840 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Bdhh
Iemand ervaring met een borstontsteking en veeeeeeel minder kolven dan norm ...
Hm, hier een borstontsteking die niet door heeft gezet, werd wel een cyste, dus bij de radioloog geweest en leeggehaald. Productie in die borst is niet meer lekker terug gekomen, max 40 bij een goede kolfbeurt helaas, krijg het ook niet opgekrikt helaas 🤷♀️
één jaar geleden
Ohh ik ben echt bang dat ik weer een baby aan het ‘creëren’ ben die afhankelijk is van de borst ‘s nachts. Ze wordt nou steeds vaker wakker, om de 1,5/2 uur en wil dan steeds drinken. Begint me echt op te breken. Eerst sliep ze vaker 4/5 uur aan een stuk. Ben echt bang dat door elke keer bv te geven het nu een gewoonte/associatie is geworden en ze steeds na een slaapcyclus weer ‘moet’ drinken. Met mijn eerste dochtertje heb ik namelijk ook 15 mnd gebroken nachten gehad (meerdere keren per nacht). Maar als ik het speentje geef dan gaat ze alleen maar harder huilen, of als ze hem wel pakt blijft ze licht slapen en hem uitspugen, waardoor ik ook de hele tijd wakker blijf, dus dat schiet ook niet op. Hoe doen jullie dat als je kindje ‘s nachts wakker wordt? Elke keer bv geven of alleen na een bepaald aantal uur?
één jaar geleden
Reactie op Aeva
Ohh ik ben echt bang dat ik weer een baby aan het ‘creëren’ ben die afhanke ...
Hier een dochtertje van 14 weken, vanaf 7 weken slaapt ze van 22:00 tot 6:30. Nu zelfs van 21:30-7:00. Ze is wel elke nacht tussen 4:00-5:00 onrustig. Ze ligt nu nog naast mij in de cosleeper, maar ik geef dan speentje en eventueel een extra dekentje als ze het fris heeft. Heel soms werkt dat niet, dan geef ik.een voeding maar ik probeer dat te voorkomen.
Bij mijn zoontje gaf ik wel altijd voeding, aangezien hij bleef krijsen. Bij hem was het overigens dat hij tot 8 maanden wrss hoofdpijn gehad heeft door de bevalling. Maar elke 2,5 uur was ik aan het voeden en dan daarna nog een uur bezig hem weer in slaap te krijgen. Hij huilde wrss door de pijn maar door de gewoonte van hem aanleggen heeft hij nu nog steeds gebroken nachten. Hij is inmiddels net 2 jaar maar wordt nog steeds 1 a 2x per nacht wakker en eist dan echt een fles op. Het gaat wel steeds beter, vannacht kwam hij pas om 6 uur, dus technisch gezien doorgeslapen. Maar wil voorkomen dat ik straks nog 2 jaar aan nachtvoedingen zit en wil dus herhaling van het continu aanleggen voorkomen bij mijn dochter.
één jaar geleden
Reactie op FloorM
Heeft iemand ervaring met de neusspray om toeschietreflex op te wekken?
Ik, maar merkte persoonlijk weinig verschil. Ik gebruikte het alleen bij het kolven.
één jaar geleden
Reactie op FloorM
Heb je hiervoor een afspraak bij huisarts gehad? Ik wil t ook alleen bij ko ...
Heb telefonisch contact gehad en het toen voorgeschreven gekregen. Gewoon gebeld en bij de assistente gevraagd of ik dit voorgeschreven kon krijgen. Zij heeft met de huisarts overlegd en kreeg een uur later een berichtje van de apotheek dat het klaar lag. Was wel corona periode(was bij mijn zoontje), dus misschien daarom wat makkelijker maar gok dat je voor zoiets niet langs hoeft te komen.
Maar goed, wat ik zeg, bij mij maakte het geen verschil in toeschietreflex tijdens kolven. Dus eigenlijk vrij snel gestopt met het gebruik ervan.
