840 Reacties
茅茅n jaar geleden
Mijn dochtertje is de laatste maand maar 100 gram aangekomen. Ik weeg haar thuis. Ook heeft ze amper volle luiers. Al verschoon ik na een hele nacht waar ze zeker 2 keer voor voeding komt. Ontlasting max 2 keer per week soms 1 keer. Herkennen jullie dit ? Groente fruit gaat er bijna niet in, fles weigert ze ook 馃槖
茅茅n jaar geleden
Nog meer vrouwen die tijdens hun menstruatie enorm vermoeid zijn en eigenlijk nul energie over hebben buiten het borstvoeden menstrueren om? 馃サ
10 maanden geleden
Vraagje over live voeden.
De avonden blijven hier vaak onrustig, op sommige uitzonderingen na. Kan het zijn dat ze te weinig binnenkrijgt doordat ze zo snel aan de borst in slaap valt? In gebruik voeden wel om ze in slaap te laten vallen, maar misschien gaat dat nu te goed 馃槄.
Hoe doen jullie je avond ritueel?
10 maanden geleden
Hi mama's, sinds mn kunstvoeding krijgt (eerst 1 nu 2 keer) poept hij veel vaker dan eerst... eerst 1x per 2-3 dagen nu vandaag bijvoorbeeld 3x. herkent iemand dit?
10 maanden geleden
Reactie op Mollie2021
Vraagje over live voeden.
De avonden blijven hier vaak onrustig, op sommig ...
Zou je niet beneden eerst een deelvoeding kunnen geven en dan slaapkleding aan en daarna nog een keer voeden? Dan krijgt ze mogelijk iets meer binnen en is de beneden mogelijk iets actiever met drinken waarna ze boven nog even een beetje kan drinken, als ze dan in slaap valt heeft ze iig genoeg op.
Als mijn zoontje erg moe is voed ik hem eerst even beneden rond 6 uur, ga daarna met hem naar boven, uitkleden, douchen of wassen, pyjama en slaapzak aan, drinken (als hij niet heel moe is, alleen op dit moment drinken), daarna even knuffelen, z鈥檔 bed in en daar lezen we nog een boekje. Daarna muziekdoosje aan, white noise aan en een kus
10 maanden geleden
Reactie op Jun001hum
Zou je niet beneden eerst een deelvoeding kunnen geven en dan slaapkleding ...
Ik ga dat eens proberen inderdaad. Ik dacht al met het licht aan, maar dat was gisteren geen succes. Alsnog viel ze super snel in slaap. Heel fijn natuurlijk! Maar het werkt nu wat te goed. Misschien de voedingen beneden inderdaad. T is een beetje zoeken nu ze meer honger lijkt te hebben en met de hapjes.
10 maanden geleden
Hoi! Wat zijn jullie tips tegen een harde en pijnlijke plek in de borst?
In de kraammaand heb ik wel last gehad van stuwing en verstopt melkkanaal. Sindsdien ging het de afgelopen maanden super, dus ik ben verward dat er nu weer een hobbel in de weg zit ;-).
Met mijn verstopte melkkanaal hielp het om eerst te douchen en vervolgens mn kindje te voeden in de richting van de verstopping, maar dat helpt nu niet helaas...
10 maanden geleden
Reactie op Limoli
Hoi! Wat zijn jullie tips tegen een harde en pijnlijke plek in de borst?
In ...
Ik had er vorige week ook last van, uiteindelijk heb ik voor het voeden zo'n 5 min een warmtepad op de plek gelegd en daarna meteen aangelegd. Je kan het tijdens het voeden ook laten liggen, maar dan opletten dat je niet duwt anders duw je de melkkanalen weer dicht.
10 maanden geleden
Hi lieve mama鈥檚, mijn zoontje is 6 maanden en merk laatste dagen dat ik niet genoeg melk voor hem heb.. ik kolf ook beduidend minder ineens.. ik doe niks geks, eet genoeg en menstruatie kan het niet zijn. Ik geef hem nu zo nu en dan opvolgmelk erbij als hij echt honger heeft. Ben zo bang dat dit het moment gaat zijn dat ik afscheid moet nemen van de borstvoeding.. wie herkent dit?
10 maanden geleden
Reactie op elinlag
Hi lieve mama鈥檚, mijn zoontje is 6 maanden en merk laatste dagen dat ik nie ...
Ik had hetzelfde rond 6 maanden. Heel veel aanleggen helpt wrs om het weer op peil te krijgen, maar ik trok het zelf niet meer, dus ik ben gaan afbouwen.10-12 voedingen per dag met 2/3/4 nachtvoedingen hield ik zelf gewoon echt niet meer vol. Ik hoopte de ochtend en avond voeding te kunnen blijven doen, maar net als bij de oudste werkt dat niet. Dus ik ben nu helemaal gestopt. Hij krijgt nu kunstvoeding en merk dat hij veel tevredener is na een voeding. We zijn van 8-12 voedingen per dag naar 6-8 gegaan en nog maar 1 nachtvoeding. Ik vind het jammer dat het voorbij is, maar ik denk dat het wel de goede keuze was voor ons.
10 maanden geleden
Reactie op elinlag
Hi lieve mama鈥檚, mijn zoontje is 6 maanden en merk laatste dagen dat ik nie ...
Krijgt jouw zoontje al (veel) hapjes en ander eten dan melk?
Ik had ook ineens een flinke dip. Onze kleine drinkt mijn borsten elke voeding helemaal leeg, maar het lijkt nog n猫t voldoende te zijn voor de vier voedingsmomenten. De ochtend is sowieso nooit een probleem, tijdens de lunch krijgt ze eerst een boterham die de grootste honger al stilt en in de avond krijgt ze eerst melk en daarna nog avondeten. Om 1900 lijkt ze dan niet z贸 veel honger meer te hebben en lijkt het net precies genoeg. Wel merk ik dat ze nu echt nog maar een paar minuutjes drinkt. De melk is ook wel wat vetter dan dat het eerst was dus dan heeft ze waarschijnlijk toch genoeg aan een mindere hoeveelheid.