18 Reacties

8 maanden geleden

Yesss, suuuuuper moe!! Ik ben ervoor naar de huisarts geweest. Had een heel groot te kort aan vitamine D, nu ik deze extra inneem voel ik me weer herboren! Wellicht handig om je ook even te laten prikken?

8 maanden geleden

Hier ook echt extreem moe terwijl mijn dochter al vanaf 4 maanden doorslaapt 🙈 Hier slaapt ze dus overdag bijna niet. Ik heb ook opgezette lymfeklieren dus ik moet toevallig volgende week naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Geen idee of dit met met elkaar te maken heeft. Geen idee wanneer de meeste baby’s doorslapen trouwens hoor heel veel verschillende verhalen. Ik wil inderdaad ook weer gaan sporten maar in mijn hoofd wil het nog niet echt ofzo hahah. Huishouden gaat hier wel prima en mijn moeder past 1 dag ook op in ons huis en die houdt enorm van schoonmaken. (Lucky me 😂) sociale contacten meestal 1x in het weekend en vriendinnen met kinderen ook nog wel eens door de weeks heb dat nu wel echt op een lager pitje staan ben zelf ook best introvert terwijl ik in de horeca werk. Voor mezelf besloten 1x in de maand iets voor mijzelf te doen zoals een gezichtsbehandeling of massage of gewoon lekker een broodje ergens eten. Al is het maar een uurtje even lekker niks. ☺️ Hoe vaak wordt jouw kindje nog wakker s’nachts?

8 maanden geleden

Reactie op June 💗

Yesss, suuuuuper moe!! Ik ben ervoor naar de huisarts geweest. Had een heel ...
Dit is sowieso een goed idee. Heb nog een potje thuis staan, dus kan er wel vast mee beginnen. Dankjewel😄

8 maanden geleden

Hi, hier niet mega moe, en slaapt ook niet door. Het is voor baby's heel normaal dat ze nog niet doorslapen, wel heel vervelend, haha. Wat ik doe is echt vroeg naar bed gaan. Standaard 20u ongeveer, wordt wel eens wat later, maar dan merk ik dat ik sowieso niet voldoende slaap heb. Als ik echt kapot ben ga ik gewoon gelijk met de baby naar bed, om 19u dus. Ja dan heb je minder avond...maar dan ben ik overdag wel een mens, in plaats van heel de tijd een zombie (en chagrijnig). Dus ik kies dan voor 12-14u overdag voldoende energie en dan in de nacht de uurtjes pakken tussendoor dat de baby wakker wordt. Wat me ook helpt is dat we ruim in opvang/oppas zitten. Ze gaat net een uurtje langer naar de opvang dan dat ik werk, zodat huishouden al gedaan is. Ik ben dan ook wel vroeg klaar met werk. En ze gaat ook naar de opa en oma's als ik niet werk, mn man en ik hebben dan tijd samen, of nog iets af maken voor werk, of iets regelen wat niet handig is met baby. Dat maakt de dagen een stuk gemakkelijker. En de opa en oma's zien haar gewoon ook heel graag, en dat wil ik ze niet ontnemen. Bij mij hielp het ook nog om mn verwachtingen bij te stellen. Dus ervan uitgaan dat ze snachts wakker wordt, geeft me heel veel rust mentaal. Succes hoor!

8 maanden geleden

Reactie op Np22

Hier ook echt extreem moe terwijl mijn dochter al vanaf 4 maanden doorslaap ...
Ooh wat een luxe dat ze door slaapt. Maar overdag geen uurtje voor jezelf lijkt me idd ook zwaar.. vooral nu ze beginnen te tijgeren en je continu moet opletten 😅. En wat fijn dat je een oppas en schoonmaakster in 1 hebt haha, jaloers. Wat goed dat je af en toe even een momentje voor jezelf neemt!! Zat zelf al te denken om een keer te gaan floaten (1 uurtje schijnt gelijk te staan aan 5 uur slaap😂). Ik doe ook wel dingen voor mezelf zoals afspreken met vriendinnen. Mijn zoontje wordt de ene keer 1 keer wakker en de andere keer wel 5 keer, dus het wisselt een beetje. Durf inmiddels niet meer te zeggen als hij een paar nachten maar 1 keer komt, dat het de goede kant op gaat. Want dan gaat het telkens weer mis.. ik spreek doordeweeks daarnaast ook wel af met vriendinnen die kinderen hebben, want de hele dag thuis zitten vind ik ook vermoeiend 😅