één jaar geleden
Overigens gaat kolven bij mijn over het algemeen moeizaam. Ik kolf meestal zo rond de 100ml en kan dan daarna met de hand nog 30ml eruit krijgen, die krijg ik er met de kolf dan echt niet uit.
één jaar geleden
Reactie op mommy_2019
Hier een dochtertje van 14 weken, vanaf 7 weken slaapt ze van 22:00 tot 6:3 ...
Ja precies, mijn oudste dochter ook alleen hebben we het met 15 mnd gelukkig kunnen doorbreken en slaapt ze de hele nacht door🙏🏼 Maar ik merk dat ik nu weer hetzelfde aan het doen ben met mijn jongste dochtertje. Het is gewoon de makkelijkste en snelste manier want ze slaapt wel meteen verder na een voeding. Elke avond neem ik me voor: ik ga niet meteen voeden als ze wakker wordt. Maar toch ben ik dan ‘s nachts zo vermoeid en wil ik ook de rest van het huis niet wakker maken, dus geef ik toch heel snel weet de borst😓 Het zal ook een kwestie zijn van eventjes erdoorheen moeten maar merk toch dat ik dit heel lastig vind..
één jaar geleden
Reactie op Aeva
Ja precies, mijn oudste dochter ook alleen hebben we het met 15 mnd gelukki ...
Het is ook heel lastig. Bij mijn dochtertje nu herkende ik gelukkig heel snel of het trek of iets anders is waardoor ze wakker wordt. Gister had ze 1 voeding minder gehad waardoor ze vannacht wel met trek wakker werd. Eerst om 2 uur even onrustig maar geen trek, om 5:30 wel echt met trek. Toen pas ook gevoed. Bij haar broer zou ik wrss om 2 uur ook al gevoed hebben zodra hij geluid maakte.
één jaar geleden
Reactie op Aeva
Ohh ik ben echt bang dat ik weer een baby aan het ‘creëren’ ben die afhanke ...
Heel herkenbaar.. Ik heb nu precies hetzelfde. Afgelopen nacht kwam ze soms zelfs al na één cyclus, dus na 50 minuten al..
En dan geef ik uit vermoeidheid de borst..
Ik lees graag mee met de tips!
één jaar geleden
Reactie op Aeva
Ja precies, mijn oudste dochter ook alleen hebben we het met 15 mnd gelukki ...
Hier hetzelfde hoor. Waar ze eerst super makkelijk was snachts, afgelopen weken echt dramatisch. Elke x ook lostrekken en continue weer aanhappen en gillen gillen gillen. Denk toch dat het regelweken (😭) waren en sinds gisternacht is alles weer normaal, pfoe
één jaar geleden
Mijn dochter van 16 weken huilt de laatste 2 weken beduidend meer dan gewoonlijk. Ze lijkt regelmatig echt krampen te krijgen en krijst dan een minuut of 2, dan stopt het even en een paar minuten later opnieuw terwijl ze heel onrustig wordt met haar beentjes. Ze slaapt haar nachten wel goed door en dut nog overdag, en over het algemeen is ze vaker happy dan huilerig. Ik weet van mezelf wel dat ik terug meer melkproducten ben beginnen eten de laatste tijd, wat ik de eerste paar weken zo goed als niet deed. Zou dit eventueel kunnen wijzen op een koemelkallergie of zijn de symptomen daar wa te mild voor ?
Ik dacht vooral dat het na 3 maand ging beteren met de krampjes, maar ondanks protectis heb ik het gevoel dat de krampjes toenemen…
één jaar geleden
Reactie op Firsttimemom23x
Mijn dochter van 16 weken huilt de laatste 2 weken beduidend meer dan gewoo ...
Zou het misschien ook 4-maanden slaapregressie/sprong 4 kunnen zijn? Wij zijn zelf nog niet zo ver.. ze is pas 13,5 week, maar heb er wel soortgelijke verhalen over gehoord/gelezen..
Sterkte !
één jaar geleden
Zijn er hier ook dames die een combi Bv en kunstvoeding geven ? Om welke reden doen jullie dat ? Vanaf welke week? Welke verhouding ? En hoe bevalt het ?
