3 Reacties
één maand geleden
Misschien helpt het om niet iedereen blij te houden maar goed stil te staan bij de beleving van je zoontje. Zeggen dat ze nog klein is geeft indirect ook de boodschap dat het oké is (en niet terugslaan heeft niets met haar leeftijd te maken, dat doe je bij niemand neem ik aan). Als hij zich gefrustreerd uit zou ik dus vooral stilstaan bij waarom hij het zegt en wat hij nodig zou hebben, niet wat hij zegt.
één maand geleden
Hier helpt het om de gevoelens van mijn oudste dochter te erkennen door hardop tegen de jongste te zeggen dat ze lief moet zijn tegen d'r zus en dat zij ook rust nodig heeft. Daarnaast zet ik de jongste in de hoek als ze d'r zus pijn doet en zeg dat ze sorry moet zeggen. Ze snapt er natuurlijk niks van, maar de oudste voelt echt dat ik haar serieus neem omdat ze dezelfde straf en beloningen krijgen. Uitleggen dat de jongste nog klein is, maar uiteindelijk wel over zijn grens mag gaan zou ik niet teveel doen, want dan gaat hij haar steeds stommer vinden. En als ze lief zijn tegen elkaar dit heel uitgebreid benoemen en vertellen hoe leuk dat voor hen beiden is. Daardoor zegt m'n oudste telkens dat ze ontzettend liet zijn voor elkaar, terwijl de jongste eigenlijk mega stout is 🤣
één maand geleden
Ja jullie hebben gelijk. Dank voor de feedback, ik ga hier wat meedoen!