840 Reacties

één jaar geleden

Reactie op elinlag

Waarom voelt het als een tweestrijd om te gaan stoppen met borstvoeding? Ik ...
Ik voelde het ook voor een lange tijd zo . Vind het heel mooi en handig maar wordt er zo moe van en dat kolven wordt gewoon echt vervelend. Hoewel ik al veel minder voedingen geef vind ik het echt nog steeds lastig om echt helemaal af te bouwen. Vooral omdat ik nu ineens meer vrijheid heb overdag. En om gezondheidsredenen wil ik stoppen (kost te veel energie ). Maar zo denk ik achja heb ik beetje van beiden ondanks dat ik toch wil stoppen blijf op en neer gaan haha

één jaar geleden

Reactie op Lieke0805

Zeker herkenbaar! Maarre… ben jij al ongesteld? Heb je dan maandelijks ee ...
Ja ik werd met 3 maanden alweer ongesteld en heb dan echt een paar dagen daarvoor een productie dip.. heel irritant wel.. Ik snap het! Zou fijn zijn als je daarvoor inderdaad niet hoeft te stoppen met borstvoeding als je daar nog niet klaar voor bent.. hoe oud is jouw kindje nu??

één jaar geleden

Reactie op elinlag

Ja ik werd met 3 maanden alweer ongesteld en heb dan echt een paar dagen da ...
Kan me voorstellen dat dat irritant is! Moet je jouw kindje dan meer aanleggen om het weer op te krikken? Of gaat het vanzelf? Ons zoontje is 5,5 maand, dus het is nog wel wat vroeg om weer te beginnen 😂 maar het is gewoon zo leuk, zo’n kleintje

één jaar geleden

Reactie op elinlag

Ja ik werd met 3 maanden alweer ongesteld en heb dan echt een paar dagen da ...
Ik had dat ook. Mijn dip was zo groot dat k 3-4 dagen maximaal de helft van mn melk had. Ik ben er nu (bijna 6 maanden) mee gestopt omdat k er gek van werd

één jaar geleden

Reactie op marrie112

Ik had dat ook. Mijn dip was zo groot dat k 3-4 dagen maximaal de helft van ...
Ja vreselijk he? Ik zat elke avond te powerpumpen en dan had ik soms in de nacht nieteens genoeg voor zijn nachtvoeding.. Als ik hem aanlegde en ik had niks huilde hij tranen met tuiten, steeds loslaten, onrustig doen, zoooo vervelend! Gelukkig heb ik wel nog melk in de vriezer van het begin, maar anders zou ik echt niet weten hoe ik het zou koeten doen haha.

één jaar geleden

Reactie op elinlag

Ja vreselijk he? Ik zat elke avond te powerpumpen en dan had ik soms in de ...
Nee ik wist t ook niet meer. En ik kreeg er zoveel stress van dat k op werk tijdens t kolven zat te huilen omdat k nix had. Toen dacht k dit werkt voor ons niet meer. Al heb k de eerste keren dat k kunstvoeding gaf ook zitten huilen

één jaar geleden

Hi! Ik was benieuwd of iemand al de 6 maanden regeldag heeft gehad en hoe die verlopen is. Hier sinds een uurtje opeens heel hard huilen en alleen maar aan de borst willen (en nog harder huilen als er niets meer uitkomt). Dus gok dat we erin zitten

één jaar geleden

Hee, Hier zijn inmiddels 2 tandjes een feit. Nu begint hij tijdens het voeden ook te bijten. Meer die dit hebben & hoe gaan jullie er mee om?

één jaar geleden

Reactie op TSJ93

Hee, Hier zijn inmiddels 2 tandjes een feit. Nu begint hij tijdens het voed ...
Hier lijken de eerste tandjes er bijna te zijn. Ze kauwt al 1,5 maand op werkelijk alles. Tepel vastklemmen tussen haar kaken om even om te kijken is ook favoriet...🥲 Gaat hier een stuk beter na een tip van mijn moeder (4 kindjes gevoed): niet wegtrekken of reageren, gewoon je borst tegen het gezichtje duwen. Niet hard natuurlijk maar daardoor laten ze los en wordt het ook geen spelletje. Eigenlijk het tegenovergestelde van wat je automatisch doet (wegtrekken). Nu ik dit een tijdje doe bijt ze veel minder.

