840 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op SuRoRoSi
aahhhh er komt gewoon geen melk meer uit mijn linkerborst! ik bied m aan, i ...
Drinkt je kindje ook niet als je hen aanbiedt? Mijn dochter is aan de borst gewoon tevreden, dus ga er vanuit dat ze voldoende binnenkrijgt, maar met kolven, als zij een fles krijgt, kolf ik maar 60ml. Er komt dan gewoonweg niet meer uit.
Weet wel dat bij mij het werkt om echt regelmatig te blijven kolven, dan is de opbrengst meer. Alsof mijn lichaam er echt aan moet wennen en gewend blijven om voldoende te kolven.
Als je wil blijven voeden zou ik vooral veel blijven aanleggen en steeds die linkerborst eerst aanbieden, daarna de rechterborst en dan nog een keer links. Zodat hij goed gestimuleerd wordt.
9 maanden geleden
Reactie op SuRoRoSi
aahhhh er komt gewoon geen melk meer uit mijn linkerborst! ik bied m aan, i ...
Het kan ook zijn dat je borsten zich niet meer laten foppen met een kolf.
Je biedt de borst aan, lijkt je kindje wel iets te drinken?
9 maanden geleden
Reactie op mommy_2019
Ik zat vorige week ook ff in een dipje. Heb het zelf kunnen ondervangen doo ...
Thanks voor de havermout tip! Dat wist ik niet maar ik merk zeker verschil 🤗
8 maanden geleden
Reactie op BiancaK
Hier eerst een flesweigeraar, nu pakte hij de flessen de laatste tijd goed ...
Hier ook een flesweigeraar gehad en nog steeds geen beste vrienden met de fles. Ze drinkt op de opvang 100-200ml over de hele dag en is verder gewoon vrolijk. Verder eet ze op de opvang weinig fruit, maar wel een half tot heel sneetje brood. Ze is inmiddels 9 maanden, dus ook mijn (betaald) kolfrecht is voorbij. Ik was ook van plan af te gaan bouwen, maar ben bang dat ze echt te weinig melk binnen krijgt. Al kan het natuurlijk ook zijn dat ze de flessen wel gaat drinken als ze alleen maar de fles krijgt, alleen dat weet je natuurlijk niet... Dus ik heb nu bedacht om op kantoordagen de heenweg in de auto te kolven en tijdens de lunchpauze (wij mogen wel een uur lunchpauze houden), eventueel kan op de terugweg ook nog. Is dat voor jou een optie?
8 maanden geleden
Reactie op Sassiefras
Neeeeeee....! Kolf vergeten mee te nemen naar werk 😭
Noooo wat naar. Ook geen mogelijkheid om naar huis te gaan? Je hebt een kwart van je werktijd. Misschien red je het daarin om de kolf te halen?
8 maanden geleden
Hi! Mijn kindje is bijna 9 maanden en merk dat mijn borsten vaak behoorlijk leeg lijken. Heb ook veel minder dat gevoel van ‘nu moet ik echt kolven/voeden anders barsten ze uit elkaar’.
Baby heeft echt nog veel behoefte aan melk drinken aan de borst. Soms is het ook meer voor de gezelligheid heb ik het idee.
Iemand die dit herkent? Is dit normaal voor deze termijn? Is het einde van borstvoeding in zicht, of hoort dit zo?
Met kolven haal ik er 2 x 100-120 ml uit op een dag. Nét genoeg om voor een dag mee te geven aan de opvang. Jammer dat het niet overvloediger is zodat ik niet hoef te stressen op een dag niet genoeg te hebben.
8 maanden geleden
Hi, even jullie advies/ervaring nodig. Momenteel ervaar ik veel spanning/stress op mijn werk. Dit heeft grote invloed op mijn productie. De oorzaak van de stress probeer ik aan te pakken, maar iemand tips hoe ik nu kan zorgen dat mijn dochter voldoende binnenkrijgt en voldaan is na een voeding zonder bij te voeden. Als het nodig is, zal ik dat uiteraard doen, maar zorg liever dat ik gewoon mijn productie weer op peil krijg.
8 maanden geleden
Reactie op bkes
Hi! Mijn kindje is bijna 9 maanden en merk dat mijn borsten vaak behoorlijk ...
Volgens mij komt dat omdat je productie aan het stabiliseren is plus er komt een moment dat je borsten moeilijker te toppen zijn met een kolf. Ik had dit met mijn oudste ook en die drinkt nog steeds (3j4m). Heb de diepvriesvoorraad opgebruikt en dan overgeschakeld op flesvoeding nummer 1 op de opvang. Wel over de middag nog een tijdje blijven kolven maar dit was echt weinig. Denk dat ik rond 1 jaar gestopt ben met kolven.
