840 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op Pereira23
Hoi allemaal, weten jullie hoelang jullie nog doorgaan met bv?
Heb zelf i ...
Hier ben ik ook benieuwd naar! Ik ‘moet’ bij 1 jaar stoppen omdat we dan weer beginnen met IVF. Ik vind het best jammer (en hoop een wonder zodat we voor die tijd zwanger zijn), maar ben ook heel benieuwd hoe ik dit voor mijn zoontje goed kan afbouwen!
7 maanden geleden
Hier wil ik zolang als wij beide zelf willen doorgaan, met een max van 2 jaar. Maar ook dat staat nog niet helemaal vast.
Qua afbouwen heb ik geen idee. Bij mijn oudste moest ik wel omdat ik haast geen melk meer had en zij niet tevreden.
Bij de middelste was ik er zelf klaar mee dat hij 's nachts nog elke 1,5-2 uur Melk wilde met 8 maanden. Bij hem ben ik begonnen met de voedingen overdag af te bouwen door eerst die van rond 15:30 en daarna die van 11:30. Wilde in eerste instantie ochtend en avond door blijven geven, maar doordat hij zo vaak wakker bleef worden ben ik helemaal gestopt. In 1 week tijd van nog 5 voedingen (tussen 19:00-7:00) naar niks. Mijn productie dropte toen ook snel.
Nu krijgt de jongste nog ochtend, tussen de middag en avond en soms 's nachts nog. Die middag voeding wil ik er tot 16 maanden max inhouden. Daarna alleen avond en ochtend tot zij of ik er klaar mee is.
7 maanden geleden
Reactie op BiancaK
Hier nu soort van noodgedwongen gaan afbouwen en stoppen . Momenteel echt m ...
He, hoe gaat dat voor jou? Trek je het? Hoe doet je kindje het. Zelfde schuitje, alleen dan door medicatie gebruik start, dus echt vrij abrupt stoppenn
7 maanden geleden
Reactie op Bloemblaadje
He, hoe gaat dat voor jou? Trek je het? Hoe doet je kindje het. Zelfde schu ...
Het heeft een week geduurd om het zelf een plekje te geven. Mijn kindje doet het super, is van flesweigeraar naar borstweigeraar gegaan maar pakt de fles nu super. Ook gelukkig weinig klachten en al 4 dagen niet gekolft. Hoe gaat het bij en met jou?
7 maanden geleden
Reactie op BiancaK
Het heeft een week geduurd om het zelf een plekje te geven. Mijn kindje doe ...
Wat fijn dat het je na een week lijkt te lukken het een plekje te geven en wat goed dat je kindje het zo goed oppakt! Dat is toch hetgeen waar je je als mama het meest zorgen om maakt he 🫢 wat goed dat je borsten het ook zo goed oppakken!
Ik heb afgelopen vrijdag voor het laatst live gevoed, een paar dagen echt wel flink gehuild en nu nog steeds af en aan best verdrietig erover, maar het gaat steeds beter.
Mn moppie pakt het gelukkig goed op! Af en toe wat moeilijke momentjes waarop ze graag borst wil, maar met de nodige afleiding en veel knuffelen komen we die moenntjes goed door. Ik had zaterdagavond eeenorm pijnlijke schijven en rode plekken in m'n borsten, toen afgekolfd, ibrupofen genomen en veel gekoeld. Zondagochtend nog eens afgekolfd en nu probeer ik er vanaf te blijven, maar het binnen nu weer langzaamaan bakstenen te worden 😅 (ik had een vrij hoge productie met nog zn 8 a 10 voedingen per 24u en een opkrikactie doordat ze flink ziek was laatst...
7 maanden geleden
Reactie op Janna123
Niemand?
Het maakt niet uit welke kv je gebruikt om ernaast te geven. Ik raad je de aflevering van keuringsdienst van waarde over kv aan om even te kijken😊
7 maanden geleden
Reactie op Bloemblaadje
Wat fijn dat het je na een week lijkt te lukken het een plekje te geven en ...
Oh zo herkenbaar dat gevoel. Ik was er ook niet aan toe en waar ik ook veel moeite mee heb is de reacties, zoals mijn man van de week: ik heb het idee dat hij nu beter slaapt s nachts en ook sneller klaar is. Ja ik snap dat het positief klinkt maar voelt zo totaal niet, voelde als een schop na (dus ik had niet genoeg voor de kleine? Het was niet goed genoeg?) Zo was het natuurlijk totaal niet bedoeld maar is een gevoelig onderwerp .
Hopelijk bij jou snel ook lichamelijk beter, want dat helpt natuurlijk ook niet
7 maanden geleden
Reactie op BiancaK
Oh zo herkenbaar dat gevoel. Ik was er ook niet aan toe en waar ik ook veel ...