8 maanden geleden

Reactie op Mollie2021

Hi, hier niet mega moe, en slaapt ook niet door. Het is voor baby's heel no ...
Ik weet dat het normaal is dat hij nog niet doorslaapt en dat het erbij hoort. Had eigenlijk ook verwacht dat ik dit prima zou vinden, maar het valt me soms toch waar zwaarder dan verwacht.. en dan hoor je om je heen dat kindjes allemaal doorslapen, dus misschien ook geen goed vergelijkingsmateriaal. Ook zou ik eerder naar bed moeten gaan, maar een momentje voor mezelf savonds daar geniet ik ook echt van.. misschien moet ik proberen de helft van de avonden om 20 uur naar bed te gaan. Ik voel mij altijd schuldig als hij langer dan 8 uur op de opvang zit, omdat hij hier altijd erg moe van wordt en helaas hebben wij nog maar 1 oma, die ook nog andere kleinkinderen heeft en wel om de week een dag oppast(wanneer wij werken), maar het verder niet heel erg aanbiedt. Ik denk dat het idd een goed idee is om de verwachtingen bij te stellen en er al vanuit te gaan dat hij minimaal drie keer gaat komen snachts. En het dubbele is dan soms ook nog dat wanneer ik hem dan in mijn armen heb ik er ook nog wel van kan genieten😂

8 maanden geleden

Ohh hier hetzelfde. Advies is een poetshulp haha heel blij mee. En lekker de boel de boel laten soms. En mega vroeg naar bed gaan hier om 21u slapen. Baby bij je in bed (als je dat durft) papa naar de zolder zodat hij wel slaapt en kan opstaan met de kinderen als hij vrij is en jij kunt uitslapen. Sociale contacten plannen met de kinderen haha. Af en toe ook niet natuurlijk ff mommy time. Maar de niet leuke sociale verplichtingen zwz met kinderen dan hou je meer vrije tijd over 🤣en kids vinden het vaak leuk op pad gaan. Sporten is ook lastig de tijd ervoor te vinden. Je kunt ook gaan wandelen en straks fietsen met de kleine. Win win.

8 maanden geleden

Ik dacht dat mijn extreme vermoeidheid gewoon bij het hebben van een jonge baby hoorde maar ik bleek een traagwerkende schildklier te hebben, ontstaan door de zwangerschap. Schijnt bij 10% van de vrouwen voor te komen dus als je je vermoeidheid niet in verhouding vindt met hoe je kind slaapt misschien niet gek eens te checken. 1/10 is best veel. Mijn dochtertje wordt overigens minder vaak wakker sinds we haar overdag meer eten geven, op aanraden van dit forum. Met flessen en hapjes voelt het soms alsof we de hele dag aan het eten zijn, maar het helpt! Maakt nu nachten van 2x 6 uur, 7:00-19:00 en dat is na 8 maanden echt een verademing ❤️

8 maanden geleden

Als je het gevoel hebt dat je vermoeider bent dan je zou verwachten, zelfs bij twijfel of gewoon als je denkt, kunnen we hier niet iets aan doen. Altijd bij je huisarts aankloppen en kijken of je getest kunt worden. Ik ben ook chronisch vermoeid, helaas al wel voor mijn zwangerschap, dus ik wist het al. Bij mij was het bijvoorbeeld vitamine b12 te kort. Dit komt bij mij door een opname stoornis, dus zal levenslang injecties ervoor krijgen. Maar vit D is ook echt veel voorkomend, zeker in de wintermaanden. Dus ik zou zetggt, laat het even checken en wellicht kun je gerust gesteld worden dan wel, geholpen ☺️

