840 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op Sassiefras

Hoeveel water moeten ze dan drinken naast die 300-500ml bv?
Daar was ze niet specifiek over… hij krijgt bij elke maaltijd een paar slokjes water… ik zal het volgende keer even vragen!

8 maanden geleden

Reactie op CeFamke

Zijn jullie bewust gaan afbouwen met de bv of ging het vanzelf? Ik laat het ...
Hier ging het eigenlijk vanzelf. Ik voed alles live en ze ging er minder om vragen. Ze drinkt nu 's morgens bij het opstaan. Dan een ontbijtje van pap er gelijk achtaan. Tussendoor fruit. Dan nu nog ong. 4 a 5 uur na haar ontbijt weer een keer voeden, d'r warme maaltijd of brood erna en dan nog een keer borstvoeding weer ong. 4 uur later. Dan warme maaltijd/brood en tot slot nog een borstvoeding voor ze naar bed gaat. 's Nachts wisselend. Ze sliep door maar kan soms 2x zijn meestal maar 1x. Is meer of ze warmte zoekt volgens mij. Niet eens zozeer qua voedingsbehoefte want ze eet als een malle en drinkt vaak maar een paar minuutjes. Volgende week vervalt mijn voedingsrecht maar heb afgesproken dat ik in mijn eigen tijd nog 1x ga voeden. Dan krijgt ze bij het opstaan, na haar warme maaltijd (op werk) en voor het naar bed gaan 's avonds en dan 's nachts naar behoefte. Tussendoor uiteraard gewoon haar maaltijden en tussendoortjes. Die 2e borstvoeding overdag wordt dan vervangen door Yoghurt met fruit op werkdagen. Wat het gaat worden op thuis dagen zie ik wel waar haar behoeften liggen.

8 maanden geleden

Mijn dochter is 9 maanden en wil eigenlijk nog steeds elke 2 a 3 u drinken… is dit normaal? Vast voedsel vindt ze niet meer zo geweldig als eerst, dus veel eet ze niet. Ze begint nu ook echt te duiken naar mn borsten of mn shirt omhoog te trekken/rits omlaag te doen…vraag me echt af of dit nog hoort bij deze leeftijd, zo vaak. Aan de productie ligt het niet, ik kolf meer dan genoeg en zelf uit een flesje drinkt ze heel weinig

8 maanden geleden

Reactie op Kizim

Mijn dochter is 9 maanden en wil eigenlijk nog steeds elke 2 a 3 u drinken… ...
Dat klinkt meer alsof ze voor troost of uit gewenning drinkt. Wellicht gewoon een fijn of ontspannen momentje voor haar. Persoonlijk zou ik dat proberen af te bouwen maar als je er zelf geen problemen mee hebt kun je het ook zo laten. Als ze minder drinkt zal ze waarschijnlijk ook wat beter vast voedsel gaan eten

8 maanden geleden

Reactie op Zwanger1996

Dat klinkt meer alsof ze voor troost of uit gewenning drinkt. Wellicht gewo ...
Heb je een idee hoe ik dat zou kunnen afbouwen? Gewoon weigeren? Ik heb er niet per se een probleem mee, en buitenshuis doet ze het gelukkig niet echt, maar thuis zou wat minder wel fijner zijn.. speen neemt ze ook ineens niet meer

8 maanden geleden

Reactie op Kizim

Mijn dochter is 9 maanden en wil eigenlijk nog steeds elke 2 a 3 u drinken… ...
Ik voed ook elke 2 uur! Sommige kindjes drinken vaak kleine hoeveelheden. Het schijnt juist heel natuurlijk te zijn las ik☺️

8 maanden geleden

Reactie op Debbie1208

Ik voed ook elke 2 uur! Sommige kindjes drinken vaak kleine hoeveelheden. H ...
Ik voed op verzoek en gemiddeld dus elke 2 uur

8 maanden geleden

Zoontje heeft me gisteren tot bloedens toe in mijn ene tepel gebeten en zonet in de andere, stroomde gewoon bloed uit. Ben nu gewoon bang om te voeden, doet sowieso wat pijn door wondje, maar als hij nog een keer bijt... Iemand tips?

