840 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Arlinde

Aankomende zaterdag ben ik een dagje weg met vriendinnen. Onze kleine krijg ...
Ik zou de 2 borsten doen. Dan ontregel je het iig niet omlaag :) en het ontregelt niet echt na 1 dag hoor!

één jaar geleden

Ik wordt gek van die borst dames. Vanaf moment 1 heb ik problemen aan de linkerborst. Borstontstekingen, tepelkloven en nu is de onderrand van mijn borst helemaal kapot en komt er pus uit. Ik weet niet wat ik fout doe en weet niet hoe ik de pijn weg moet halen. Ik wil stoppen met bv en kolven maar kom niet verder dan drie keer per dag volledig kolven. Heb nu echt het gevoel dat mijn borst letterlijk ontploft is omdat ik van 3x 30 min kolven naar 3x 15 min wou gaan. Ik heb geen zin in commentaar zoals oh je moet er blij mee zijn of weet ik veel wat. Ik ben echt op zoek naar tips om er vanaf te komen omdat het mij meer pijn geeft dan plezier.

één jaar geleden

Reactie op Annopi

Ik wordt gek van die borst dames. Vanaf moment 1 heb ik problemen aan de l ...
Medicatie vragen bij de verloskundige/huisarts om productie te doen kelderen. Je hebt het super gedaan mama. Dit klinkt me als het omslagpunt....

één jaar geleden

Reactie op Annopi

Pf ik snap je heel goed, soms is BV dan ook gewoon niet het antwoord. Heb je al contact gehad met een lactatiekundige? Die zou eens met je mee kunnen kijken om te zien wat voor afbouw schema voor je past.

één jaar geleden

Reactie op Annopi

Klinkt erg vervelend! Misschien helpt de info op deze site; https://www.borstvoeding.com/aanverwant/kolf/ Sterkte

één jaar geleden

Reactie op Annopi

Misschien kleinere stapjes met afbouwen per dag. Zo heb ik mijn 11.00 voeding afgebouwd. 3x30 3x25 3x20 3x15 etc. En anders met twee min bijv.

één jaar geleden

Nog meer hier die nog bv willen geven en begonnen met werk? Hoeveel melk geven jullie mee aan oppas? Eerst dronk ze 100ml met moeite maar de oma’s geven aan dat het niet altijd genoeg meer is (en soms juist weer te veel) Vandaag is ze precies 3 maanden. Ik gaf 4x 100ml mee

één jaar geleden

Reactie op Kizim

Nog meer hier die nog bv willen geven en begonnen met werk? Hoeveel melk ge ...
Bij de oudste 2 gaf ik eerst 3x 100 mee en de opvang gaf toen na een tijdje aan dat ze te weinig hadden, zij deden het dan in 2x 150 ml geven. Ik bleef wel 3x kolven (100-120ml per keer) en verdeelde dat over 2 porties. Thuis dronken ze namelijk wel 3x dus hield met kolven ong. die tijden aan. Nu begin ik pas 6 november weer met werken en ga ik haar voornamelijk live voeden dus kan niet delen hoe het nu gaat verlopen.

één jaar geleden

Reactie op Aeva

Hier zitten we ook in een sprong. Maar ik merk dat mijn dochter vooral als ...
Ja heb dit ook. Vorige keer op het bureau besproken. Die zeiden dat ze nu nog te jong was om het niet aan te bieden snachts, maar over een paar weken, raden ze wel aan hier snachts niet altijd meer ik mee te gaan. Het wordt dan idd gewoonte. Maar ik snap het wel. Ik wil snachts ook wel graag doorslapen. Dan is voeden het makkelijkste. Heb nu 2 x een speen gegeven als ze wakker werd, maar dan wordt ze 1,5 u later alsnog wakker met honger, terwijl ik dan net weer ben ingeslapen, waardoor ik dan dus 2-2,5 uur wakker ben aan 1 stuk ☠️. Zal dus even door de zure appel heen bijten zijn, maar ze heeft nu in totaal iets van 7 keer doorgeslapen (minimaal van 23:00 - 06:00. Soms zelfs langer). Hoop ergens dat ze dit vanzelf weer gaan oppakken binnen nu en een paar weken. Zou zo fijn zijn 🙏

één jaar geleden

Dankjulliewel voor de lieve reacties. Ik heb medicatie gekregen om het te helpen afbouwen. Ook kijkt de lactatiekundige mee. Nogmaals bedankt!

