840 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Lieke0805

Hoi allemaal! Hoe doen jullie het nu jullie kindje minder gaat drinken? Wi ...
Hier ook een kindje dat niet goed bijkomt, maak mij er zelf weinig zorgen over maar het consultatiebureau wel. Ze is van +1 naar net onder de 0 lijn gezakt, terwijl haar lengte wel mooi de +1 lijn blijft volgen. Hoe is dat bij jou? Qua voeden en borstontsteking, niet echt tips. Het enige wat ik zelf zou doen is, mocht daar mogelijkheid voor zijn, 1 a 2x afkolven. De melk die je hebt kun je als voorraad gebruiken en geven op een ander moment. Wat ik overigens zelf doe, ' s morgens voeden bij het wakker worden, half uurtje tot een uurtje later ontbijt. Uurtje na haar lunch voeden en dan 's avonds is het avondeten, half uurtje later voeden voor de nacht. Ze komt dan vaak nog 1x per nacht ook. De middag voeding drinkt ze vaak beduidend minder. Merkte de eerste paar dagen met verandert ritme wel wat vollere borsten maar inmiddels geen last meer van.

7 maanden geleden

Reactie op Lieke0805

Hoi allemaal! Hoe doen jullie het nu jullie kindje minder gaat drinken? Wi ...
Wij liepen ook bij een kinderdietist. Ik kreeg het advies om 2 of 3 voedingen per dag te doen maar ben daarin wel mijn eigen gevoel gaan volgen. Ik voed hem nog 5 keer en ik kolf om 22.00 nog voor ik ga slapen. Hij krijgt wel meer hapjes dus dat advies heb ik wel opgevolgd. Op deze manier werkt het goed voor ons beiden, hij komt goed aan en mijn productie loopt niet al te veel terug.

7 maanden geleden

Reactie op Debbie1208

Ik herken het. Sowieso lukt het alleen thuis, zonder mensen erbij. Helpt he ...
Dank voor je tips! Alle houdingen geprobeerd, maar helpt niet. Ik gprobeer nu wat meer dezelfde rustige plek te pakken ipv overal, gaat al iets beter! Maar alsnog vaak aan het rollenbollen op mijn schoot als ik em aanleg, maar dan wel boos worden; pfff

7 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Wil hij wel Melk als je hem de fles aanbiedt op zulke momenten? Ik heb ze s ...
Dankjewel voor je tips! Liggend voeden lukt niet ivm reflux, fles nog nooit geprobeerd! Die gaat opzich wel goed bij papa en oma. Weigert ze dan niet alsnog vaak ook de fles als ze de borst ook niet wil? Bang dat ik mn melk dan moet weggooien 🫣

7 maanden geleden

Reactie op CeFamke

Ons dochtertje doet dit ook al een paar maanden. Ze drinkt eigenlijk alleen ...
Oooh herkenbaar dat laatste! Maar piept ze intussen dan niet? Bij mij wel, en in mn borst duiken enzo. Hij raakt dan niet verzadigd van brood of wat water ofzo..

7 maanden geleden

Reactie op ZoZ0nd4g

Hier beetje hetzelfde. Ze dronk elke 3u 2 borsten, nu zit er langer tussen ...
Oh wel heel fijn! Dan weet je ook dat dat het is. Mijn kleine blijft wel echt miepen, brood of wat water werkt dan niet.. Hoeveel water geef jij dan tussendoor? ☺️ misschien als ik dat meer aanbied…

7 maanden geleden

Reactie op Janna123

Oh wel heel fijn! Dan weet je ook dat dat het is. Mijn kleine blijft wel ec ...
Ik bied na elk eetmoment aan tafel een rietjesbeker met water aan. Soms drinkt ze wat meer, soms maar een slokje. Als ik tussendoor zelf een glas water pak en drink laat ze meestal ook wel merken als ze wil, dan mag ze met hulp uit mijn glas drinken. (En pak ik daarna schoon water want ugh kwijl :'D.)

7 maanden geleden

Zijn er hier dames die (vrij abrubt) zijn gestopt met borstvoeding geven omwille van medicatiegebruik bij zichzelf? Ik ben echt een soort lopend wrak aan het worden door een as ziekenhuisafspraak waarbij er zeer waarschijnlijk een einde moet komen aan ons bv avontuur. (Andere medicatie, uitstellen etc zijn geen opties meer. Dat is al gaande vanaf dat ze 3 maanden is nml!). Morgen 10maanden. Ik weet gewoon niet hoe, m'n kleine propje wat nog zooo graag mama's borst heeft... ik ga haar zo veel verdriet doen, het maakt me zo intens verdrietig...

7 maanden geleden

Zijn er dames die nog volledig bv geven en al niet meer hoeven te kolven op het werk? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ging het makkelijk?

