840 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Pereira23
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik ben sinds een paar weken gestopt met bv ...
Dit had ik ook. Ongeveer 2 weken nadat ik gestopt was een beurs/pijnlijk gevoel in mijn linkerborst. Omdat ik bang was voor een borstontsteking heb ik toen een dag ibuprofen 200 mg ingenomen. Het pijnlijke gevoel was daarna binnen enkele dagen voorbij. Nu nergens last meer van, sinds ruim een maand gestopt.
4 maanden geleden
Reactie op bkes
Mijn dochter is twee weken geleden 1 geworden. Ze wil zo vaak aan de borst… ...
Mijn zoontje doet dit
Ook, vandaag nog in de winkel, Tietie roepen en naar m’n borsten graaien haha. Wij doen nu 2 x per dag een vast moment en ‘s nachts 1 a 2 x. Dit omdat hij zoveel dronk dat hij geen vast voedsel wilde eten, ik merk dat deze vastigheid hem wel duidelijkheid geeft en niet meer de hele dag om “tietie” vraagt. Wat super cute is trouwens haha
4 maanden geleden
Reactie op bkes
Mijn dochter wil ook graag vaak de borst. Zegt dan “melk” en doet ook haar handje in mijn shirt. Ze drinkt of sabbelt aan 1 borst, maar wil ook altijd de ander erbij om met de tepel te spelen🙈
Ik geniet erg van de voedingen. Vooral om bij het wakker worden (we slapen samen) voedend te knuffelen.
De behoefte naar vaste voedingen worden nu steeds meer en ik heb nu vaak stuwing, omdat ze minder bij mij drinkt. Logisch en goed, maar ik mis de vele momenten aan de borst wel.
Buiten de deur wil ze de borst niet.. Teveel afleiding.
Het wordt vast minder. Nu is je dochter nog zo klein en vindt ze het heerlijk om met je te “knuffelen” ❤️
4 maanden geleden
Reactie op bkes
Ik herken het heel erg! Zowel overdag en ‘s nachts. Het is idd heel erg vermoeiend. Maar ik ben blij dat ik het nog steeds voor haar kan doen. Hier begint ze met aan m’n shirt trekken en geeft ze duidelijk aan ‘ik wil drinken’. Soms op de raarste momenten 😅😅😅😅. Maar goed. Ik herken alles!
4 maanden geleden
Reactie op bkes
En daarbij moet ik ook wel
Toegeven dat ik het wel zat begin te raken ‘s nachts. Dus ben nog wel wat zoekende wat ik daar mee moet. Vooral omdat ik haar verder op geen mogelijkheid in slaap krijg zonder de borst. Ze blijft ook huilen tot ze krijgt.
4 maanden geleden
Wij hebben al heel lang vaste voedingsmomenten, alleen voordat ze gaat slapen want anders is ze veel te onrustig en drinkt ze heel slecht.
Merk dat ze er hierdoor overdag alleen soms om vraagt als ze al moe is. Verder komt ze er niet voor. Dan gaat ze ook gewoon naar bed en bied ik dan pas de borst aan en niet gelijk als ze erom vraagt.
Heb het idee dat dat echt wel scheelt. Eerst was het vervelend om alleen dan te kunnen voeden, want eerder voeden omdat we weg gingen oid lukt amper. Maar nu ben ik er heel blij mee.
Nadeel is dat we overdag pas voedingen af gaan bouwen als er een slaapje af gaat maar dat vind ik opzich prima. Ze lijkt het ook echt nog wel nodig te hebben.
4 maanden geleden
Reactie op rawrpris
Toegeven dat ik het wel zat begin te raken ‘s na ...
Je kunt heel langzaam proberen eerder los te koppelen. Dat is de No Cry Sleep Solution. Kan met borstvoeding, met een speen, wiegen oid. Als je af wil bouwen doe je dat dan heel langzaam.
Eerst loskoppelen als ze bijna slaapt. Iedere keer dat je in slaap voed doen. (vooral snachts een uitdaging als je liggend voed en daarbij in slaap valt). Gaat ze huilen dan bied je gewoon weer aan en als ze weer bijna slaapt haal je je tepel er weer uit. Als dit een paar dagen goed gaat begin je iets eerder. Als dat weer een paar dagen goed gaat nog iets eerder enz.
Heb het zelf nog niet geprobeerd met voedingen! Wel met in slaap wiegen. Dat werkte, maar door tandjes, ziek, enz, zijn we weer opnieuw begonnen.
Voedingen afbouwen snachts zou ik wel graag willen proberen (ze komt gemiddeld 5x, soms wel 10 of meer om in slaap gevoed te worden). Maar dat is a. Heel makkelijk en snel om in slaap te krijgen. En b. Val ik er zelf ook gewoon bij in slaap (ze ligt vanaf een uur of 12 bij ons tussenin, want ik ga geen 20x mn bed uit snachts 🤭). Is gewoon iets waar we doorheen moeten denk ik. En ik zal dan echt wakker moeten blijven voor de voedingen. En vind het momenteel nog niet zo erg dat ik dat er voor over heb, dus voorlopig ga ik zo door.
4 maanden geleden
Reactie op rawrpris
Toegeven dat ik het wel zat begin te raken ‘s na ...
Mijn dochter gaat zonder borst ook niet slapen. Ze slaapt bij mij omdat ze dan snel en makkelijk weer in slaap komt en ik er niet de hele tijd uit hoef. Meestal wil ze vroeg in de ochtend vaak aan de borst, soms een paar uur non-stop.
