840 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Dank je voor je reactie. Er zit wel gewoon een dopje op. Maar misschien id ...
Jaa snap ik! Zal verder vast niks mis mee zijn. Hoogstens dat het een beetje naar vriezer smaakt ofzo, maar zo te lezen had ze daar geen last van, hahah!

5 maanden geleden

Reactie op Mollie2021

Zijn er hier mensen die rond een jaar voeden en dan alleen sochtends en sav ...
Sinds een aantal weken (+/- 10,5 maand oud) drinkt mijn zoontje overdag niet meer (live). Hij wordt overdag te onrustig aan de borst en lijkt er ook geen behoefte aan te hebben. Hij eet ook goed en drinkt veel water overdag. Uit een flesje bv gaat wel prima, maar hij vraagt er zelden om behalve op de opvang/opa&oma. Kolfde tot twee weken terug nog wel overdag een keer, maar inmiddels mee gestopt. De productie lijkt voldoende voor hem te zijn. Al heb ik zelf wel het idee dat het soms echt wel minder is.. hij blijft echter wel tevreden in de avond/nacht/ochtend.

5 maanden geleden

Het lijkt wel alsof wij een regeldag hebben vandaag. Mijn zoontje is net één geworden en drinkt vandaag bijna om de 2 uur… normaal ongeveer 4x per dag nu dus 8

5 maanden geleden

Weet iemand of je zoethout thee kan drinken? Ik kan dat echt nergens vinden. Mijn man heeft rooibosthee gekocht met zoethout erin. Meteen echt een halve kilo thee.

5 maanden geleden

Ik weet even niet waar ik goed aan doe en vraag me af hoe anderen dit aanpakken. Gaan jullie vanaf de eerste verjaardag over op koemelk overdag? Of gewoon bv blijven geven/kolven. Ik wil graag blijven voeden maar ben kolven op werk wel echt zat.

5 maanden geleden

Reactie op MilsMom

Ik weet even niet waar ik goed aan doe en vraag me af hoe anderen dit aanpa ...
Ik heb nog veel voorraad en ben koemelk nog voorzichtig aan het opbouwen na ze er best gevoelig op reageerde. Wil wel langzaam een beetje koemelk aan gaan bieden met de lunch. Als dat goed gaat misschien over op koemelk als ik werk. Maar ik ga gewoon zien hoe het gaat en wat goed voelt. Moet qua productie toch nog kolven op werk anders red ik het niet. Vriendin van mij is met een jaar over gegaan op koemelk en water op werkdagen en dat gaat prima. Voed als ze thuis is wel gewoon. Maar haar dochtertje eet ook beter dan die van mij dus heeft het misschien ook minder nodig nog.

5 maanden geleden

Reactie op Mollie2021

Weet iemand of je zoethout thee kan drinken? Ik kan dat echt nergens vinden ...
Af en toe een kopje kan vast geen kwaad. Drink zelf ook weleens een kop thee waar zoethout in het mengsel zit. Maar zou geen meerdere kopjes per dag drinken. Zoethout kan productie verminderend werken

5 maanden geleden

Reactie op MilsMom

Je kunt toch gewoon stoppen met kolven en alleen live geven? De behoefte aan zuivel (borstvoeding, koemelk of soja) is maar 300 cc per dag. Dag komt neer op sochtends en savonds een voeding. Dan hoef je geen koemelk extra te geven.

5 maanden geleden

Reactie op MilsMom

Mijn zoontje krijgt sinds 2 weken een flesje kv na de lunch, in plaats van drinken bij mij/flesje bv. 's Ochtends en 's avonds drinkt hij nog bij mij. Zo ben ik van het kolven af, ben ik heel blij mee. Mijn plan is om dit voorlopig zo te blijven doen, ook als hij straks 1 is.

5 maanden geleden

Bedankt voor het meedenken! En bij jullie blijft de productie gewoon oké met alleen ‘s ochtends en ‘s avonds voeden?

5 maanden geleden

Reactie op MilsMom

Bedankt voor het meedenken! En bij jullie blijft de productie gewoon oké me ...
Ja productie is goed gebleven. De eerste week had ik wel het idee dat het was afgenomen. Hoorde hem niet zo duidelijk slokken drinken. Daar maakte ik me wel zorgen over. Maar het is nu weer helemaal ok, hoor hem weer heel duidelijk drinken gelukkig.