Dat soort reacties zijn zo herkenbaar en voelen idd als een trap na. Hoe lief bedoelt ook van je omgeving. Het moet slijten en straks kijk je terug op een mooie 10 maanden borstvoeding. In mijn geval blijft het altijd wat pijn doen dat ik mijn oudste "maar" 4 maanden heb kunnen voeden door verkeerde beoordeling van de huisarts en lactatiekundige. Maar anderzijds voelde het al snel als goede keuze voor haar, kreeg er een veel tevredenere baby voor terug en scheelde een hoop in de energie bij mij. Maar toch ben ik blij dat ik haar heb kunnen voeden en genoten van de momentjes waarop ze heerlijk aan de borst lag te drinken.
7 maanden geleden
Hoi, heb dit al eens gevraagd. Maar nog eens voor de zekerheid.
Mijn dochter van 9,5 maand krijgt nu sochtends en savonds en snachts live voeding.
Overdag krijgt ze op de opvang twee flesjes van 120-160 cc. Deze gaan bijna altijd helemaal op
Ik wil binnenkort terug gaan naar 1* daags een flesje en dan dus ook maar 1* kolven per dag in mn middag pauze.
Als ze een hele dag thuis is, krijgt ze voor elk dutje nog live voeding (dus vaker dan dat ik kolf).
Ik ben zo bang dat als ik minder frequent ga kolven, mn productie heel erg terug loopt.
Ik kolf nu 11u en 15u. En wil straks alleen rond. 13u kolven. Vanaf 16u kan ik haar zo nodig weer live voeden.
Wanneer en hoe kan ik naar 1 flesje en dus minder kolven??
7 maanden geleden
Reactie op Mollie2021
Hoi, heb dit al eens gevraagd. Maar nog eens voor de zekerheid.
Mijn docht ...
Ik voed altijd live, ook op de opvang en toen mijn kolfrecht verviel ben ik van 2 a 3x voeden daar over gegaan naar een ontbijtje aanbieden in de ochtend en nog 1x voeden tussen 13:15/13:30 en dat gaat prima. Ik bied dus wel in de ochtend meer aan. Dat was altijd alleen borstvoeding en dat is nu borstvoeding en daarna pap van Yoghurt met water en granen geworden. Zodat ze wel een goede vulling heeft. Zonder enig probleem gegaan. Mijn productie is er ook op afgestemd en ze drinkt thuis soms wel 2x overdag en soms ook 1x en ook dat gaat prima.
7 maanden geleden
Op de opvang was het altijd zo dat ze na haar ochtendslaapje gevoed werd, dan haar lunch en dan na haar tweede slaapje weer een voeding. Ze doen nu eerst lunch, dan voed ik en na haar 2e slaapje is er een tussendoortje wat gegeven wordt. Die 1e voeding ben ik dus later gaan geven en die 2e voeding is vervangen voor tussendoortje.
7 maanden geleden
Even voor de duidelijkheid.
Ze krijgt om
7:00 live
11u flesje
15u flesje
19u live
Snachts live
Als we thuis zijn krijgt ze voor en/of na haar dutjes ook live, dus komt ongeveer op hetzelfde neer.
Ik ben bang dat als ik 1* kolf op mn werk. Ik thuis voor en na de dutjes minder productie heb. Of denken jullie van niet?
Ze gaat 3 dagen naar de opvang en nog 2 dagen naar opa en oma, maar dan ben ik er vaak bij omdat ik dan daar werk.
7 maanden geleden
Reactie op Mollie2021
Ze krijgt om
11u flesje
15u flesje
1 ...
Denk dat het qua productie wel mee zal vallen. Maar 1 manier om d'r achter te komen en dat is gewoon doen. Mocht het niet gaan is je productie ook zo weer opgekrikt en misschien heeft ze dan thuis ook minder behoefte aan Melk.
7 maanden geleden
Reactie op Mollie2021
Ze krijgt om
11u flesje
15u flesje
1 ...
Ik zit met hetzelfde. Ik blijf doorkolven tot mijn zoontje 1 jaar is. Daarna stop ik met kolven en voed ik alleen op de momenten dat ik thuis ben. Op de momenten dat ik er niet ben krijgt hij dan een beker koemelk. Hopelijk blijft dat goed gaan. Ik ben wel een beetje heel erg klaar met kolven 😅
7 maanden geleden
Reactie op Roos3117
Ik zit met hetzelfde. Ik blijf doorkolven tot mijn zoontje 1 jaar is. Daarn ...
Maar kolf je ook nog 2* daags of minder vaak?
7 maanden geleden
Reactie op BiancaK
Oh zo herkenbaar dat gevoel. Ik was er ook niet aan toe en waar ik ook veel ...
Ooohh dat herken ik echt enorm! Ook veel mensen die zeggen "goh nou, was ook wel lang zat zo toch?" En idd dat er dan word gezegd ze lijkt beter te slapen , minder voedingen te willen... zoooo moeilijk..