7 maanden geleden

Reactie op CathyMariaMaria

Zijn er dames die nog volledig bv geven en al niet meer hoeven te kolven op ...
Ongeveer! Dit was mijn intentie, maar ik kreeg het gevoel dat mijn melkproductie smiddags op andere dagen echt lager begon te worden, dus ik geef ons kindje nu kunstvoeding tussen de middag. Ochtend- en avondvoeding zijn goed gebleven, en ik vind het een prima om nu 2 van de 3 voedingen borstvoeding te geven (ipv volledig bv)

7 maanden geleden

Hier nog volledig borstvoeding maar ik voed op werk nog 1x. Thuis drinkt ze vaak wel nog 2x overdag en dat gaat eigenlijk prima. Ze krijgt nu thuis: Rond 7 uur borstvoeding, tussen 11 en 12 uur borstvoeding, tussen 15-16 borstvoeding en rond 19:00/19:30. Op werkdagen: Half 7, 13:15, 19:00. Vaak in de nacht nog 1x. Ze wil het liefst wel die 4 voedingen maar het wordt dan ff anders verdeelt over de 24 uur.

7 maanden geleden

Reactie op CathyMariaMaria

Zijn er dames die nog volledig bv geven en al niet meer hoeven te kolven op ...
Hier sinds deze week de ochtend kolfsessie over aan het slaan. Normaal kolfde ik om 8.00 nog voor start van werk. Nu alleen nog rond 12.00 en over een paar weken wil ik helemaal stoppen met kolven. Ben echt zo klaar met dat kolven 😂

7 maanden geleden

Mijn zoontje is 9,5 maand en ik geef in principe volledig (live) bv. Op werkdagen krijgt mijn zoontje afgekolfde melk. Dit zijn drie dagen per week. Recent zijn we ook gestart met af en toe kv, omdat ik een nieuwe baan heb en nog maar 1 keer per dag, tijdens werktijd, wil kolven. Dit drinkt hij goed. Vandaag weigert mijn zoontje uit de borst te drinken. Hij begint dan te mopperen en overstrekt zichzelf. Hij begint echter direct te drinken wanneer ik hem een flesje kv aanbied (bij gebrek aan een goede voorraad bv). Herkent iemand dit? Toen mijn zoontje ruim 3 maanden was, had hij dit ook een tijdje. Na het wisselen van de speenmaat vond hij uit de fles drinken ‘gemakkelijker’ dan uit de borst. Toen een kleinere speenmaat genomen en het was opgelost. We zijn echter niet recent gewisseld van speenmaat.

7 maanden geleden

Reactie op astrid166

Mijn zoontje is 9,5 maand en ik geef in principe volledig (live) bv. Op wer ...
Dat is bij mij elke keer zo rond mijn ovulatie en menstruatie… denk dat door de hormonen het anders smaakt/mijn tepels anders ruiken! Na een paar dagen ging het weer over

7 maanden geleden

Reactie op Lieke0805

Dat is bij mij elke keer zo rond mijn ovulatie en menstruatie… denk dat doo ...
Ah oké goed om te weten. Ik heb alleen nog geen menstruatie gehad. Ik ‘voel’ ook nog niks aankomen (dat voelde ik voor de zwangerschap wel). Maar wie weet ;-).

7 maanden geleden

Hier nu soort van noodgedwongen gaan afbouwen en stoppen . Momenteel echt mindere productie (moeten echt flesje bijgeven, was vd weekal 1,5 uur aan het drinken en dronk nog 60 cc uit flesje en viel in slaap), kokhalzen als hij mij tepel ruikt en vervolgens alleen er in bijten 😢. Bij mijn 1e al na 3 maanden gestopt, nu bijna 10 maanden. Het is goed zo maar vind het toch ook lastig

7 maanden geleden

Reactie op BiancaK

Hier nu soort van noodgedwongen gaan afbouwen en stoppen . Momenteel echt m ...
Ah wat vervelend! Maar 10 maanden is ook al een super mooie prestatie 🥰.

7 maanden geleden

Reactie op BiancaK

Hier nu soort van noodgedwongen gaan afbouwen en stoppen . Momenteel echt m ...
Zeker lastig! Als jij nog door had willen geven maar de omstandigheden het anders maken. 10 maanden is een mooie tijd en zal altijd een fijne herinnering blijven.

7 maanden geleden

Hi. Onze kleine drinkt nog best veel, bij mij aan de borst soms wel om de 2-3 uur. Ik kan tijdens het werken niet meer zovaak kolven.. Hebben jullie tips wat voor de oppasdagen goede kunstvoeding is, om dus te combineren naast borstvoeding?

7 maanden geleden

Hoi allemaal, weten jullie hoelang jullie nog doorgaan met bv? Heb zelf in eerste instantie nooit gedacht dat ik het zo lang zou volhouden. Mijn zoontje is nu 9,5 maand en heb gezegd dat ik tot 1 jaar door zou gaan (of als hij flink zou bijten, maar dat is gelukkig niet het geval). Hij drinkt op dagen dat ik moet werken alleen ‘s ochtends en ‘s avonds nog live. Voor de rest van de dag krijgt hij gewoon kv. Dit gaat in principe goed, maar als hij een hele dag met mij is gaat zijn voorkeur toch liever uit naar de borst ipv de fles. Ook is hij soms te moe voor hapjes en dan wil hij niet eten. Dan is ‘Titi’ ook maar het enige wat hij wil. 🥲 Nu kom ik tot mijn realisatie dat hij over 2 maanden al 1 jaar wordt en ik vraag me af hoe ik voor ons beiden op een fijne manier kan afbouwen/stoppen (ook mentaal)? Ben benieuwd naar jullie tips 😊