24 Reacties
3 jaar geleden
Hoi wij hebben zelf ook een chihuahua dwergkees.
Ook erg temperamentvol en vooral naar anderen. Maar heel stom waarom pak je eten af van een hond? Dat zou de mijne ook niet accepteren.
Ik was erg bang hoe het zou gaan met de kleine maar is inmiddels 1.5 jaar en de tweede opkomst. Hier gaat het erg goed meestal 🙈 zoals gisteren hadden ze echt een dag om elkaar uit te dagen en onze hond hapt ff van m af maar zal m niet bijten. Ik ben er wel altijd bij ik laat ze nooit alleen.
3 jaar geleden
Ik zou een hondentrainer om advies vragen. Ze mogen echt niet bijten als je aan hun eten zit.
3 jaar geleden
Reactie op Xlalax
Ook erg temperamentvol en ...
Zelfs happen naar zou ik al echt niet accepteren. Hij zal niet bijten zeg je maar hoe weet je dat zo zeker.
3 jaar geleden
Ik heb 3 chi's
1 is superlief en me dochter gooit zijn piepspeeltjes en balletjes voor hem die hij dan weer ophaalt. Erg goed entertainment voor haar.
1 vind kinderen verschrikkelijk, hij bijt zelfs in enkels als ze langs hem rennen. Maar op de 1 of andere manier is hij de beschermengel van mijn dochter van inmiddels 15 maanden. Al in de zwangerschap viel hij iedereen aan die in me buurt kwam, zelfs me eigen vriend😂🙈Toen ze baby was en ik liep even weg dan ging hij altijd gelijk naast haar zitten en als ze dan bewoog of een geluidje maakte dan begon hij gelijk te blaffen en mij te roepen. Hij valt ook andere mannen dan mijn vriend en honden aan die bijvoorbeeld te dicht in de buurt van de wagen komen.
Dan de laatste chi, ja die is heel klein en beetje zwak en oud dus haar houd ik gewoon uit de buurt op een veilig plekje waar me dochter niet bij kan want anders gooit ze haar zo t huis door 🙈
Maar natuurlijk is t soms zoeken en grommen ze wel na haar als ze ze uit enthousiasme slaat of denk dat ze kan kogelstoten en speerwerpen met ze. Maar door goed op te letten, consequent te zijn tegen zowel de honden als tegen haar, gaat het goed. En zijn t uiteindelijk maatjes. En uiteindelijk heb ik t ook t gevoel dat ze mij aanvoelen. Ze voelen gewoon dat ze super belangrijk is en ik superveel van haar houd. Dus zij doen dat ook.
Wees relaxt, consequent en laat ze rustig aan elkaar wennen dan komt het echt goed. En altijd onder toezicht.
3 jaar geleden
Ik zou een hondentrainer om advies vragen. Ze mogen echt niet bijten als je ...
Ja klopt! En ik heb hem ook getraind dat ik eten kan afpakken. Soms gromde hij wel beetje, maar ging altijd goed. De situatie was nu dat hij lekker een framboosje wilde opeten, maar op ons net nieuwe kleed..
3 jaar geleden
Reactie op Xlalax
Ah oke. Ja ik pakte zijn framboos af, omdat hij anders ons nieuwe kleed vies ging maken.
Echter vind ik zelf happen al een ding.. Grommen, happen etc zijn namelijk al zijn manier van communiceren dat hij het niet leuk vindt. Volgende stap is meestal bijten.. Daarom erg lastige situatie dit
3 jaar geleden
Ik leef mee met je probleem en heb geen ervaring met chihuahua’s, maar ik schrik wel van een reactie dat hondjes “even van zich af mogen bijten” of de vraag waarom je z’n eten afpakt. Stel je even voor dat je een iets grotere hond hebt .. dan gaat deze logica toch totaal niet op? De enige reden waarom mensen dit gedrag tolereren is omdat chihuahua’s dusdanig klein zijn dat het (bij volwassenen) geen serieuze schade veroorzaakt. Maar ik zou zeggen honden zijn honden, dus chihuahua’s moet je hetzelfde opvoeden als grote honden. Oefenen met afpakken dus.
Ik heb met mijn (grote) hond hier vanaf puppy op geoefend, maar je hondje is nog jong dus dat kan best. Telkens Spelen met iets wat ie leuk vindt en afpakken. Roeren in z’n voerbakje tijdens z’n eten. Er cetera. Als ie goed reageert belonen, anders gewoon nogmaals. Je hoort ten alle tijden aan álle spullen van je hond te kunnen komen, je bent immers de baas. Als ie dat van jou al niet pikt dan is er helemaal geen garantie dat ie van een onhandige peuter het zal pikken. En wellicht heb je mazzel en ziet je hondje de baby als onderdeel van “jouw clubje”, maar ik zou het dan alsnog voor vriendjes van je kind spannend vinden.
Daarbuiten ben ik ook streng naar mijn dochtertje hoor: ze moet de hond ruimte geven, niet irriteren en in principe van z’n spullen afblijven. Maar een net kruipende baby kun je dat alles echt nog niet uitleggen en ik hoop zo de kans te minimaliseren dat áls mijn kind wel iets vervelends doet dat m’n hond gelijk naar reageert.
Succes! Ik zou zeker eerst gaan proberen of je er weer wat vertrouwen in krijgt voor je op zoek gaat naar een tweede thuis.
3 jaar geleden
Reactie op Elisabeth90
Ik leef mee met je probleem en heb geen ervaring met chihuahua’s, maar ik s ...
