840 Reacties

2 maanden geleden

Nog dames die in 1 keer zijn gestopt met borstvoeding geven? Ik ben weer zwanger en zou eigenlijk willen stoppen met bv. Mijn dochtertje is nu 14 maanden. En krijgt ongeveer 3 voedingen per dag (''s morgends, middag, avond) en 's nachts ook nog om haar te sussen. Kan iem me helpen hoe ik dit aanpak ? Tips altijd welkom🥲

2 maanden geleden

Reactie op proudmommiii

Nog dames die in 1 keer zijn gestopt met borstvoeding geven? Ik ben weer zw ...
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Zou persoonlijk niet in 1x stoppen met nog 3 vaste voedingsmomenten. Je kan wel in een aantal dagen afbouwen. Dus eerst 3 dagen geen middagvoeding. Als dat goed gaat de avond voeding eraf en als dat goed gaat ook de ochtend eraf. De nacht zou ik sowieso dan gelijk kijken naar een alternatief ipv een slokje voor de troost een slokje water of d'r speen(mocht ze die hebben).

2 maanden geleden

Reactie op ZoZ0nd4g

Hi mama's, op hoeveel voedingen zitten jullie nu met 15 maanden? Ik voed ...
Ik voed sinds eind juli nog 1x per dag. Alleen savonds. Sochtends drinkt hij koemelk en de rest van de dag water of diksap.

2 maanden geleden

Reactie op ZoZ0nd4g

Hi mama's, op hoeveel voedingen zitten jullie nu met 15 maanden? Ik voed ...
Ik voedde tot voorkort voor elk slaapje en snachts op verzoek. Nu over gegaan op 1 slaapje maar ze wil er nog geen voeding af dus eind van de middag voed ik haar nog een keer. En dan savonds weer voor het slapen. Snachts komt ze minimaal 3 keer. Verder krijgt ze gewoon water. En bij de opvang /oma gekolfde melk. Ben wel aan het overwegen koemelk te proberen tussen de middag. Dan hoef ik niet meer zo veel te kolven. Maar ze reageerde als baby heel gevoelig op koemelk, yoghurt gaat nu goed dus ik bied wel drinkyoghurt/kefir aan. Maar dat hebben ze bij de opvang niet.

15 dagen geleden

Ik zie dat er al een maand niets geschreven is in deze borstvoeding topic. Ik ben erg nieuwsgierig; komt dit doordat niemand meer vragen of problemen ondervind, omdat de borstvoeding nu gestopt is etc. Mijn dochter is na 16,5 maand en tanden/bijten zelf gestopt te drinken. Ze is -denk ik- geschrokken toen ik een aantal keer “auw” riep toen ze half in slaap, perongeluk, beet / kaken sloot bij het drinken voor het slapen gaan. Zo sneu maar uit reflex reageer je toch op die pijnprikkel. Daarna wilde ze niet meer. Ze kneep en keek een beetje in de tepel, duikt soms tussen me borsten of wijst er naar in bad en doet dan haar eet/drink gebaar (soort dubbel kusje) en zegt dan nee/schud nee. Aandoenlijk maar ook sneu ofzo. Het borstvoedingsverhaal had van mij langer gemogen maar een natuurlijke afronding vind ik ook heel mooi. Ik heb nog een zakje of 15 in de vriezer. Wat zal ik daar mee doen? Graag wil ik een melk sieraad laten maken. Heeft iemand een goede tip of aanbieder hiervoor? Het mag best wat kosten, als het dan ook mooi is. Ik zie zelf een druppel met witgoud voor me, aan een ketting.

14 dagen geleden

Hier nog steeds aan het voeden. Ik hoop uiteindelijk ook op een mooi natuurlijk einde zoals je omschrijft, waar ik soms al aan toe ben (vooral in de hoop dat mijn dochter dan gaat doorslapen) en soms ben ik nog heel blij dat voeden nog steeds erg goed gaat. Ik heb een moedermelk ring van edelsmid Elize, erg tevreden maar deze was wel wat duurder.