8 maanden geleden

Hi! Ik heb de afgelopen weken dat mn zoontje zich heel erg afzet en omdraait als ik hem wil aanleggen. Hij maakt wel zijn honger geluidje, maar een hapje oid accepteert hij niet. Ik voed op verzoek… er zit nu steeds 3-4 uurtjes tussen. Ik dacht eerst dat hij dus weigerde, maar hij stopt dan niet met miepen zegmaar.. zijn er ook mama’s die dit herkennen?

8 maanden geleden

Reactie op Janna123

Hi! Ik heb de afgelopen weken dat mn zoontje zich heel erg afzet en omdraai ...
Ik herken het. Sowieso lukt het alleen thuis, zonder mensen erbij. Helpt het om in een prikkelarme omgeving te voeden? Ik voed nu ook niet meer in een zelfde houding als voorheen. Mijn dochtertje zit nu het liefst op mijn schoot met haar gezicht naar mij toe. Ik zit dan rechtop of een beetje onderuit gezakt. Beide borsten ontbloten werkt bij mij ook. Dan heeft ze zelf meer de regie. Dan gaat ze wel van de ene naar de ander en weer terug, maar dat is prima voor mij! Gaat wat meer speelsgewijs

8 maanden geleden

Reactie op Janna123

Wil hij wel Melk als je hem de fles aanbiedt op zulke momenten? Ik heb ze sporadisch ook. Eerst probeer ik dan op bed liggend te voeden, als dat niet wil, geef ik een fles en kolf ik af. Ze is dan vaak te moe en kost het haar teveel energie. De voeding erna pakt ze dan gewoon mijn borst weer. Sinds ik geaccepteerd heb dat het zo is en ze een fles krijgt dan, gaat het veel beter.

8 maanden geleden

Reactie op Janna123

Ons dochtertje doet dit ook al een paar maanden. Ze drinkt eigenlijk alleen als ze echt moe is of veel honger heeft. In een donkere slaapkamer. Onderweg drinkt ze dan ook gerust de hele dag niet dus dan neem ik de kolf mee en drinkt ze een paar slokjes uit de fles. Gisteren vanuit huis gewerkt en naar haar toe gegaan om te voeden in de pauze, dat werkt dus niet 🤣 was alleen maar rondjes draaien, gaan zitten en kruipen. Maar ook weer geprobeerd.

8 maanden geleden

Reactie op Janna123

Hier beetje hetzelfde. Ze dronk elke 3u 2 borsten, nu zit er langer tussen en wil ze echt maar 1 borst per keer. Ook als ze de fles krijgt laat ze er gerust 5 of 6u tussen zitten. Ze weigert hem dan echt (eet wel en drinkt ook water tussen door). Ik denk dat ze zelf ineens drastisch minder melk wil, voor haar leeftijd zit ze op zich prima met 3 flessen/bv's overdag. Dus heb het maar losgelaten.

8 maanden geleden

Reactie op SuRoRoSi

Zoontje heeft me gisteren tot bloedens toe in mijn ene tepel gebeten en zon ...
Dat deed ons zoontje ook! Ik heb alles geprobeerd. Nee zeggen, stoppen en hem even wegzetten… het hielp niet. Ik heb daarna een week ofzo gekolfd overdag (‘s nachts beet hij niet) en toen ging het ineens weer. Mijn zoontje was toen ook een beetje ziek en er was bij mij van alles hormonaal aan de hand (ovulatie), dus misschien had dat er ook mee te maken. Succes 🍀

8 maanden geleden

Reactie op SuRoRoSi

Zoontje heeft me gisteren tot bloedens toe in mijn ene tepel gebeten en zon ...
Dit was bij mij ook. Had echt een beetje angst om te voeden. Telkens als ze beet stopte ik en zette ik haar rechtop, na een week is ze ermee gestopt.

