840 Reacties
één jaar geleden
Reactie op angel90
Bedankt voor de tips !
Ze heeft vannacht van 23.00 tot 9 uur geslapen met e ...
Fijn!! Heb jij ook een beetje kunnen slapen? Dat heeft een mens echt nodig.
Bij mij slaapt de baby heel goed, vannacht van 22:40 - 7:30 met alleen even rond 5:30 wat onrustiger en moest ik een paar keer een speentje geven. Maar grote broer van bijna 2 was aan het spoken geweest van 3:15-5:15 dus ik ben een hele tijd wakker geweest. Slaap nu pas weer 5 weken door in 2 jaar tijd(grote broer kwam tot 5 weken geleden nog elke nacht voor een fles). Voel mij gelijk weer helemaal gesloopt.
één jaar geleden
Reactie op mommy_2019
Fijn!! Heb jij ook een beetje kunnen slapen? Dat heeft een mens echt nodig. ...
Hier precies t zelfde. De baby slaapt de nachten heel goed maar de broer van bijna 3 verpest het 🤣 hier ook regelmatig wakker tussen 3-4 uur. Hij is dan super druk gaat jumpen op bed schreeuwen etc. Kan dan makkelijk 2 uur duren. Dit doet hij sinds zijn zusje geboren is 😩 hij kan nog niet praten en merk wel dat hij daardoor agressief is. Hopelijk slaapt die van jou vandaag wel door want het is idd slopend 🥲
één jaar geleden
Reactie op angel90
Hier precies t zelfde. De baby slaapt de nachten heel goed maar de broer va ...
Pffff zeer vermoeiend. Hier heeft grote broer het bijna 2 jaar volgehouden om in de nachten wakker te worden en om Melk te schreeuwen, was zo blij dat dit zo goed als over was.
Herken het wel, de frustratie van nog weinig met gesproken taal te kunnen communiceren en daardoor driftig worden als wij hem niet begrijpen. Hij wordt niet echt agressief gelukkig maar wel dramatisch. Maar ben blij dat hij vandaag lekker een dagje naar de opvang is en ik lekker een middagdutje met de baby mee kan doen.
één jaar geleden
Dilemma. Ik word 's nachts wakker omdat mijn zoontje van 10 weken oud heel fanatiek op zijn duim zuigt. Sinds 2-3 dagen heeft hij die helemaal gevonden. Ik leg hem dan aan en hij drinkt dan ook, maar ik vraag me af of hij niet ook weer gewoon vanzelf in slaap zou vallen met het op z'n duim zuigen. Wat te doen. Uitproberen of toch gewoon de borst blijven geven op zo'n moment?
één jaar geleden
Reactie op Arlinde
Dilemma. Ik word 's nachts wakker omdat mijn zoontje van 10 weken oud heel ...
Ik zou aankijken, grote kans dat hij weer in slaap valt. Als hij dat niet doet, kun je altijd nog voeden.
één jaar geleden
Reactie op Arlinde
Op z'n eigen kamer leggen, dan wordt je pas wakker bij echt honger.
Ga ik ergens komende week ook doen want de onze gaat steeds poepen om 4u snachts en vervolgens hoeft ie pas om 6u te eten. Dus wordt ook wakker voor niks want hij slaapt daarna heerlijk door met poepluier nog aan🤣
één jaar geleden
Reactie op Arlinde
Ik werd wakker omdat onze kleine gewoon aan het bewegen was en meer wakker werd en ik legde hem dan ook vaak en snel aan… sinds zaterdag slaapt hij op eigen kamer. Nu lijkt hij in een sprong te zitten want slapen is drama de laatste nachten.. maar 1 nacht zat er tussen waarin hij maar echt 1 keer kwam.
één jaar geleden
Meneer is vrijdag 12 weken en sinds vorige week zaterdag lijkt hij een een sprong te zitten (hoop ik) nachten zijn opeens drama… normaal sliep hij als een Roosje. Vannacht na z’n voeding. (1.00) was hij zeer gefrustreerd. Wilde maar blijven drinken… borsten waren leeg en aangezien we dan zo moe zijn en willen slapen uit nood kunst voeding gegeven dit klokte hij zo weg nog 100cc. Na 1.5 uur lag hij gelukkig weer te slapen.
