12 Reacties

4 maanden geleden

Kots = kort ☺️

4 maanden geleden

Overdag: Bij wakker worden Rond 19u (na mijn werk) Bij slapen gaan rond 21u Alle 3 deze momenten heel uitgebreid (Op dagen dat ik thuis ben drinkt hij zeker nog 2à3 keer extra maar dan heel kort) ‘s nachts: Rond 3u Rond 5u30 Deze momenten heel kort

4 maanden geleden

Dochter bijna 14 mnd - ik voed nog altijd op verzoek dus tijden wisselen enorm, al rek ik nu soms wat op (met enkele minuten, geen uren) als het zo uitkomt. Hier zit zij nog altijd op keer of 10 per 24uur (ik heb nooit actief afgebouwd maar laat haar gangetje gaan)- vaak korte momenten overdag als zij thuis is, ‘s nachts komt zij keer of 3. Zij eet ontbijt en lunch - hoeveelheden wisselen maar thuis nauwelijks brood, wat kaasstick, wat eitje, pancakes, soms niets lusten, fruit en groente als tussendoortjes onbeperkt en avondeten eet zij vrijwel altijd goed. Bij KDV-dagen - ontbijt thuis, fruitmoment KDV ; 3x 120 ml bv (sinds 1x maand, zij dronk t/m 12 mnd 3x150); broodje op; extra portie groenten en avondeten en alsnog bv op verzoek keer of 6. Ik begrijp dat het verhoudingsgewijs veel bv is, maar zij loopt kapot los sinds een aantal weken, blijft nooit stil zitten,dus kennelijk acht zij het nodig allemaal haha. Zij drinkt niet per se minder vaak, maar wel kleinere hoeveelheden per 24uur (gelet op kolfopbrengsten).

4 maanden geleden

Hier drinkt ze overdag 3x kort en 's nachts iets langer. Kort als in 7 minuten heeft ze beide kanten naar behoefte gedronken en 's nachts is ze in 12 minuten klaar met beide kanten. Maar sinds 3 weken slaapt ze redelijk door. Dan wil ze nog wel eens rond 23:00 drinken en dan doorslapen tot 7 uur. Anders drinkt ze rond 19:00 en wil ze rond 6:15 weer.

4 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Hier drinkt ze overdag 3x kort en 's nachts iets langer. Kort als in 7 minu ...
Overdag eet ze 's morgens pap een behoorlijke bak (200-225ml halfvolle melk +pap). Fruit wil ze meestal niet. Meer omdat het stukjes zijn, als ik puree aanbied eet ze zo een bak fruit weg. Tussen de middag 1 boterham en voor het naar bed gaan nog een keer borstvoeding. Dan een tussendoortje na het wakker worden en meestal een goed bord avondeten. Dan 19:00 voeden en naar bed.

4 maanden geleden

Zoontje 13 maanden Krijgt bv bij wakker worden 's morgens en naar bed gaan 's avonds (uitgebreid) en op verzoek 's avonds/ 's nachts (sinds 12 maanden, daarvoor overdag ook) Hij slaapt soms helemaal door en soms wordt hij wakker en krijgt dan bv. Eet verder brinta pap (volle melk) als ontbijt, fruithapje, 1 boterham als lunch + banaan / half eitje/ crackertje of iets anders, 's middags een tussendoortje en 's avonds een portie warm eten + griekse yoghurt. Drinkt de hele dag water. Op kdv drinkt hij soms een beker gewone melk bij de lunch

4 maanden geleden

‘‘s ochtends als ze wakker wordt, voor het ochtendslaapje, voor het middag slaapje en ‘‘s avonds als ze weer naar bed gaat krijgt ze bv. Daarna komt ze vaak nog rond 22:00 uur en 1 keer ‘s nachts. Heb geprobeerd het overdag af te bouwen maar ze wil het nog zo graag, als iemand anders haar naar bed brengt dan is dit ook prima en krijgt ze geen melk. Verder krijgt ze in de ochtend en middag een boterham, ‘s middags fruit en eet ze avondeten met ons mee.

4 maanden geleden

Ochtend, vaak voor ochtend slaapje wil hij heel even, voor middag slaapje en in de avond voor het naar bed gaan. Slaapt daarna van 19.00-07.00

4 maanden geleden

Ochtend bij wakker worden bedoel ik

4 maanden geleden

10:00, 15:00 en 20:30 ongeveer. Allemaal voor het slapen gaan. Snachts: rond 11 en 5:30 (vaak tussendoor ook nog 1, soms 2 voedingen), vaak om 7:30 ook nog, niet altijd. Overdag eet ze niet veel. Ontbijt rond half 9, 1-3 eetlepels yoghurt of pap. Soms wat fruit als het erin gaat (gaat maar om hapjes). Met de lunch, rond 13:00, vaak maar max een halve boterham, vaak een ei en soms een beetje avocado. Savonds paar eetlepels avondeten incl groenten en een eetlepel yoghurt na. Tussendoor een maiscracker, wat anders en fruit, groente, als het erin gaat 😉.bied regelmatig verschillende dingen aan. Maar ze eet vaak niet veel. Ze drinkt denk ik trouwens niet lang, maar dat heeft ze nooit gedaan. Als ik kolf op werk kolf ik 1x rond 14:00 en kolf ik zo'n 250 ml. Dus ze drinkt denk ik nog best wat op een dag.

4 maanden geleden

Tijdens de vakantie ongeveer 4/5 keer per dag, ik kijk een beetje naar onze dagindeling. In de ochtend als hij wakker wordt om 07:00, dan rond 10:00 (voor zijn slaapje), rond 12/13 nog even kort, om 15:00 en daarna voor het slapen gaan rond 19:30. Hij drinkt ongeveert 10 minuten per keer. Af en toe wordt hij ‘s nachts nog wakker en krijgt hij dan ook de borst. Verder eet hij overdag gewoon met ons mee en qua werk moet ik even gaan kijken hoe ik dat ga doen, ik ga vanaf augustus 9 uur per dag werken.

3 maanden geleden

Mijn dochter in de vroege ochtend minimaal een keer. In de ochtend bij het wakker worden wil ze drinken, voor elk slaapje, dus nog een keer ‘‘s ochtends en een keer ‘s middags. Tussen de middag wil ze ook vaak en rond het avondeten. De avond voor het slapen gaan na het badje/ritueeltje, en ‘s avonds en ‘s nachts nog een paar keer. Dus ik kom overdag op zeker 7 keer en ‘s nachts tel ik niet, dat wisselt. Ze drinkt kort. En ze eet overdag de drie grote maaltijden en daarbij nog tussendoortjes. Ik probeer de borstvoeding wat af te bouwen want vind het veel worden, maar mijn meisje is er zo verknocht aan dus dat wil nog niet zo haha