840 Reacties
10 maanden geleden
Reactie op angel90
Hoi ladies, zouden jullie je eetschema willen doorsturen aub. Ben voornamel ...
Onze dag ziet er zo uit:
8u: BV
12u: 100-150gr groentjes met vlees/vis
13u: 100ml KV
16u: 150gr fruitpapje met 5granen
17u30: 120ml KV
20u: BV
En dan doorslapen tot de volgende ochtend! De kunstvoeding is vooral om haar wat meer vocht te geven op een dag omdat ze bij BV overdag heel onrustig werd.
10 maanden geleden
Reactie op SuRoRoSi
Herkenning? Mijn zoontje van bijna 7 maanden is sinds 1 1/2 week ofzo echt ...
Als het eruit spuit zou het ook nog kunnen zijn dat het toeschietreflex juist groot is en er teveel uit komt. Dit kan ook frustratie, maar vooral verslikken doen voorkomen.
9 maanden geleden
Reactie op angel90
Ik wil ook heel graag met kv bijvoeden. Alleen ze wilt t dus echt niet 😫 h ...
Mijn dochter is redelijk kieskeurig (drinkt geen melk van uit de vriezer bvb) en drinkt wel KV. De smaak zal wel afhangen van het merk vermoed ik? Ik voed nu bij met NAN complete door constipatieproblemen, maar de NAN evolia blijkt het meest te lijken op moedermelk (van horen zeggen). Mijn dochter dronk de evolia meteen flink op. Anders idd helft/helft met moedermelk eens proberen?
9 maanden geleden
Reactie op CJxxxx
Hoi allemaal. Ik ben nu ruim een maand/1,5 maand gestopt met bv (fulltime g ...
Geen idee. Ik geef nog steeds full time live borstvoeding.
9 maanden geleden
Ik heb sinds een paar dagen een pijnlijke rechtertepel. Ik vermoed tepelkloven, ik zie alleen niks geks… en hoe kan dit nog na 7,5 maand borstvoeding geven? Mijn dochter drinkt niet anders en hapt perfect aan… iemand tips voor een snel herstel? Ik probeer al moedermelk te smeren en aan de lucht te drogen en lanoline.
9 maanden geleden
Reactie op SVZK
Ik heb sinds een paar dagen een pijnlijke rechtertepel. Ik vermoed tepelklo ...
Ik had hier hetzelfde! (tot één maal bloedend aan toe 😅). Toen ik de lactatiekundige belde vroeg ze ook 'hoeveel dagen geleden ben je bevallen?'.
Enfin; ze gaf de tip om het goed te blijven insmeren met tepelzalf en als je zoogcompressen gebruikt die extra vaak te wisselen. En er op letten dat je kindje aan het eind van de voeding niet alleen nog op je tepel sabbelt, maar zijn hap net zo groot blijft als aan het begin
9 maanden geleden
Reactie op Limoli
Ik had hier hetzelfde! (tot één maal bloedend aan toe 😅). Toen ik de lacta ...
Ooh dank voor je tips! Misschien komt het door het sabbelen dan😅 zeker de avond en nachtvoedingen heeft ze er een handje van om lekker lang na te sabbelen 🙈 toch maar iets eerder stoppen dan…
9 maanden geleden
Mijn zoontje krijgt tandjes en heeft tijdens het voeden mijn tepel open gebeten. Ik heb nu een open wondje/scheurtje ter grootte van zijn tandje en dit doet tijdens het voeden enorm veel pijn. Ik smeer moedermelk en lanoline. Is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en tips heeft voor een snellere genezing? Mijn zoontje weigert fles, dus flesje geven en kolven is helaas geen optie.
9 maanden geleden
Reactie op dulce_86
Mijn zoontje krijgt tandjes en heeft tijdens het voeden mijn tepel open geb ...
Misschien kan je tijdelijk een tepelhoedje gebruiken.
9 maanden geleden
Heeft iemand ervaring met maar 1x per dag borstvoeding geven? Zou dat lang goed gaan?
Momenteel geef ik nog in avond en ochtend bv. Sinds 3-4 maanden. Daarvoor fulltime bv. Zoontje is 8 maanden. Binnenkort heb ik dienst. Avondvoeding mag er wat mij betreft wel af, maar ochtendvoeding is echt een fijn moment en reuze handig.
9 maanden geleden
Reactie op Georgie2023
Heeft iemand ervaring met maar 1x per dag borstvoeding geven? Zou dat lang ...
Dat is voor iedereen anders, kan je volgens mij niks over zeggen. Mij lukte alleen ochtend en avond al niet, stopte dan echt binnen een week. Bij de oudste precies hetzelfde.
9 maanden geleden
Onze dochter van 7 maanden is heel alert, vanaf begin al, maar we hebben nu al een paar maanden het probleem dat ze als we ergens zijn niet/amper wil drinken. Ze is afgeleid van iedere poep en scheet, zelfs een vlieg op de muur is al machtig interessant. Flessen weigert ze, ze drinkt wel wat uit een rietjesbeker dus die nemen we dan maar mee met afgekolfde melk. Of ik kolf waar we zijn.
Slapen doet ze buiten thuis en bij mijn ouders om ook alleen in de draagzak, omdat de afleiding anders te groot is. Ze blijft anders gerust wakker tot we weer thuis zijn (slaapt ook niet in de auto).
Hebben meer mensen hier last van? Iemand nog tips, vooral wat voeden betreft?