Lijkt wel regel dag alleen dan regel nacht? Gisterenavond ook gekolfd toen kwam er ook ‘maar’ 100 CC uit terwijl ik normaal 150 of dergelijke kolf… vandaag met goede moed weer verder.
één jaar geleden
Reactie op wolfje95
Meneer is vrijdag 12 weken en sinds vorige week zaterdag lijkt hij een een ...
Hier ook een aantal regelnachten gehad rond de 10 en 11 weken: vanaf 4 u kwam ze non stop. Ook tot gillen aan toe, dan wou ze drinken dan weer toch de speen. Sinds een klein weekje gaat het weer helemaal zoals voorheen! Om de 4 u drinken en meteen verder slapen
één jaar geleden
Hier zitten we ook in een sprong. Maar ik merk dat mijn dochter vooral als ze een beetje oververmoeid is, vaak eerst even aan de borst wil. Ook ‘s nachts ben ik soms zo moe dat ik haar meteen de borst geef als ze onrustig word, gewoon zodat ze weer stil is. Het is ook gewoon zo makkelijk, hup borst erin en we kunnen snel weer verder slapen. Maar ben toch bang om haar hier ‘afhankelijk’ van te maken. Mijn eerste kindje heb ik ook 15 maanden gebroken nachten gehad omdat zij elke keer wakker werd om eventjes te drinken (niet van honger maar gewoon troost, comfort). Ik weet dat ze nu nog zo klein zijn, maar toch… als ze nu elke keer maar melk krijgt dan wil ze dalijk niet meer anders. Zijn er meer mama’s die hetzelfde hebben?
één jaar geleden
Reactie op Annopi
Hee hoe bouwen jullie bv af. Ik kom niet verder dan drie voedingen per dag. ...
Uiteindelijk toch 1 voeding er af halen. Evt voor een paar dagen alleen even 10 ml kolven per borst om de spanning er af te halen. Dat helpt wel tegen het uit elkaar knappen. En omdat je maar een klein beetje kolft zal het uiteindelijk wel minder worden.
één jaar geleden
Welke fles gebruiken jullie? Heeft iemand de Bibs fles? Deze speen hebben wij, die pakte zij als enige.
Hier eerst MAM, ging super maar de laatste weken is het tobben. Dr brown en Philips ook geprobeerd maar lijkt ook niet echt beter te zijn.
Het silicone vind ze vies en ze kokhalst snel dus de langere flesspeen van dr Brown lijkt ze niet zo fijn te vinden. Nu natuurrubber flesspenen besteld voor op de dr brown, wie weet helpt dat. Niet ideaal in gebruik maar je moet wat...
Rook net aan haar flesje en die ruikt ook helemaal naar vaatwasser. Dus wie weet is glas dan fijner?!
Net met veel moeite een uur gedaan over een flesje 🥲 ze krijgt 4x in de week een flesje om te oefenen maar savonds pakt ze hem sowieso niet. En moet over 4 weken weer gaan werken dus zou wel leuk zijn als het dan soepeler gaat 🙈
Zit nu ook in een sprongetje dus ik hoop dat dat deel van het probleem is.
Iemand de tip van de eeuw?
één jaar geleden
Reactie op CeFamke
Welke fles gebruiken jullie? Heeft iemand de Bibs fles? Deze speen hebben w ...
Niet de tip van de eeuw vrees ik. Mijn kindje pak makkelijk alle flesjes.
Heb wel de bibs fles en die bevalt ons goed. Is van glas dus ook hygiënisch.
Heb ook puraflesjes van rvs en siliconenspeentjes. De flesjes gebruikt papa als ik er niet ben en oma, en ze zijn voor bij de opvang.
Goed dat je oefent met de fles! Als je werkt is het wel zo handig dat ze zonder zorgen door anderen gevoed kan worden. Gewoon verder zoeken tot je iets hebt gevonden wat bevalt!
één jaar geleden
Reactie op CeFamke
Welke fles gebruiken jullie? Heeft iemand de Bibs fles? Deze speen hebben w ...
Hier ging de fles in eerste instantie super goed. Daarna ineens niet meer. Deed ze heel lang over 30ml (15min) en dan was ze daarna boos, want honger. Consultatiebureau adviseerde toen n maatje grotere speen te proberen en het probleem was direct opgelost! Ze drinkt nu uit M i.p.v. S