één jaar geleden

Reactie op Kizim

Ja hier een werkende mama! Mijn dochter is 3 maanden nu. Ik zorg dat er ongeveer 300 ml is voor haar bij de opvang of voor oma om te geven. Ze drinkt ongeveer 90 ml per keer maar ze groeit hard dus dat kan snel meer worden. Afhankelijk van hoe lang ik weg ben gaat de melkvoorraad wel of niet op.

één jaar geleden

Even een vraagje over ingevroren moedermelk. Ik heb nog heel veel zakjes in de diepvries liggen van mijn oudste dochter. Zou ik dit nog kunnen gebruiken voor mijn jongste dochtertje nu? Het is al een jaar oud of sommige nog langer… Maar kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om weg te gooien, daarom heb ik het al die tijd bewaard. Ook was zij toen al ouder, 11-12 maanden, dus zitten er dan wel genoeg voedingsstoffen in voor een baby van 3 maanden?

één jaar geleden

Reactie op Aeva

Even een vraagje over ingevroren moedermelk. Ik heb nog heel veel zakjes in ...
Bij ons adviseert kind en gezin maar 6 maanden te bewaren ik de diepvries

één jaar geleden

Reactie op Aeva

Even een vraagje over ingevroren moedermelk. Ik heb nog heel veel zakjes in ...
Gebruiken voor badje tijdens waterpokken, of als neusdruppels gebruiken bij hevige verkoudheid, of als oogdruppels bij snotoog. Maar zou 't niet meer te eten geven.

één jaar geleden

Reactie op Waterrat

Ik heb vorige week donderdag een mirena spiraal laten plaatsen en nu is m’n ...
Mijn vroedvrouw raadt de spiraal af vanwege dit. Nogtans lees je meestal dat dit geen invloed heeft. De vroedvrouw raadde de minipil aan samen met borstvoeding

één jaar geleden

Reactie op Kizim

Ik geef 4x 140 mee, is meestal te veel maar ik zou het vervelend vinden als ze honger heeft en er niks meer is. Er staat ook een voeding in de vriezer voor het geval er een voeding verloren gaat of ze met een regeldagen extra komt oid 😊

één jaar geleden

Reactie op marrie112

Hier ging de fles in eerste instantie super goed. Daarna ineens niet meer. ...
Maatje groter van de MAM fles heeft bij ons uiteindelijk geholpen voor nu! Dank voor je bericht. 😁

één jaar geleden

Hoe doen de moeders die gedeeltelijk nog borstvoeding geven en al aan het werk zijn? Geven jullie op opvang dagen dan gekolfde melk mee of krijgen ze dan flesvoeding en kolf jij op dat moment en voed je thuis wel live? Ik ben bang dat als ik verder ga afbouwen de boel in klapt en wil eigenlijk sowieso de nacht en ochtend minimaal blijven geven. Ik geef nu de voeding van 10/11 uur kunstvoeding en de laatste voeding ook. Hier zitten soms twee voedingsmomenten tussen maar soms ook drie.. ook geef ik maar 1 borst per keer.

één jaar geleden

Hi ladies! Hier een zoontje van 3 maanden. Hij drinkt 5x per dag (slaat de nachtvoeding al een aantal weken over) en weegt 6 kilo. Ik geef 150ml per voeding mee aan de opvang. Sinds vorige week weer aan het werk en ook sinds vorige week voor het eerst weer ongesteld. Nu weet ik dat je een productiedip kunt krijgen door menstruatie, maar het is sindsdien (nu al ruim een week) echt drama! Ik kolf niet genoeg, maar sinds gister merk ik dat ik live ook niet meer genoeg heb (op de eerste voeding na). Ik geef nu nog wat afgekolfde melk na, maar ik voel me zo rot erover. Tips om productie te verhogen? Of moet ik aar gewoon accepteren dat dit het is?

één jaar geleden

Reactie op Ashder

Hoe doen de moeders die gedeeltelijk nog borstvoeding geven en al aan het w ...
Hii! Hier exact hetzelfde. Ik kolf op de momenten dat onze zoon gekolfde melk krijgt bij de oma’s. Deze vries ik weer in voor de volgende dag. Kolf 1 borst per keer en vaak rond de 150ml. Ochtend voeding doe ik live dan 2x flesje gekolfde melk. (Op de dagen dat ik werk) Avond voeding live en nacht krijg hij kunst voeding zodat we kunnen afwisselen. Ik merk nog niks anders aan mijn productie. Ik let wel echt op dat ik voldoende blijf eten en drinken en neem echt de rust op werk om te kolven! Ik duim voor je dat je productie lekker doorgaat!