeding afgebouwd en ik kolf nu al bijna altijd te weinig bij alle andere voedingen.
één jaar geleden
Ik wil heel graag stoppen, ik ben er echt klaar mee. Ze slaapt niet eerder als 22.00. Komt laatste dagen snachts om de 2 uur, voorheen kon ze 6-7 u tussen laten. In de eerste instantie wilde ik fulltime kolven alleen ze pakt de fles niet. Heb meerdere geprobeerd. Ik ben al dagen aan t huilen omdat ik niet kan stoppen. Ben echt uitgeput. Heb vorige week ook diagnose gekregen voor mn zoontje van 3 dat hij autisme heeft. Vermoede was er al hoor. Hij maakt mij ook heel moe. Hij is regelmatig wakker snachts. Ik zie het niet meer zitten 😭
één jaar geleden
Reactie op angel90
Ik wil heel graag stoppen, ik ben er echt klaar mee. Ze slaapt niet eerder ...
Wat vervelend. Is erg belangrijk om ook voor jezelf te zorgen ! Kan er geen preverbaal logopedist meekijken en heb je al gekeken op het borstvoedingsforum daar hebben ze ook tips voor baby’s die flesjes weigeren. Veel sterkte!
één jaar geleden
Reactie op Waterrat
Ik ben op het punt dat ik rationeel gezien weet dat stoppen de beste keus i ...
Ik ben ook aan het afbouwen vanwege gezondheidsredenen en bij mij gaat het afbouwen lastig omdat mijn productie slecht verminderd waardoor ik hele tijd denk achja ik doe nog wel een keer maar wat ik wil zeggen. Ik denk dat het mentaal gewoon hele tijd lastig blijft om de keuze te maken om te stoppen verwacht dat als het helemaal over is dat je er na een paar weken niet meer aandenkt en de voordelen ziet. I feel you!
één jaar geleden
Reactie op angel90
Ik wil heel graag stoppen, ik ben er echt klaar mee. Ze slaapt niet eerder ...
Wat enorm zwaar zeg 💜 Heel veel respect voor jou. Hou vol, je kan het 💪🏼 Voor mijzelf werkte met mijn fles weigerende dochter de methode uit het boek van Rowena Bennett, als e-book te krijgen op Bol. Komt er op neer dat je kindje weigert omdat er negatieve associaties opgestapeld zijn. Even kut om het boek door te nemen, maar na het toepassen van de methode dronk mijn dochter na 1 dag al hele flesjes leeg. Nooit meer problemen mee gehad. Heel veel sterkte!
één jaar geleden
Reactie op Mollie2021
Hee dames, even een vraagje. In de avond voed ik in slaap en vind dat wel p ...
Heb je het gevoel dat ze ook echt moet boeren? Drinkt ze onrustig? Want bij rustig drinken is boeren niet nodig
één jaar geleden
Waarom voelt het als een tweestrijd om te gaan stoppen met borstvoeding? Ik geef nu 5 maanden volledig borstvoeding en soms fantaseer ik wel eens hoe makkelijk het zal zijn als ik gewoon flesjes kan klaarmaken, maar dan maakt het me tegelijkertijd verdrietig om dat momentje met mijn zoontje te moeten opgeven en ik geniet er echt intens van om zijn voedingsbron te mogen zijn (klinkt gek haha). Vooral als ik een productiedipje heb rondom mijn menstruatie of als ik ‘s avonds af moet kolven bekruipt dit gevoel me..
Wie heeft dit nog meer? Zetten jullie alsnog door? Hoe maak je de goede keuze…
één jaar geleden
Gekke vraag.. mijn zoontje is over enkele dagen 6 maanden, ik heb nooit borstvoeding gegeven. Hij is nu ziek, heeft 38,6 graden koorts. Ineens heb ik vandaag na veel knuffelen met mijn koortsige ventje erg zere borsten.. is dit toeval of probeert mijn lichaam ook mee te werken aan zijn herstel? Weet dat als moeders borstvoeding geven ze antistoffen aanmaken voor hun kind. Maar geen idee of dit alsnog kan als je nooit borstvoeding hebt gegeven of gewoon compleet toeval is?🙈
één jaar geleden
Reactie op elinlag
Waarom voelt het als een tweestrijd om te gaan stoppen met borstvoeding? Ik ...
Denk dat het gevoel heel normaal is. Ik ben nog lang niet van plan om te stoppen met voeden maar herken je gevoel wel. Dan ga ik voeden en vliegen de oudste 2 elkaar in de haren omdat ze weten dat ik op dat moment niks kan doen. Mijn dochtertje wordt er mega onrustig van en daardoor wil ze dan niet goed drinken. Dan denk ik hoe relaxed het zou zijn als ik gewoon een flesje kan geven, zonder het gedoe van kolven er achteraan. Maar vervolgens ligt ze dan weer lief te drinken en na een volle buik laat ze met een verliefde glimlach los, dat maakt alles weer helemaal goed. Denk dat iedere voedende vrouw deze gedachten wel eens heeft en ze los staan van het daadwerkelijk willen afbouwen/stoppen, maar als ze gaan overheersen, je toch moet gaan nadenken of stoppen een optie is.
één jaar geleden
Reactie op elinlag
Denk dat dit gevoel heel normaal is. Ik zet door met in gedachten dat het echt niet gewoon flesjes klaarmaken is. En dat ik die stress niet wil van naar huis moeten want niet genoeg poeder mee en zo. En pfff stel je voor ‘s nachts naar beneden moeten om flesjes te warmen. Beide heeft voor en nadelen maar voor mij persoonlijk wegen de voordelen van borstvoeding nog heel hard door. Maar ik herken het wel dat je dit gevoel vooral krijgt als je moet kolven. Dat is denk ik omdat dat warm lichaampje niet tegen je ligt
één jaar geleden
Reactie op elinlag
Jep, ik heb precies hetzelfde. Aan de ene kant lijkt het me heerlijk om als ik weg ben, niet te hoeven kolven, maar aan de andere kant wil ik ook niet stoppen. Ik ben nu heel langzaam aan het afbouwen. Heb ‘s ochtends en ‘s avonds 1 voeding laten vallen, zodat ik op die momenten wat langer van huis kan, zonder dat ik hoef te kolven.
één jaar geleden
Reactie op elinlag
Zeker herkenbaar!
Maarre… ben jij al ongesteld? Heb je dan maandelijks een dipje? En wanneer werd jij weer ongesteld?
Ik vraag het omdat wij zwanger zijn geworden door een traject en het liefst zo snel mogelijk weer beginnen voor een nummer twee. Helaas moet je voor een traject gestopt zijn met borstvoeding. Ik zit dus (misschien heel naïef) te hopen dat ik snel weer ongesteld word en dat we het dan tenminste nog even ‘gewoon’ kunnen proberen…
Ik wil namelijk nog echt niet stoppen met borstvoeding (na ivf, een zware zwangerschap en een hele moeizame bevalling)voelt het ook heel erg als iets wat mijn lichaam eindelijk wel kan), maar wil wel heel graag nog een kindje (het liefst zelfs nog twee) en ik ben ook de jongste niet meer. Plus zo’n traject kan heel lang duren! Zo’n tweestrijd 😖.