8 maanden geleden
Reactie op mommy_2019
Hi, even jullie advies/ervaring nodig. Momenteel ervaar ik veel spanning/st ...
Wat bij mij helpt bij een dip in mijn productie is extra vaak aanleggen en max een uur na het voeden kolven. Tijdens het kolven drink ik vaak hete thee, door de warmte kolf ik meer. Of eerst lekker warm douchen. Wat ik extra kolf hou ik dan achter de hand voor als ze honger heeft en ik echt te weinig melk.
Ik weet niet hoe de vaste voeding gaat? Je zou wat extra daarvan kunnen geven, maar dan wel extra kolven om je productie te stimuleren 😊
8 maanden geleden
Reactie op ratched
Wat bij mij helpt bij een dip in mijn productie is extra vaak aanleggen en ...
Dankje voor de tips. Het vaker aanleggen probeer ik zeker. Maar door de stress die ik in mijn lichaam heb, wil ze niet drinken. Dus dan bied ik een flesje aan en kolf dan in de plaats maar dan drinkt ze 150 en ik kolf tussen de 90 en 120ml terug. Te weinig dus. Ze eet het vaste voedsel ontzettend goed en drinkt ook water dus dat loopt gelukkig wel.
Sowieso lukt kolven niet heel makkelijk. Heb nu een medela maxi swing flex, dus zit vast aan een snoer. Twijfel om een draadloze kolf voor in mijn bh aan te schaffen. Dat maakt het makkelijker om na te kolven en zal dus misschien wat vaker kunnen dan.
8 maanden geleden
Reactie op angel90
Hoe vaak geven jullie nog bv ? Hier is het de laatste dagen maar 2 keer. Ik ...
Dat had ik hier ook! Tot bloedens toe gebeten 😬. Op advies van de kinderdietist (daar lopen we om andere redenen), voed ik hem nu op drie standaard momenten overdag (11:00, 15:00 en 19:00 uur). Als ik het aandurf voed ik hem aan de borst, zo niet dan kolf ik. Van dat kolven blijft er heel veel over. De diëtist vertelde dat bij een kindje van bijna acht maanden ze tussen de 300 en 500 ml BV nodig hebben. Als mijn zoontje overdag weinig drinkt, dan merk ik dat hij dat ‘s nachts inhaalt. Succes!
8 maanden geleden
Reactie op angel90
Hoe vaak geven jullie nog bv ? Hier is het de laatste dagen maar 2 keer. Ik ...
Ik 4x (7:30/12/4/19 ongeveer) maar vooral die 2e en 3e voeding is niet zoveel meer. Ben nu ook aan t bedenken hoe ik het nu verder ga doen want mijn kolfrecht stopt ook bijna.
8 maanden geleden
Reactie op Lieke0805
Dat had ik hier ook! Tot bloedens toe gebeten 😬. Op advies van de kinderdi ...
Hoeveel water moeten ze dan drinken naast die 300-500ml bv?
8 maanden geleden
Zijn jullie bewust gaan afbouwen met de bv of ging het vanzelf? Ik laat het tot nu toe op zn beloop, ze krijgt eerst hapjes en vaak een uur later pas bv maar de hapjes gaan er nogsteeds maar matig in. Ze drinkt ook nog 5-7x per dag en 3-5x snachts.
Werd het drinken minder toen ze meer hapjes gingen eten of gingen ze beter eten toen je minder vaak bv aan ging bieden?
Vind het voor nu nog oke zoals het is maar, zoals bij jullie allemaal, het kolf recht verloopt bijna en ik red het met mijn productie nu echt niet om maar 1x tussendoor te kolven.
Ze eet nu bijv:
9:00 pap van ongeveer 30 ml bv + eetlepel papspul en soms nog een hapje fruit.
10:00 bv en slapen
13:00 halve boterham met 2/3e ei of wat avocado
14:00 bv en slapen
16:00 paar hapjes fruit (1-3 eetlepels)
18:00 bv en nog kort slapen
19:30 warm eten (rijst/pasta/aardappel, 2 soorten groenten en soms wat kip oid) dat gaat er nog het beste in
20:30 bv en daarna slapen
En dan snachts dus nog een paar keer drinken. Terwijl ze overdag echt niks tekort komt 🤭