één jaar geleden

Hee mijn baby is nu 6 maand. Vind het heel lastig wanneer bv en wanneer fruithapje en warm eten. Hebben jullie iets van een ritme met het geven van borstvoeding? En geven jullie ook water bij het fruit 's morgens?

één jaar geleden

Reactie op Norah3

Hee mijn baby is nu 6 maand. Vind het heel lastig wanneer bv en wanneer fru ...
Hier gaat het nog heel variabel. Soms 2x per dag(groente en fruit), soms alleen fruit, soms groente. Ene keer voor een voeding, andere keer erna. Net hoe het uitkomt met slapen. Borstvoeding gaat ook nog volledig op verzoek.

één jaar geleden

Reactie op TSJ93

Hee, Hier zijn inmiddels 2 tandjes een feit. Nu begint hij tijdens het voed ...
Heee! Bij mijn oudste zoon, nu ondertussen 2.5 jaar. Toen bij hem eerste tandje doorkwam hielp het door als die ermee beet op dat moment vinger erbij in zijn mondje doen om vacuum te verbreken waardoor ik borst weg kon doen. Tegelijkertijd zeggen nee borst is om te drinken. En dan na paar seconden weer opnieuw de borst aanbieden en dit gewoon herhalen als die weer beet. Dit hielp redelijk snel, zeg misschien dag of 2. En bij nieuwe tandjes die doorkwamen nog wel eens herhalen maar dan snapte die het snel haha. Succes ermee! 😄

één jaar geleden

Mijn zoontje is 5 maanden oud en krijgt nog steeds borstvoeding. Af en toe gaven we eens een flesje afgekolfde melk en dit ging altijd prima. Sinds kort niet meer… Het is een gevecht om hem te laten drinken en als het lukt, stopt hij steeds na 40 ml. Toch heeft hij dan nog heel veel honger. Hebben jullie tips? Ik moet bijna weer aan het werk en we worden wat radeloos…

één jaar geleden

Reactie op n.vb

Mijn zoontje is 5 maanden oud en krijgt nog steeds borstvoeding. Af en toe ...
Mijn dochter had dit vorige week en van de week ook. Op werk voed ik haar gewoon zelf en alleen als ik late dienst heb krijgt ze een flesje van d'r vader, hij haalt haar dan eerder op. Dit ging ze weigeren bij hem. Maar bij mij dronk ze het zo weg. Als ze aan het worstelen is, even met de fles meebewegen en dan pakt ze hem toch. Gister op werk een flesje laten geven en dat drinkt ze gewoon. Dus wij hebben het gelukkig en hoop ik op tijd gekeerd. Maar misschien kun jij ook kijken of het scheelt dat iemand anders hem geeft. Daarnaast zou ik zeggen, eerst weer kleine beetjes en als dat op is nog even de borst als beloning en om vol te raken en dan steeds meer in de fles en wel het flesje leeg of zo goed als leeg voor je de borst aanbiedt. Soms kan ook de temperatuur van de melk invloed hebben. Sommige drinken het graag wat kouder, sommige weer warmer. Mijn dochter drinkt ook niet als het "te" koud is. Ook zou je kunnen kijken naar welke Melk je aanbiedt. Vers, uit de koelkast of uit de vriezer. Sommige kindjes houden niet van vriezermelk. Maar het is wel even een kwestie van de aanhouder wint en mijn advies zou zijn om nu toch elke dag 1 flesje aan te bieden.