5 maanden geleden

Reactie op MilsMom

Bedankt voor het meedenken! En bij jullie blijft de productie gewoon oké me ...
Hier blijft de productie gewoon oke! Ik was ook bang dat die zou gaan dippen. Maar ik kan gewoon 12 uur geen voeding geven, en dan is er niks aan de hand. In het weekend als ze thuis is krijgt ze overdag nog wel, en ook dat gaat allemaal vanzelf! Wat ik wel had gedaan was mn kolfapparaat nog wel meegenomen naar werk, voor de zekerheid, als het niet fijn voelt voor jezelf dan kun je de druk er een beetje af halen. Maar dat heb ik niet nodig gehad.

5 maanden geleden

Hoe doen jullie dit?: Mijn zoontje drinkt nog heel veel aan de borst. Zo’n 8keer per dag (en n nacht erbij dan hoor). Maar eet zo weinig vast voedsel. Ik zelf denk dat het door de hoeveelheid bv komt maar als ik hem eerst eten geef en dan voed dan wil hij alsnog zo goed als niets eten. Een paar hapjes en dan houd het op.. kan hij zo geen tekorten krijgen? Hoe bouwden jullie de borst af? Mijn zoontje is gecorrigeerd 11 maanden

5 maanden geleden

Reactie op floan

Hoe doen jullie dit?: Mijn zoontje drinkt nog heel veel aan de borst. Zo’n ...
Bij ons hetzelfde! Ons dochtertje drinkt 3x overdag en nog gemiddeld een keer of 5 snachts. Overdag proeft ze wel vanalles en eet ze echt wel wat. Maar het gaat niet om grote hoeveelheden. Als ik er niet ben drinkt ze maar weinig gekolfde melk (altijd al gedaan) maar lijkt ze wel iets meer te eten. Ik voed standaard pas een tijdje na het eten. Zodat ze net gedronken heeft. Soms gaat het ineens een weekje beter en dan is het weer over. Even zitten zoeken en zie nergens dat ze wat tekort krijgen. Zie ook onderstaande link met de voordelen van lang voeden: https://www.borstvoeding.nl/langer-voeden/lang-voeden/ Past blijkbaar ook bij de leeftijd om even niet zo geïnteresseerd te zijn in eten. En er zijn ook mensen die pas rond 1 met vast voedsel starten. Ik laat het nu nog even op zn beloop. Voed haar in slaap want anders drinkt ze ook heel slecht. Dus de enige optie zou voor zijn eerder loskoppelen per voeding. Wie weet over een paar weken. Maar ik maak me nu nog geen zorgen.

5 maanden geleden

Reactie op floan

Hoe doen jullie dit?: Mijn zoontje drinkt nog heel veel aan de borst. Zo’n ...
Ik volg mijn dochter hierin. De ene dag drinkt ze met moeite 1x, de andere wilt ze zo’n beetje elke 2 uur borstvoeding. Ik denk dat zolang je kindje in zijn eigen curve groeit, dat je je geen zorgen hoeft te maken.

4 maanden geleden

Bedankt meiden. Stelt me toch enigszins gerust! Dank ook voor de link!

4 maanden geleden

Zijn er dames die gestopy zijn met bv waarvan hun kind ook geen andere soort melk krijgt ? Ze was van de een op ander gestopt met drinken bij mij. Daarna nog paar keer geprobeerd maar zij wilt echt niet, doet alsof t heel smerig is 😪😂 maar ze drinkt dus ook geen gewone melk of opvolgmelk. Yoghurt gaat er ook niet goed in.

4 maanden geleden

Reactie op angel90

Zijn er dames die gestopy zijn met bv waarvan hun kind ook geen andere soor ...
Soja melk als ze ouder is dan 9 maanden? Erwtenmelk?

4 maanden geleden

Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik ben sinds een paar weken gestopt met bv. Al die tijd geen last van stuwingen of iets, maar sinds vandaag opeens toch last van een gevoelige plek in m’n borst. Is dit een lichte stuwing? Gaat dit vanzelf over of wat moet ik hiermee doen?

4 maanden geleden

Mijn dochter is twee weken geleden 1 geworden. Ze wil zo vaak aan de borst… Flesje drinkt ze niet zo graag, dus het gaat haar echt om de borst. Overdag kom ik minimaal aan 3 keer voeden en ‘s avonds en ‘s nachts ook minimaal nog 3 keer. Ik geef haar met liefde maar vermoeiend vind ik het wel en intussen voed ik niet zo graag meer met anderen erbij. Daarbij graait ze voortdurend met haar handje in m’n shirt en trekt ze aan m’n tepels 😅🙈 Iemand die dit herkent?