Wij hebben de eerste 3 maanden enkel borstvoeding gegeven. Vanaf toen (3 dagen geleden) 1 fles kunstvoeding per dag. De reden: ik wil een wat rustigere avond/eerder naar bed kunnen. Mijn partner gaf die voeding eigenlijk al vanaf week 2 9 van de 10 x afgekolfd per fles, maar daardoor was ik alsnog tot laat bezig met kolven, afwassen, etc. Omdat ik snachts ook eruit moet, breekt dat gewoon op. + ik moet over 2 weken weer werken en ik weet hoe slecht ik ga op weinig slaap en werk…
Hoe het tot nu toe bevalt ? Wisselend.. ik ben nog aan het afbouwen met kolven, dus ken het vroeg naar bed gaan voordeel nog niet. Had vandaag de eerste combi poepluier, jeetje wat een stank en echt heel anders dan BV-poep 🥺. Had t niet zo erg verwacht, omdat ze 5 van de 6 voedingen dus alsnog BV krijgt. Dusja .. benieuwd naar de ervaringen van anderen !
één jaar geleden
Ik volg. Ben benieuwd. Wil ochtend, avond en nacht bv doen en rest kv. Moet nog afbouwen. Hopelijk loopt productie niet terug.
één jaar geleden
Reactie op 9gag
Zijn er hier ook dames die een combi Bv en kunstvoeding geven ? Om welke re ...
Ik heb vanaf week 8 de combi met kv gemaakt. De avond fles in eerste instantie kv in de hoop dat hij door zou slapen en ik ook eerder naar bed kon gaan. Beide redenen verliepen niet zoals ik dat dacht, want sliep soms alsnog later idd vanwege kolven afwassen etc.
Toen ook de ochtend fles kv erbij gedaan en de drie flesjes overdag bv. Dat ging eigenlijk heel goed en kon steeds langer de tijd in de nacht ertussen laten om te gaan kolven, dus dat scheelde enorm qua slaap. Het afgekolfde flesje van de avond gaven we dan in de nacht.
Nu is hij 16 weken bijna en ben sinds 2 weken helemaal over op kunstvoeding. Heeft wel heel lang geduurd voordat mijn bv stopte. Maar me zoontje slaapt nu al sinds een week helemaal door, weet niet wat me overkomt. Ik heb meer rust over de dag heen. Niet nog kolven en alle onderdelen afwassen en meer uit handen kunnen geven. Ideaal. Enerzijds vind/vond ik het ook wel lastig, omdat ik geen kinderen meer wil en dit dan echt de laatste keer was voor me🥲 vond dat wel moeilijker dan gedacht.
Nu heb ik wel minimaal 8-10 uur slaap als ik dat wil en moet ook over 2 weken werken en ik ga ook super slecht op weinig slaap inclusief werk en daarna nog een gezin runnen…
En klopt poep stinkt enorm haha, maar ging bij ons wel na tijdje weg die heftige lucht!
Succes 🥰
één jaar geleden
Reactie op 9gag
Zijn er hier ook dames die een combi Bv en kunstvoeding geven ? Om welke re ...
Ik geef nu 3/3 waarvan de nacht, ochtend en tussen de middag borstvoeding is. Echter word vanmiddag de laatste keer voor die tussen de middag aangezien ik over twee weken weer ga werken en ik geen zin heb om te kolven en er lang niet genoeg uit ga krijgen voor een voeding. Kortom te veel gedoe en verwacht dat het hierna instort/te weinig is voor hem.
Waarom ik kunstvoeding ben gaan geven? Ik wilde er weer op uit met mijn partner in de avond en een wijntje drinken. Dus die voeding is als eerste afgebouwd. Bevalt mij heel erg goed en de kleine doet het er net zo goed op, alleen iets meer moeite met poepen en als ie dus moet zit ie soms letterlijk tot zn nek onder. Maar dat is een kwestie van wennen voor zijn darmpjes, daarom bouw ik ook wat langzamer af.