840 Reacties
6 maanden geleden
Vraagje! Mijn zoontje van 11 maand krijgt nog borstvoeding. Ongeveer 5 keer op een dag. Tussen 18.30-6.30 slaapt hij en krijgt hij meestal geen voeding nodig.
Nu is mijn vraag, is het normaal dat hij minder plasluiers heeft dan eerder? Hij eet erg goed de hapjes waar natuurlijk ook vocht in zit. Ik denk dat hij ongeveer 400-600ml bij mij drinkt (dat denk ik als ik de dagen bekijk dat hij de fles drinkt). We oefenen met water drinken uit een beker maar hij drinkt nog niet veel. Verder goed alert en beweegt veel. Ik denk dat het normaal is maar wilde het toch even checken 😊
6 maanden geleden
Hoi, ik heb een vraag. Sinds mijn baby heeft ontdekt hoe ze moet gaan staan, blijft ze niet meer rustig zitten of liggen tijdens de borstvoeding. Wanneer ze ligt, gaat ze meteen draaien, op haar knieën zitten en staan. Zittend (benen om mijn middel en dan zit ze gewoon op schoot) llukt het even, maar blijft ze ook onrustig. Zijn er meer mama's die dit herkennen en misschien dé tip hebben voor ons?
6 maanden geleden
Reactie op Zwanger1996
Hoi, ik heb een vraag. Sinds mijn baby heeft ontdekt hoe ze moet gaan staan ...
Heel herkenbaar, dat doet ons dochtertje al vanaf 6 maanden (toen begon ze met optrekken). Het enige wat hier werkt is voeden voor het slapen. Nu voed ik haar alleen wel in slaap/bijna in slaap.
Ik deed dit vaak al omdat ze dan rustiger dronk. En dan had ik nog 2 voedingen tussendoor omdat ze meer voedingen had. Maar wakker voeden is echt niet te doen, tenzij ze heeeeel veel dorst heeft. Maar zelfs na een dag fles weigeren drinkt ze tegenwoordig heel slecht als ze niet hoeft te slapen.
Oh en lopend voeden helpt soms, maar vind ik echt niet meer haalbaar met wat ze inmiddels wegen
6 maanden geleden
Reactie op Bobia
Meer mensen die zo enorm afvallen (waarschijnlijk door het geven van borstv ...
Ja… er is niet tegenaan te eten bij mij. En ik baal er echt van, wij willen heel graag een tweede en dit moet waarschijnlijk weer via een traject. Maar daar mogen we pas aan beginnen als ik er vijf kilo aan heb. En dat lukt - zelfs met diëtist - gewoon niet 🥺
6 maanden geleden
Reactie op Bobia
Ja! Nu gestagneerd maar ik ben 20 kilo lichter dan voor mn zwangerschap (heel prettig hoor, daar niet van). Begon me op een gegeven moment af te vragen of er niet iets engs aan de hand was.
Ook echt goed honger hele dag, maar ondanks veel eten kom ik niet meer aan. Tot ik stop met bv zeer waarschijnlijk.
6 maanden geleden
Reactie op Bobia
Ja hier ook heel erg. En heel lang koemelkvrij gegeten (ben nu heel langzaam aan het opbouwen). Dat was al helemaal drama. Kreeg het er gewoon niet aan gegeten terwijl ik 2x zoveel eet als hiervoor.
6 maanden geleden
Mijn dochter heeft de afgelopen 24 u niet meer gedronken bij mij. Ik leg haar aan voor t slapen gaan en snachts als ze huilend wordt maar ze weigert. Een speen is dan wel goed. Ik had niet verwacht dat t zo van de een pp ander dag ging ophouden. Zij is precies 1 jaar nu dus heeft eigenlijk geen melk meer nodig maar vind t toch raar ofzo omdat t zo onverwachts is. Weet even niet zo goed wat ik moet denken/vinden
6 maanden geleden
Zijn er hier mensen die rond een jaar voeden en dan alleen sochtends en savonds (+ evt snachts) voeden? Dus overdag niet meer of beperkt en ook overdag niet meer kolven? En blijft je productie dan op peil??
