1058 Reacties

één jaar geleden

Hoi, Ik heb zojuist de Medela Freestyle Hands-Free besteld. Ik ben zelf een first time mommy, en dus in alles nieuw! Ik hoor graag jullie ervaringen over zowel borstvoeding als met de Medela Freestyle Hands-Free!

één jaar geleden

Reactie op Najouaaa

Hoi, Ik heb zojuist de Medela Freestyle Hands-Free besteld. Ik ben zelf ee ...
Hoi lieverd, Ik zou persoonlijk eerst huren/lenen van een zorgorganisatie en dan pas aanschaffen. De mogelijkheid dat borstvoeding niet op gang komt is ook mogelijk.

één jaar geleden

Reactie op Najouaaa

Hoi, Ik heb zojuist de Medela Freestyle Hands-Free besteld. Ik ben zelf ee ...
Wat fijn om het alvast in huis te hebben! De eerste keer heb ik eerst gehuurd, maar dan moet je dat direct regelen na de geboorte en daarbij, ben je net gewend aan een apparaat… moet je weer switchen 😎 Ik ben nu dan ook erg blij dat ik m’n Medela al heb liggen. Geen handsfree, maar dat is voor mij prima. Ik vind het persoonlijk ook fijner om één borst per keer te kolven ☺️

één jaar geleden

Reactie op Najouaaa

Hoi, Ik heb zojuist de Medela Freestyle Hands-Free besteld. Ik ben zelf ee ...
Ik heb deze ook gekocht! Ben benieuwd!!

één jaar geleden

Met de eerste heel hard de wens gehad om tm 4 maanden alleen borstvoeding te geven. Er zo mee bezig geweest dat ik rondom die periode nog 11x (ja echt) per dag moest aanleggen. Iom lactatiekundige borstvoedingsmomenten afgebouwd en schema met tussendoor kunstvoeding. Ik heb geleerd dat borstvoeding heel mooi is als het al lukt, maar ik niet meer zover zal willen gaan en mezelf opofferen. Er loopt immers een peuter rond, er zijn geen corona beperkingen meer, na 5 maanden ook weer aan het werk. Mentaal is het destijds best een uitputtingsslag geweest.

één jaar geleden

Hoi allemaal, bij mn dochter ging de borstvoeding niet en ik ga nu vanaf 37 wkn kolven. Waarom mag dit niet met een elektrische kolf? Lees overal met de hand, verloskundige zegt ook met de hand maar dat vind ik zo'n gedoe. Mag een handkolf wel?

één jaar geleden

Reactie op Happymamma

Hoi allemaal, bij mn dochter ging de borstvoeding niet en ik ga nu vanaf 37 ...
Ik leerde in een cursus dat de colostrum in het begin maar een paar druppels is. Met een elektrische kolf spetteren die paar druppels op het kapje en dan verlies je dus veel waardevolle melk, dat kun je dan niet goed opvangen. Beter is met de hand (dus niet handkolf maar gewoon je eigen handen gebruiken) en dan in een spuitje druppelen zei ze.

één jaar geleden

Reactie op Happymamma

Hoi allemaal, bij mn dochter ging de borstvoeding niet en ik ga nu vanaf 37 ...
Gaat hier prima met de handkolf😊😊

één jaar geleden

Reactie op LiefdevolleBAM

Gaat hier prima met de handkolf😊😊
Oh wat goed zeg! Doe je elke dag een x aantal minuten? Denk dat ik ook de handkolf ga gebruiken, heb het bij mijn dochter vorige keer met mn handen geprobeerd maar het lukte me gewoon echt niet.

één jaar geleden

Reactie op Happymamma

Oh wat goed zeg! Doe je elke dag een x aantal minuten? Denk dat ik ook de h ...
Ja niet perse elke dag nog maar dit is wel van 4 verschillende dagen idd en ook niet overdreven lang met de hand wil het hier ook niet top met de handkolf haal ik er veel meer uit🙈

één jaar geleden

Ik denk dat het ook wat af hangt van je productie, soms komen er maar een paar druppels uit, die wil je zeker opvangen, soms komt er paar ml uit, die kunnen dan mss wel via handkolf...

