840 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op CathyMariaMaria

Waarom moest? ☹️
Beetje een cocktail… door een hg zwangerschap veel gewicht verloren en ik kwam maar niet aan (waarschijnlijk door borstvoeding), ik had bloedarmoede en mijn schildklierwaarden zijn niet goed (hangt ook samen met borstvoeding). Daarnaast willen we ook gaan proberen voor een tweede en de IVF kliniek waar we zitten vindt dat je dan gestopt moet zijn met borstvoeding. Dus helaas 😞 maar ik hoop dat het snel positieve effecten gaat hebben, want tot nu toe ben ik miss moodswing 😣

4 maanden geleden

Reactie op Lieke0805

Beetje een cocktail… door een hg zwangerschap veel gewicht verloren en ik k ...
Dat zijn veel redenen bij elkaar inderdaad.. Pittig hoor. Hoop dat je snel weer in verwachting bent 🤗 Niet dat je moodswings daar heel veel beter van zullen worden haha maar dan is het wel met een mooie reden.

4 maanden geleden

Hi! Mijn dochter is bijna 13 maanden en ik geef overdag nog 3 voedingen ('s ochtends, 's middags en 's avonds) en 's nachts op verzoek. Nu zou ik wel van de middagvoeding af willen, zodat ik niet meer hoeft te kolven op het werk. Iemand tips hoe ik dit aanpak zonder direct stuwing en een borstontsteking op te lopen?

4 maanden geleden

Reactie op Gedekori

Hi! Mijn dochter is bijna 13 maanden en ik geef overdag nog 3 voedingen ('s ...
Hi, op deze leeftijd krijg je denk ik geen stuwing hoor. Gewoon een keer proberen als je thuis bent om de middag over te slaan. Als het niet gaat, alsnog aanleggen. Hier bij mij was het echt totaal geen probleem om smiddags te stoppen met kolven. Nu zelfs weken later kan ik ook nog gewoon thuis smiddags wel borstvoeding geven als ik zin heb, en dan heb ik nog productie, maar overslaan gaat even goed

4 maanden geleden

Reactie op Mollie2021

Hi, op deze leeftijd krijg je denk ik geen stuwing hoor. Gewoon een keer pr ...
Ah oké, thanks! Ik ga het inderdaad gewoon eens proberen!

4 maanden geleden

Reactie op Gedekori

Langzaam afbouwen een optie? Door eerder los te koppelen zegmaar. En vervangen door bijv wat melk. Ons dochtertje drinkt ook 3x overdag en snachts minstens 3x. Ik kan echt niet zonder kolven op werk want sta halverwege de middag gewoon op klappen. Als je zelf niet zo veel meer kolft qua hoeveelheid kun je ook proberen wat er gebeurt als je niet kolft. Een vriendin van mij is toen haar dochtertje 1 was geworden gestopt met kolven maar voedde wel live de middag voeding als ze thuis was. Dat ging voor haar prima. Dus dat zou ook een optie kunnen zijn

4 maanden geleden

Reactie op CeFamke

Langzaam afbouwen een optie? Door eerder los te koppelen zegmaar. En vervan ...
Als ze niet thuis was kreeg ze eerst nog wat vriezer voorraad en toen dat op was gewoon halfvolle melk.

4 maanden geleden

Reactie op CeFamke

Langzaam afbouwen een optie? Door eerder los te koppelen zegmaar. En vervan ...
Langzaam afbouwen door eerder los te koppelen zat ik idd ook over na te denken. Ik kolf altijd zo'n 150/160ml, weet eigenlijk niet of dat veel is?

4 maanden geleden

Reactie op Gedekori

Ik voed 4 dagen in de week haar zelf ‘s middags voor het slapen gaan, ze wil dan echt nog melk hebben. Als ik er niet ben is het geen probleem om zonder naar bed te gaan. Ik kolf dan niet en dat gaat prima. De middag voeding is ook meer comfort dan dat ze echt honger heeft bij mij, ervoor krijgt ze altijd een boterham dus echt heel veel drinken doet ze dan ook niet, meer even gezellig een momentje samen 🥰

4 maanden geleden

Reactie op Gedekori

Langzaam afbouwen door eerder los te koppelen zat ik idd ook over na te den ...
Denk dat je dan misschien ook kunt proberen om gewoon een keer niet te kolven op werk, kijken of dat gaat. En als je er zelf bent wel gewoon voeden. Tenzij je die voeding er gewoon helemaal af wil hebben natuurlijk! Dan gewoon afbouwen.

4 maanden geleden

Reactie op Gedekori

Ik voed haar inprincipe nog alle dagen zelf tussen de middag(ze gaat met mij mee naar het kdv waar ik werk) maar als zij ziek is en thuis blijft en ik werk wel dan krijgt zij een flesje vriezer melk maar kolf ik niet. Dat gaat gewoon prima. Ze drinkt 3x per dag en soms 's nachts.