8 maanden geleden

Vraagje: mijn dochter is nu 9,5 maand en sinds een week of twee heb ik het idee dat ze minder tevreden is als ze aan de borst heeft gedronken. Als ik kolf is m'n productie ook flink lager (70 cc), voorheen ongeveer 150 cc. Ze is afgelopen week erg ziek geweest en heeft twee nachten in het ziekenhuis gelegen en ook een sonde gekregen om vocht bij te krijgen. Daar heb ik als moeder uiteraard wel stress van (gehad). Met mijn (horigen) kolf, kolfde ik net na een voeding, maar er kwam helemaal niets, enkel een toeschietreflex. Mijn handkolf werkt niet meer. Dus daar kan ik het niet mee proberen. Mijn dochter heeft net eerst een klein flesje (70 cc) gehad omdat ik eigenlijk zou kolven ipv live zou voeden. Maar door omstandigheden heb ik daarna toch live gevoed. Ze is nu meteen gaan slapen, terwijl het slapen een strijd is sinds ze ziek is (en ik het idee heb dat m'n productie minder is). Sinds de bevalling heb ik nog geen menstruatie gehad. Zijn er meer dames die een productiedip herkennen? Hebben jullie tips? En werkt een handkolf wellicht beter dan een draadloze kolf? Verder ben ik benieuwd hoe vaak jullie kindjes nog drinken en of jullie ook al ander drinken (water/thee) geven ipv melk.

8 maanden geleden

Reactie op Sterre91

Vraagje: mijn dochter is nu 9,5 maand en sinds een week of twee heb ik het ...
Wat lastig voor je. Ik kan wel delen hoe het bij mij gaat, misschien heb je er wat aan. Mijn dochtertje, ook 9,5 maand, drinkt ook water en heel soms thee uit een munchkin beker. Daarnaast eet ze uiteraard vast voedsel. Ik kreeg van het consultatiebureau mee dat ze het best voor de borstvoeding kan eten omdat ze anders teveel verzadigd is en ze moet op deze leeftijd meer gaan leunen op het vaste voedsel ipv borstvoeding. Ik herken een productiedip: ben nu net voor het eerst ongesteld geworden en ik denk dat het daardoor komt. In jouw geval kan het heel goed zijn dat het ook door het ziekzijn van je dochter komt. Het is vraag en aanbod, en stress speelt ook wel een rol. Het schijnt wel dat een handkolf beter werkt. Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar dat heb ik gelezen. Succes en sterkte 💐

8 maanden geleden

Reactie op Sterre91

Hi, ik had een mega productie dip toen ik mijn tweede menstruatie had en ze tegelijkertijd ook ziek was geweest. Ik kolfde soms maar 60-90 cc, beetje net als jij dus. Nu vandaag had ik weer 180cc. Is dus bij mij vanzelf bij getrokken. Ze krijgt nog sochtends, savonds en snachts live voeding. Overdag twee flesje van 150-180cc. Ik kolfde een paar weken terug nog 3* daags om aan die hoeveelheden te komen in de fles. Maar ik ga nu terug naar 2* kolven en dan krijgt ze wat ik kolf. Wil over een paar weken. De fles rond 11u weg laten. Dan heeft ze er nog maar eentje overdag. Vanaf een jaar ongeveer helemaal geen flesjes meer. En gewoon alleen thuis live voeden en verder gewoon eten. Ze is overigens 9 maanden.

8 maanden geleden

Reactie op Sterre91

Mijn dochter drinkt op opvangdagen nog 4 keer per 24 uur. Ochtend, tussen de middag, avond en nacht. Op niet opvangdagen drinkt ze nog 4 a 5x. 's ochtends, 's middags tussen de middag en einde van de middag, avond en in de nacht nog een keer. Sinds ik op werk een keer minder ben gaan voeden merkte ik eerst ook dat mijn productie daalde. Daarom ben ik yummi mummy milkbars gaan nemen. Ik was heel sceptisch maar inmiddels heb ik weer een soort van stuwing tegen de tijd dat ze weer gaat drinken. Of het daaraan lig, geen idee misschien is het placebo, mijn productie is weer omhoog. Ik kolf zelfs meer dan ik voorheen kolfde. Je kan ook kijken of je een soort clusteravondje in kan plannen. Dat deed ik voorheen nog wel eens. Gewoon een avond direct na het avondeten samen naar bed en lekker onbeperkt tegen je aan en lekker drinken.

7 maanden geleden

Hoi allemaal! Hoe doen jullie het nu jullie kindje minder gaat drinken? Wij lopen bij een kinderdietist omdat hij niet genoeg aankomt en moeten nu vaste voeding voor laten gaan en op vaste momenten BV aanbieden. Mijn zoontje is daardoor een stuk minder gaan drinken. Hierdoor ga ik van borst ontsteking naar borst ontsteking… Heeft iemand tips?