840 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op CeFamke

Onze dochter van 7 maanden is heel alert, vanaf begin al, maar we hebben nu ...
Heb je al een voedingsdoek geprobeerd? Helpt bij mij helemaal niet omdat mijn dochter op de geluiden om haar heen reageert maar bij mijn vriendin werkt het fantastisch! Ik zoek zelf een rustig plekje op als ik ergens ben met veel afleiding, en anders accepteer ik gewoon dat ze op dat moment minder drinkt. Dat haalt ze later wel weer in

9 maanden geleden

Reactie op CeFamke

Bij ons helpt het als ik haar zo neerleg dat ze alles kan zien, meestal gebruik ik een kussentje daarvoor.

9 maanden geleden

Reactie op ratched

Heb je al een voedingsdoek geprobeerd? Helpt bij mij helemaal niet omdat mi ...
Ja dat was ook geen succes, die probeert ze op alle mogelijke manieren te pakken en weg te trekken. We accepteren op het moment inderdaad gewoon dat het zo is. Zijn we ook van haar gewend want op slechte dagen (reflux) drinkt ze ook minder. Gelukkig hoeven we niet vaak een lange dag de deur uit.

9 maanden geleden

Reactie op MilsMom

Bij ons helpt het als ik haar zo neerleg dat ze alles kan zien, meestal geb ...
Hoe bedoel je een kussentje? Met slapen oid?

9 maanden geleden

Reactie op CeFamke

Hier een soortgelijk iets. Ze drinkt slechter in andere omgeving. Merk dat het dan onwijs belangrijk is hoe ik haar aanleg, net wat beter ondersteund dan thuis nodig is. Daarnaast heeft ze als ik ergens anders ben, altijd haar knuffeltje in haar handen, dan drinkt ze rustiger omdat ze gefocust is op haar knuffeltje ipv op haar omgeving.

9 maanden geleden

Reactie op CeFamke

Hoe bedoel je een kussentje? Met slapen oid?
Ik voed meestal in rugby, dus dan leg ik haar op een kussentje met haar gezicht naar de ‘interessante’ dingen. Dan ligt ze heerlijk te staren en drinken 😂

9 maanden geleden

Reactie op MilsMom

Ik voed meestal in rugby, dus dan leg ik haar op een kussentje met haar gez ...
Op die manier! Ook maar eens proberen. Wie weet 😜

9 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Hier een soortgelijk iets. Ze drinkt slechter in andere omgeving. Merk dat ...
Misschien dat een knuffeltje ook wel zou werken. Hier probeert ze die thuis dan vaak in haar mond te doen maar misschien als we van huis zijn niet door alle prikkels eromheen.

9 maanden geleden

zucht. ik ben het kolven op werk zat. ik geef nu overdag 4x bv en dan savonds/snachts nog 1x. Als ik werk krijgt hij 2x afgekolfde melk. Ik vraag me af of ik de afgekolfde melk kan vervangen door kunstvoeding tijdens werkdagen, en niet ga kolven . En dan op werkdagen wel bv.

9 maanden geleden

Reactie op Sassiefras

zucht. ik ben het kolven op werk zat. ik geef nu overdag 4x bv en dan savon ...
Vanaf 9 maanden gaat dit vaak bij mensen wel goed. Maar garantie heb je nooit. Mijn zoontje krijgt ook 2 flesjes op de opvang. Ik kolf nu nog in de ochtend voordat ik begin met werken en rond 12.00 nog een keer. Ik wil over een paar weken als mijn zoontje 9 maanden is over naar alleen om 12 uur nog kolven. En dan als hij 10 maanden is helemaal niet meer kolven. Misschien kan jij het ook op die manier beperken ? Ik ben het kolven ook echt zat, ik snap je helemaal!

9 maanden geleden

Reactie op CeFamke

Hier precies hetzelfde. Ik ga daarom soms voeden op het toilet als we dan ergens zijn 😅

9 maanden geleden

Reactie op Sassiefras

zucht. ik ben het kolven op werk zat. ik geef nu overdag 4x bv en dan savon ...
Kun je niet een keertje minder kolven? Of kolf je al 1x? Het lijkt me dat je het wel zou kunnen proberen, je productie is nu al heel stabiel na zoveel maanden

9 maanden geleden

Hoe vaak drinkt jullie kindje nog? Mijn zoontje eet steeds meer hapjes en drinkt ook minder vaak nu. Logisch maar soms denk ik te weinig..

9 maanden geleden

Reactie op Roos3117

Hoe vaak drinkt jullie kindje nog? Mijn zoontje eet steeds meer hapjes en d ...
Nog tussen de 7 en de 15 keer per 24u. De dagen dat hij naar de crèche gaat iets minder, de dagen dat hij bij mij is iets meer

9 maanden geleden

Reactie op Roos3117

4 tot 5x

9 maanden geleden

Reactie op Roos3117

Mijn dochter drinkt nog maar 2x per dag aan de borst. Gezien ik ook vreesde dat dit te weinig was geef ik haar overdag 2x100ml kunstvoeding na de fruit en groentjes. Lijkt me soms nog weinig, maar ze is gezond en happy dus ik heb het persoonlijk wat losgelaten!

9 maanden geleden

Reactie op Roos3117

Mijn zoontje 2x aan de borst en de rest kunstvoeding en hapjes

9 maanden geleden

Reactie op Roos3117

Hier nog 5 tot 6 keer, waarvan 1 nachtvoeding. Ze drinkt 12 tot 15 minuten per keer.

9 maanden geleden

Hier nog 4-6x. Ze slaapt sinds afgelopen maandag de nachten door, maar dan komt ze wel 's morgens een aantal keer kort achter elkaar voor volledige voedingen. bv 7 uur, 9 uur en dan 12 uur weer. Terwijl zij daarvoor echt vanaf haar laatste nachtvoeding er 4 a 5 uur tussen liet. Maar ben allang blij dat ze nu de nachten door trekt.

9 maanden geleden

Ochtend, avond en 2 x snachts. Tussen 8-20 geen bv, ook geen kv. Drinkt ze echt niet. Ik heb ook t idee dat ze te weinig drinkt maar tis eenmaal zo 🤷🏻‍♀️