4 maanden geleden

Ik zoek even tips, wie kan mij helpen? Mijn dochter krijgt in principe nog 3x melk ('s morgens als we opstaan voor het ontbijt, ergens tussen 12:30 en 14:00 na de lunch en voor het slapen 's avonds) en slaapt de nacht door. Nu is ze de laatste tijd erg onrustig aan het drinken. Zeker 's avonds. Ik heb het idee dat er dan gewoonweg minder melk is doordat ze al een paar weken onrustig aan het drinken is. Dat ze daardoor ook weer onrustig wordt. Wel slaapt ze dan soms een uurtje wordt wakker en drinkt dan wel goed. Maar nu, als ze niet goed drinkt en na met moeite in slaap komen doorslaapt, wordt ze om 5:30 wakker, drinkt goed maar slaapt daarna niet meer. Als ze slecht gedronken heeft wil ze ook geen flesje borstvoeding dus dat kan dan ook niet helpen haar wel door te laten slapen tot een beter tijdstip. Haar 's avonds nog wakker maken werkt averechts want dan blijft ze een hele tijd wakker daarna. Ik voed haar altijd in onze slaapkamer op bed soms liggend soms met het voedingskussen. Wie heeft er tips om deze fase te doorbreken?

2 maanden geleden

Hi mama's, op hoeveel voedingen zitten jullie nu met 15 maanden? Ik voed bij opstaan, ergens in de middag, voor dat ze naar bed gaat in de avond en 's nachts nog op verzoek (wisselt erg). De voeding in de middag is live kort en sinds kort weigert ze bij de oppas de middagfles. Tijd om hem eraf te halen? Zijn jullie overgestapt op koemelk in de middag of gewoon water?

2 maanden geleden

Reactie op ZoZ0nd4g

Hi mama's, op hoeveel voedingen zitten jullie nu met 15 maanden? Ik voed ...
Ik voed ong. met hetzelfde schema als jij. Ik heb juist dat ze thuis steeds vaker de middagvoeding weigert en op werk hem juist goed drinkt. Ze is/blijft ook licht dus blijf hem toch nog steeds aanbieden. Wat ze drinkt drinkt ze en is mooi meegenomen. Verder krijgt ze wel als ik tot laat werk en mijn man haar al op bed heeft liggen een fles volle melk voor ze naar bed gaat. Daarmee sla ik dan 1 voeding over maar komt ze sowieso wel een keer in de nacht. Bij haar boterham in de ochtend en tussen de middag krijgt ze sowieso een beker volle melk. Tussendoor wat ze drinkt(en bij haar fruit) is water en af en toe thee.

2 maanden geleden

Reactie op ZoZ0nd4g

Bij mij is het erg wisselend, sowieso bij het opstaan en voor het naar bed gaan ‘s avonds. Soms komt ze 3x in de nacht, soms niet. Overdag is ook erg wisselend, is er veel afleiding of zijn er betere alternatieven, dan neemt ze een paar slokjes en gaat er dan weer snel vandoor 😂 mijn dochter heeft koemelk- en soja allergie, havermelk en erwtenmelk drinkt ze niet dus ik hou haar het liefst nog een tijdje op bv 😅 ze drinkt standaard 2 of 3 bekers water (soms meer) en af en toe een paar slokken thee (het liefst uit mijn glas)

2 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Ik voed ong. met hetzelfde schema als jij. Ik heb juist dat ze thuis steeds ...
Klinkt alsof ze verder wel goed drinkt! Hier is water een ramp. Ze vindt het wel lekker, maar niet zoveel behoefte aan of zo? Vond jouw dochter koemelk meteen lekker?

2 maanden geleden

Reactie op ratched

Bij mij is het erg wisselend, sowieso bij het opstaan en voor het naar bed ...
Snap m helemaal! Fijn dat je dan door kan gaan :) Hier ook nog altijd in de nacht, meestal rond 23u en 0200/0400u. 2 a 3 bekers water vind ik knap! Lukt me hier echt niet.

2 maanden geleden

Reactie op ZoZ0nd4g

Snap m helemaal! Fijn dat je dan door kan gaan :) Hier ook nog altijd in de ...
Zolang ze een rietjesbekee heeft en dus zelf kan drinken de hele dag door, dan gaat dat prima. Als ze uit een gewoon glas drinkt, waar ze nog hulp bij nodig heeft, dan drinkt ze kleine slokjes en redt ze dat ook niet. Ik weet niet of zoiets misschien ook uitmaakt voor jouw dochter? En maak je je zorgen dat ze te weinig vocht binnen krijgt? Zo niet, dan zou ik gewoon aan blijven bieden en accepteren als ze eens wat minder drinkt. Zo wel, dan heb ik helaas geen andere tips om meer te laten drinken. Ik geef wat meer fruit en schapenmelk yoghurt als ik het idee heb dat ze te weinig vocht binnenkrijgt

2 maanden geleden

Reactie op ZoZ0nd4g

Mijn dochter krijgt 's ochtends en 's avonds nog de borst, 's nachts op verzoek (meestal 2x). Overdag is wisselend, ik probeer het over te slaan (ik wil zelf het liefst van de middagvoeding af, zodat ik ook niet meer hoef te kolven als ik niet bij haar ben), maar sommige dagen heeft ze er nog veel behoefte aan. Als ze 's middags niet bij mij drinkt krijgt ze water en kwark. Koemelk vindt ze niet zo lekker.

2 maanden geleden

Reactie op ZoZ0nd4g

Klinkt alsof ze verder wel goed drinkt! Hier is water een ramp. Ze vindt he ...
Ze heeft een paar keer een paar slokjes gedronken en wilde dan niet meer. Daarna overgestapt op volle melk ipv halfvolle melk op advies van het consultatiebureau en dat drinkt ze vanaf het begin heel goed. Maar ze is idd een goede drinker. Al vanaf 6 maanden drinkt ze uit een open beker en dat vrijwel altijd zonder knoeien. Daar heb ik wel gelukt mee.