Hoe ik dit kan veranderen..? Echt geen idee haha..
is ook ontstaan uit slaapdrang, ik kreeg haar haar eigen bed niet meer in sinds ze corona heeft gehad met 5 maanden. En ik kon geen nachtenlang wakker blijven omdat ik moest werken.
4 maanden geleden
Hi mama's, benieuwd of jullie dit herkennen: mijn dochter van 13 maanden is sinds een week zó ongeduldig aan de borst. Als TSR haar niet snel genoeg komt laat ze los en wurmt ze zich los, maar als ik haar dan weer aanleg als dr TSR komt drinkt ze wel een tijd. Dorst heeft ze dus nog wel blijkbaar.
En hoeveel bv-momenten hebben jullie rond deze leeftijd? Wij overdag nog 3 (opstaan, rond lunch, bedtijd). S avonds en s nachts wisselt, soms 1x, soms 3x.
4 maanden geleden
Reactie op bkes
Mijn dochter gaat zonder borst ook niet slapen. Ze slaapt bij mij omdat ze ...
Heel herkenbaar! Ons zoontje was veel ziek en daardoor sliep hij tot twee dagen geleden ook bij mij. Ik moet helaas stoppen met borstvoeding en omdat mijn man daarom de nachten doet (en niet durft te cosleepen), moest mijn zoontje ineens zonder borst en in z’n eigen bedje… hij dronk ‘s nachts echt nog vaak en vooral tegen de ochtend aan uren. Ik zag er ZO tegenop en vond het zo zielig voor mijn zoontje. Vanuit het ziekenhuis kregen we advies van een pedagogisch werkster. Goed bedoeld, maar haar advies voelde voor ons niet goed (cold turkey stoppen met voeden en laten huilen ‘s nachts). We hebben er onze eigen draai aangegeven… gewoon een flesje aangeboden maar dat wilde hij niet. De eerste nacht was mijn zoontje echt heel boos en verdrietig, mijn man heeft hem vastgehouden, is tegen hem blijven praten en heeft liedjes gezongen. De tweede nacht werd ons zoontje maar twee keer wakker en hoefde alleen maar geaaid te worden, hij viel zo weer in slaap. In z’n eigen bedje?!
Geen idee of vannacht weer zo’n goede nacht gaat worden… maar tot nu toe viel het mee.
Ik moet wel zeggen dat ik hem mis, want samen slapen was ook wel lekker. En dat ik er echt van baal dat ik moet stoppen met borstvoeding (medisch dingetje), maar het afbouwen van de borst en van het samen slapen valt me tot nu toe mee. Ik zag er heel erg tegenop, dus vandaar dat ik dacht… ik deel even onze ervaring. Misschien hebben jullie er wat aan!
4 maanden geleden
Reactie op Lieke0805
Heel herkenbaar! Ons zoontje was veel ziek en daardoor sliep hij tot twee d ...
Oh wouw, wat een stap om je baby in eigen bedje te laten slapen, en wat fijn dat het meevalt. Dankjewel dat je het deelt! Ik denk zelf ook regelmatig, hoe laat ik haar in vredesnaam zelf in haar eigen bed slapen 😅 dus fijn om te lezen hoe je het aanpakt!
Succes vannacht en je mag trots zijn op jezelf hoe je het doet 💪
4 maanden geleden
Ik weet niet of mijn verhaal helpt maar ons dochter slaapt sinds 6 maanden op haar eigen kamer en daardoor aan één stuk door. Ze werd wakker van ons of ze bedacht dat knuffelen en continu drinken een goed idee was. Nu ze op haar eigen kamertje slaapt komt ze niet meer ‘s nachts.
4 maanden geleden
Reactie op Lieke0805
Nou… jullie raden het nooit… hij sliep vannacht door in z’n eigen bed? Echt ...
Precies wat wij ook wel hadden. Super !!!
4 maanden geleden
Ik ben sinds een week gestopt met de borstvoeding. Ik had de hoop wat meer energie te krijgen ook MAAR WOW wat voel ik me slecht.. heb nul energie, snel geïrriteerd.. pff... Is dit herkenbaar voor jullie of toeval? Of ben ik gewoon niet zo energiek en vrolijk meer 🤣
4 maanden geleden
Reactie op Sassiefras
Ik ben sinds een week gestopt met de borstvoeding. Ik had de hoop wat meer ...
Ik! Ik ben echt mega geïrriteerd en bozig… ben ik niet van mezelf gewend 😬 ik denk dat het bij mij ook een beetje komt doordat ik niet wilde stoppen maar op dokters advies ‘moest’. Wanneer gaat dit over? 😣
4 maanden geleden
Reactie op Sassiefras
Ik ben sinds een week gestopt met de borstvoeding. Ik had de hoop wat meer ...
Nou ik sluit me hier volledig bij aan. Ik ben denk ik drie weken gestopt en de hormonen vliegen alle kanten op. Ik kan het ene moment overal om huilen en het andere moment kan ik een pakketbezorger wel meppen 😂 Schijnt twee maanden te kunnen duren voor je hormonen meer in balans zijn na te stoppen met BV geven. Ze noemen het ook wel een post-weaning depressie als je je echt depressief voelt.. Hang in there!! 💜
4 maanden geleden
Reactie op Lieke0805
Ik! Ik ben echt mega geïrriteerd en bozig… ben ik niet van mezelf gewend 😬 ...
Waarom moest? ☹️