Ik zou graag vanaf 12 maanden (dat is over 6 weken) niet meer op werk kolven, maar dan zou ik 5 dagen tussen 7-19u voeding meer geven. Ben zo bang dat ik er daarmee voor zorg dat mn productie stopt, en dat zou ik jammer vinden
6 maanden geleden
Reactie op angel90
Mijn dochter heeft de afgelopen 24 u niet meer gedronken bij mij. Ik leg ha ...
Een collega van mij heeft dit ook gehad, kindje wilde 3 dagen niet meer drinken. Toen spontaan op een ander moment aangelegd en toen begon hij weer te drinken!
6 maanden geleden
Reactie op Mollie2021
Zijn er hier mensen die rond een jaar voeden en dan alleen sochtends en sav ...
Ik voed alleen ‘s ochtends en voor het slapen gaan. Ze komt eigenlijk niet meer vaker dan dat. Soms voor haar middagdutje “even sabbelen”, meestal alle voedingen op rechts. Kolf al maanden niet meer. Gaat prima. Ze eet wel ontzettend goed en drinkt ook erg goed dus ik weet dat het geen hoofdmaaltijd meer is, en heb ook geen idee hoeveel ze pakt maar ze lijkt nog steeds tevreden hiermee.
6 maanden geleden
Reactie op Mollie2021
Zijn er hier mensen die rond een jaar voeden en dan alleen sochtends en sav ...
Dit is ook mijn streven. Wil rond het jaar wat af gaan bouwen omdat ik gewoon weer wat meer vrijheid terug wil, maar meneer kan soms zo aan mij hangen door de dag heen 😕 en is pas weer vrolijk na de boob…
Ik ga wel vanaf juni nog maar 1x per dag kolven (zzp’er, en dan is mijn dag niet zo gebroken), maar hij krijgt momenteel nog 2 flessen mee naar t kdv, dus daar zal ook iets afgebouwd moeten worden 🙈
6 maanden geleden
Even een vraag of mensen hier ervaring mee hebben.
Ik had nog colostrum liggen van voor de geboorte. Een aantal van 7, 8 en 9 juni 2023. Vanmiddag heb ik d'r 1 gegeven van 5ml. Ze was er van aan het smullen en wilde meer maar toen ik een klein beetje lekte van het spuitje was het heel stroperig. Is dat normaal? Het zit inprincipe in een diepvries van -18 die niet vaak open gaat. Dus het zou theoretisch gewoon goed moeten zijn. Maar vond het vreemd dat het zo stroperig is.
6 maanden geleden
Reactie op mommy_2019
Even een vraag of mensen hier ervaring mee hebben.
Ik had nog colostrum l ...
Zit er een dopje oid op het spuitje? Anders kan het zijn dat een deel van het vocht eruit 'verdampt' als het niet goed luchtdicht is afgesloten. Daardoor wordt het dan dikker.
Net als wanneer je een bak ijs niet helemaal goed dicht hebt gedaan en er dan ijskristallen in de deksel zitten.
6 maanden geleden
Reactie op Mariska19
Wat fijn dat je productie wel op peil blijft. Krijgt jouw kindje dan ook no ...
Nee, helemaal niet. Ik wil woensdag op het CB even vragen of ik met gewone melk moet aanvullen. Ze eet wel dagelijks iets van yoghurt of kwark, smeerboter en kinder smeerkaas.
6 maanden geleden
Reactie op CeFamke
Zit er een dopje oid op het spuitje? Anders kan het zijn dat een deel van h ...
Dank je voor je reactie. Er zit wel gewoon een dopje op. Maar misschien idd niet alle lucht er voldoende uit gehad. Maar goed ze vond het lekker en lijkt er geen last van gehad te hebben. Vond het alleen zo gek dat het zo stroperig was.