één jaar geleden

Hallo, Bij mijn eerst heb ik ongeveer 6 weken borstvoeding gegeven. Achteraf gezien was had ik te weinig info over borstvoeding. En had er spijt van dat ik was gestopt. Nu zwanger en ga ik met 37 weken met de hand colostrum opsparen voor in de spuitjes. Ik heb mij meer verdiept en hulpmiddelen aangeschaft om mijn borstvoeding op gang te gaan houden. Ik hoop heel lang met liefde borstvoeding te kunnen geven. Achteraf vond ik fles voeding een gedoe vooral in de nacht en altijd moest je voeding mee nemen. Ik vond het ook een intiem en uniek moment met mijn dochter om borstvoeding te mogen geven.

één jaar geleden

Gisteravond ben ik bij een voorlichtingsavond geweest van een Lactatiekundige uit de regio. Heel erg fijn en goede info gekregen! Echt een aanrader. Mijn partner was ook mee en zelfs hij vond het interessant en begrijpt nu ook beter waarom ik het zo graag wil proberen.

één jaar geleden

Ik ben volgende week 36 weken zwanger van onze eerste en ga dan beginnen met prenataal kolven. Heb een paar spuitjes klaarliggen. Vind het wel spannend en een gek idee dat er dan (hopelijk) ineens melk / colostrum uit gaat komen. Lekt nu nog niet. Dus ben benieuwd hoe het gaat!

één jaar geleden

Ongerelateerd aan dit topic maar vraag voor moderator (en kan geen persoonlijk bericht sturen); komt er ook een "groot flesvoeding topic"? Daar zullen wellicht ook vragen over zijn? (Ik kan er nl wel wat bedenken) En ik begrijp dat er op verpakkingen en bij het cb niet heel veel (duidelijke) uitleg gegeven wordt.. Misschien een idee om ervaringen te delen? 😊 -stapt weer uit dit topic- 😘

één jaar geleden

Reactie op IBekkers

Ongerelateerd aan dit topic maar vraag voor moderator (en kan geen persoonl ...
Hoi! Jazeker. Ik heb hem voor je aangemaakt: https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-juni-2023/het-grote-flesvoeding-topic-Ye7kLx?utm_source=24Baby&utm_medium=app Je kan mij ook altijd een mailtje sturen via micky@24baby.nl. Liefs, Micky

één jaar geleden

Zijn er nog meer moeders die zin hebben in dat de kleine er is en je (weer) borstvoeding mag gaan geven? Ik was na een jaar gestopt met borstvoeding geven aan mijn dochtertje, omdat ik weer zwanger was. Ik genoot er heel erg van en vond het wel jammer om te stoppen. Nu kijk ik er dus heel erg naar uit om het met deze baby weer te mogen doen. Hopelijk ook lang! 😊

één jaar geleden

Zijn er nog meer moeders die zin hebben in dat de kleine er is en je (weer) ...
Niet helemaal dezelfde situatie, maar ik heb er wil zin in om borstvoeding te mogen gaan geven. Bij de eerste is het niet gelukt helaas. De redenen hiervoor lagen niet aan mijn productie oid dus ik heb wel goede hoop dat het nu wel gaat lukken. Ik ga dit keer wel wat aardiger voor mezelf zijn. Lukt het niet, dan lukt het niet. De oudste is inmiddels ook “groot” geworden met de fles. Ook fulltime kolven ga ik gewoon niet meer doen. Respect voor de moeders die het wel doen en waarbij het goed gaat, maar dat kostte mij gewoon écht teveel.

één jaar geleden

Zijn er nog meer moeders die zin hebben in dat de kleine er is en je (weer) ...
Ja! Bij mijn eerste na een dramatische start bijna 1,5 jaar gevoed. Toen was ik zwanger van de 2e. De 2e beet en had snel tandjes, toch nog 8 maanden kunnen voeden. De schommelstoel staat klaar voor deze ronde! 🥰

één jaar geleden

Zijn er nog meer moeders die zin hebben in dat de kleine er is en je (weer) ...
Ja heel erg! Vind dat best gek aangezien ik nog steeds borstvoeding geef aan mn zoontje die volgende maand 2 jaar wordt, maar lijkt me weer zo fijn om zo’n kleintje te mogen voeden. Is natuurlijk heel anders dan een peuter die je de hele tijd nippeltwist😂