Bedankt voor je reactie. Inderdaad mee eens dat een chihuahua ook gewoon een hond is. Daarbij voor een kleintje kan een chihuahua zeker een gevaar zijn. Vandaar ook mijn bezorgdheid.
Betreft de tips, ga ik zeker proberen en hopelijk pakt dat goed uit. Ik sluit een extra cursus ook niet uit.. Uiteindelijk inderdaad ook belangrijk de kids mee te geven hoe met diertjes om te gaan🙌🏼
3 jaar geleden
Reactie op Xlalax
Vind dit echt absurd eigenlijk. Jij staat ALTIJD boven je hond in de ‘roedel’ en je mag dus ALTIJD eten afpakken. Hier inderdaad ook onze pup opgevoed met handen in de etensbak, snoepjes even afpakken etc. Het hoort gewoon niet, ook al is je hond klein. Wij hebben een bernedoodle dus wel even wat anders maar dan nog.
3 jaar geleden
Ik heb zelf een chihuahua van 8 jaar en die heeft het ook niet echt met baby’s omdat ze vroeger aan haar haar is getrokken ( langharige chi). Zelf heb ik al een dochter van 3 en we merken dat het steeds beter gaat. Voor je hondje zal het ook wennen zijn en tijd nodig hebben maar blijf er zelf altijd bij en houd het gewoon even in de gaten.
3 jaar geleden
Hier ook een chihuahua ondertussen al 6j oud toen we onze eerste kindje hadden was ons hond ook 1,5j en het ging in het eerste dagen al goed wel altijd willen rieken en kijken naar de baby ma verder durfde ze niks en ze waren wel beste vriendjes geworden zie op de foto. Ma tot er andere 2kindjes zijn gekomen 😅 nu is zij al paar jaar echt stil hondje geworden en gaat zij liever in haar mandje rusten ik denk meestal is het om geen incidentjes te voorkomen dan gaat ze liever zelf weg . Ze zijn wel slim hoor en heeft in het begin gewoon tijd nodig :).
Nu zijn onze kids ondertussen al 5j,3j,2j :)

3 jaar geleden
Ik heb een dochter van 16 maanden en een hondje van 5 jaar. Hij moest niks van haar hebben en ging altijd weg als ze in de buurt kwam. Dit gaat sinds kort een stuk beter. En we leren haar dat ze niet bij zijn eten mag komen en niet bij de bench als hij daar in ligt. Dit probeert ze uiteraard wel maar we zijn daar altijd streng op. Het jammer is dat de hond altijd de gebeten hond is als er wat fout gaat terwijl ze vaak al meerde signalen geven. Dus wij blijven alert het is en blijft een hond en leren haar zoveel mogelijk de hond met rust te laten als hij weg loopt voor haar.
3 jaar geleden
Reactie op Jzz
Ik heb een dochter van 16 maanden en een hondje van 5 jaar. Hij moest niks ...
Inderdaad heel belangrijk om de kleine ook mee te geven hoe ze moeten omgaan met diertjes. Daarbij geven honden inderdaad wel signalen, maar dat kunnen kleintjes natuurlijk nog niet begrijpen. Dat is wat ik lastig vind, aangezien ik liefste niet 24/7 politie agent wil spelen tijdens bijvoorbeeld de kruipperiode. ‘T kan een keer misgaan natuurlijk en is aan ouders om dat te voorkomen
3 jaar geleden
Hey! Wij hebbben ook een hondje met wat gedragsproblemen. Hij ligt nu vaak tegen mijn buik aan en is erg op mij gefixeerd. Maar ook is hij jaloers aangelegd en heeft een andere hond een keer gebeten. Tja, het blijven dieren. Ik zou zeggen, laat je hondje aan de baby snuffelen, maar lees je hond goed. Kijk goed naar zijn houding en ogen. En laat nooit het kind en de hond alleen. Later als je kindje wat groter is, duidelijk aangeven dat hij of zij niet de hond mag benaderen.
3 jaar geleden
Wij hebben een chihuahua/Yorkshire terriër. En is een pittige damen van bijna 10. Onze zoon van nu bijna 3 zet haar nu op haar plaats en dat word ook geaccepteerd. In het begin was ze wel een beetje bang en als hij onder was lag zei in de mand. Als onze zoon boven was of weg dan kwam ze lekker knuffel. Naar onze zoon dus het zelfde als naar ons hij is haar 3e baasje als waren 😂 voor de rest is ze wel nog de terriër die ze altijd is 🙈
3 jaar geleden
Wij hebben een chihuahua. Indien ze de ruimte krijgen, pakken ze deze, letterlijk en figuurlijk. Hoe klein en schattig ook… ik zou echt adviseren om hier ondersteuning bij te nemen, van een gedragsdeskundige voor honden. Niet alleen voor jou en de baby, maar ook omdat je hondje meer rust heeft als er duidelijke regels en grenzen zijn. Dus uiteindelijk help je ook je hondje ermee ☺️ succes!!
3 jaar geleden
Ik had ook 2 chihuahuas, nu helaas nog 1. Wij hebben helaas van een afstand moeten doen ondanks dat ze een schat voor ons was.
Ze heeft een keer gegromd en der tanden laten zien naar de kleine terwijl de kleine niks deed. Dat was voor mij genoeg om afstand te nemen.
Ik zou mezelf nooit kunnen vergeven als ze ooit naar de kleine had gehapt.