één jaar geleden

Reactie op n.vb

Je hebt ook een speciale fles lansinoh. Als je het met de tips niet lukt kun je ook altijd nog een pre verbale logopedist mee laten kijken. Dit wordt ook gewoon vergoed

één jaar geleden

Reactie op n.vb

Geen mega hoopvol bericht dit, maar geeft misschien wel rust. Wij hebben vanaf 4 weken iedere avond met de fles geoefend, ging super dus na een maand om de dag gaan doen (plus tussendoor). Tot ze hem van de ene op de andere dag weigerde, rond de 2,5 maand. Heel veel flessen en spenen geprobeerd, uiteindelijk werkte een speenmaat groter van de fles die ze al had (MAM). Met bijna 4 maanden ging ik weer aan het werk. Ze dronk flessen van 110 ml. Tot ik ging werken. Toen dronk ze nog maar 60 ml. Vantevoren had ik verwacht dat ze ongeveer 400 ml zou drinken op een werkdag. Nu is er nog nooit meer in gegaan dan 250. In mijn 3e week was ze niet fit en weigerde ze hem helemaal. Sindsdien drinkt ze zo min mogelijk. Als ze denkt dat ze het uit kan stellen doet ze dat. Ze drinkt echt puur de ergste dorst weg tot ze zo veel honger heeft dat ze ineens wel 100 ml drinkt. Gemiddeld drinkt ze nu zo'n 150 ml in 3 of 4 voedingen op een werkdag (ben dan zo'n 11 uur totaal van huis). Plus 2 ijsblokjes fruit en 2 blokjes groente. Hier laat ik ook melk doorheen mengen. We zijn nu ook begonnen met een papje van melk met rijstmeel om nog wat extra's binnen te kunnen krijgen. Tussendoor is ze trouwens gewoon vrolijk, slaapt prima en is goed te troosten als ze huilt. Als ik thuis kom haalt ze alles weer in, savonds, snachts en de dag (en vaak ook nog nacht) erna. Mijn productie is inmiddels dus weer aardig omhoog🙈. En het is echt flink pittig. Ik werk gelukkig voor nu maar 2 dagen ivm ouderschapsverlof. Met 1 dag vrij ertussen, dus ze kan echt inhalen. Wilde in januari misschien 3 dagen gaan werken maar ik blijf het voorlopig zo doen tot ze of goed gaat drinken, of meer vast voedsel kan eten. We oefenen nu ook met een bekertje, dit vind ze reuze interessant en gaat steeds beter. Laten we het zo zeggen: je wordt reuze inventief 😂. Lactatiekundige kon ook niet verder helpen, omdat ze écht weet hoe het moet en niet speciaal een aversie heeft voor de fles. Ze wil gewoon niet. En manieren waarbij je ze een paar dagen/weken alleen de fles geeft tot ze beginnen te drinken voelt niet goed voor ons.

één jaar geleden

Reactie op n.vb

Lees het boek van Rowena Bennett, te krijgen als e-book op Bol. Het lijkt misschien geen fles aversie maar dat is het wel. Veroorzaakt door zelf net iets te vaak, of net iets te lang de fles in het mondje van de baby te hebben gehouden als ze dat niet willen. Als je dit niet oplost kan het ook problemen geven met vast voedsel straks. Mijn dochter weigerde alle flessen in alle temperaturen en alle mogelijke opties, en drinkt nu zelf hele flesjes leeg. Binnen twee dagen was het probleem helemaal opgelost.

één jaar geleden

Vraagje, Ik heb nog gekolfde melk in de vriezer. Helaas wanneer ik dit in flesje doe. Hoeft mijn dochter de fles niet 😔 nu wou ik het door de fruithapjes en groentehapjes doen zodat ze het toch nog binnen krijgt. Maar ik mag het zeker niet weer opnieuw in vriezen?

één jaar geleden

Reactie op ashleykx

Vraagje, Ik heb nog gekolfde melk in de vriezer. Helaas wanneer ik dit in ...
Née is volgens mij niet verstandig.

één jaar geleden

Reactie op ashleykx

Vraagje, Ik heb nog gekolfde melk in de vriezer. Helaas wanneer ik dit in ...
Je zou het via fb oid bij een borstvoedingsforum kunnen neerleggen maar vrees van niet. Ik doe zelf wel eens Melk ontdooien en dan bij het hapje van die dag erbij doen. Maar heb nog best wel wat kleine porties van 30ml dus dan heb ik ook kleine porties die ik kan ontdooien.