14 dagen geleden

Hier voed ik ook nog steeds. Gaat prima en blijf voeden zolang wij beiden het prima vinden. Gaat over het algemeen probleemloos. Ik voed 's morgens en 's avonds en gemiddeld ong. 3x per week ook in de nacht nog. Het enige is af en toe dat ze overdag dan een soort gaat afdwingen dat ze mag drinken. Begint met op mijn borst tikken, dan mijn shirt omhoog trekken. Meestal negeer ik het en houdt ze op. Als ik echt nee zeg gaat ze uit d'r stekker. Qua sierraad heb ik bij de oudste een ketting van Solilly, nu al 4 jaar en ben er erg tevreden mee. Voor de andere 2 moet ik nog laten maken. Wil voor de jongste een ring laten maken en voor de middelste meer iets in de vorm van een beeld oid. Mijn plan is om het hun op 18e oid cadeau te doen en de middelste is een jongen dus een sierraad zie ik dan niet zitten.

14 dagen geleden

Ik voed nog 2x per dag inmiddels. Bij opstaan en 's avonds naar bed gaan. We zijn 10 dagen geleden cold turkey gestopt met de nachtvoedingen (was meestal nog rond 23u en 0400u) in de hoop op doorslapen. En ze (en wij!) slapen een stuk beter, ze heeft zelfs al 2x doorgeslapen 🤩. Ik heb in m'n hoofd dat ik eind van het jaar stop, vond dat wel symbolisch.

14 dagen geleden

Ik voed nog op verzoek. ‘s morgens, voor de 2 slaapjes, voor de nacht en ‘s nachts nog meestal 2 keer. Tussendoor ook nog als ze behoefte heeft❤️ Ik heb een ketting van Mamajewels

14 dagen geleden

Ik voed nog op verzoek. Dus zeker s ochtends bij opstaan, voor middagdutje, voor het slapengaan en ‘s nachts nog minimum 2 keer.

13 dagen geleden

Ik voed ook nog op verzoek. Een tijdje geleden gestopt met de nachtvoedingen en dat ging voor een paar weken goed, tot sprong 10 😅

13 dagen geleden

Hier ook nog. Overdag 2x voor het slapengaan en snachts op verzoek, wat vaak neerkomt op 3-4 keer. Maar soms veel meer. Ze ligt voornamelijk tussenin en anders in het ledikant naast ons dus als ze wakker wordt leg ik haar gelijk aan in de hoop dat we verder slapen 🤭

12 dagen geleden

Wat goed en knap van jullie, zo lang borstvoeding (gegeven) ! Ik tot 11 maanden in ochtend en avond naast kunstvoeding. Toen bleek hoeveelheid toch echt te weinig (geen tevreden baby). Eindelijk natuurlijk einde. Verdrietig maar ook oké. Heb sieraad van Hanne Detail. Heel fijn Belgisch bedrijf (per email contact en melk opsturen per post),, goede service en mooie ketting. Heel blij mee. (Had dat nu ook maar gedaan bij mijn andere kind...)

11 dagen geleden

Reactie op ratched

Ik voed ook nog op verzoek. Een tijdje geleden gestopt met de nachtvoedinge ...
Wat heerlijk, gestopt in de nacht. Hoe heb je dat gedaan? Sprong 10 is hels ☠️

11 dagen geleden

Reactie op Nathaliw

Wat heerlijk, gestopt in de nacht. Hoe heb je dat gedaan? Sprong 10 is hel ...
Gewoon gestopt, als ze ‘s nachts kwam rustig bij haar zitten en troosten, over haar ruggetje wrijven en zacht zingen. Was daar wel langer mee bezig dan wanneer ik de borst had gegeven maar na een paar dagen werd het minder en kon ik na 1 a 2 minuten wrijven alweer weg. Dat voelt inmiddels als een eeuwigheid geleden 😂 nu klampt ze zich volledig aan me vast en wilt dan niet meer loslaten, ze heeft nu echt meer geborgenheid nodig (ook veel knuffeliger overdag, wilt alleen maar vastgehouden worden en knuffelen)

10 dagen geleden

Ik voed ook nog steeds. Op verzoek en dat betekent meerdere keren per dag en ‘s nachts ook nog 1 of 2 keer. Ik vind het fijn dat ik dit kan doen voor m’n kindje. Wil wel voor haar tweede jaar stoppen. Voor mij voelt het dan als ‘afgevinkt’ . Want heel eerlijk, het is fijn maar ook zo intensief 😅

10 dagen geleden

Reactie op bkes

Ik voed ook nog steeds. Op verzoek en dat betekent meerdere keren per dag e ...
Herkenbaar. Ik wil ook stoppen als ze 2 wordt/is. Voor mij gevoel is ze dan ook gewoon groot. Tot die tijd mag ze nog fijn drinken.