8 maanden geleden

Reactie op KGD24

Ooh wat een luxe dat ze door slaapt. Maar overdag geen uurtje voor jezelf l ...
Heyhey, hoe zie jouw dag en nacht er dan ongeveer uit? Qua ritme en voeding? Misschien kan je hier iets mee doen waardoor de kleine toch wat lekkerder door gaat slapen, niet dat het gek is hoor, volgens mij slaapt 40 procent ofzo nog niet door nu 🙃 wel pittig ja

8 maanden geleden

Ik zelf bleek trouwens wel zo moe te zijn door een depressie en ook waren mijn bloedwaardes qua vitamines nog wel goed maar wel ondergrens en ijzer was te weinig, misschien ook even laten prikken en voel je je mentaal goed genoeg als je daar even goed over nadenkt?, alles wat op mij af gekomen is en veel alleen doen en maar door door doorgaan heeft mij aardig opgebroken. Nu krijg ik hulp en het gaat al een stukje beter.

8 maanden geleden

Reactie op Rox18636627

Ohh hier hetzelfde. Advies is een poetshulp haha heel blij mee. En lekker d ...
Haha wij hebben ook een poetshulp! Maar ze komt om de week en met twee honden en een kind is het huis zo weer vies 😅. Helaas slaapt onze baby bij ons in bed niet beter dan in zijn eigen bedje als hij eenmaal wakker is en als we hem dan bij ons in bed doen zijn zowel papa als mama wakker 😂. Daarbij is hij heel erg druk met tijgeren, optrekken en rollen dus het bed is niet meer veilig haha. Ik kan idd niet wachten tot we lekker met hem kunnen fietsen 😍

8 maanden geleden

Reactie op Doenjaah

Ik zelf bleek trouwens wel zo moe te zijn door een depressie en ook waren m ...
Wat heftig.. voel je je nu al wel beter? Ik had alleen de eerste twee weken last van een zwaar depressief gevoel, gelukkig ging dat daarna weg. Vond dat heel heftig, dus hoop dat jij je al wat beter voelt want dat gevoel wens je niemand toe. Ik denk inderdaad dat de overgang van geen kind naar een kind ook heel erg wennen is. Je bent nu continu druk en hebt minder tijd voor jezelf. Vitamines ga ik ook idd even laten prikken. 🥰

8 maanden geleden

Reactie op Doenjaah

Heyhey, hoe zie jouw dag en nacht er dan ongeveer uit? Qua ritme en voeding ...
Ja wij moeten hier ook zeker naar kijken. Wij proberen al niet meer een slaapje te doen voor 9 uur, maar dit lukt niet altijd. Hebben voor nu afgesproken dat we het verzetten van de tijd even afwachten. Als hij dan rond 6 uur wakker wordt is het prima namelijk. Als dit niet zo is dan gaan we het eerste slaapje vanaf 9 uur doen en dan na 30 minuten wakker maken zodat hij hopelijk een langer middag slaapje gaat doen. Overdag hebben wij ook geen vaste tijden voor een slaapje, dus hier kunnen wij zeker nog mee aan de slag

8 maanden geleden

Heel herkenbaar… Hier ook nog eens een zieke baby af en aan door de opvang. Bevordert de nachtrust ook niet 🫣

8 maanden geleden

Reactie op KGD24

Ooh wat een luxe dat ze door slaapt. Maar overdag geen uurtje voor jezelf l ...
Ik sloeg even aan op dat floaten: hier ging ze er juist slechter door slapen, omdat het vaak op een tijdstip was gepland dat weer net niet lekker met de slaapjes uit kwam, dus dan was het hele ritme naar de klote 🤣 haha. Verder ook een vermoeide mama hier. Baby slaapt meestal wel door, maar bij 1 of 2 slechte nachten achter mekaar, stort het kaartenhuis helemaal in. Ik moet vaak ook echt tijdens haar slaapjes ook liggen om de dag door te komen. Huishouden en al die dingen staan op een laag pitje nu .

8 maanden geleden

Hier ook zoooo moe, nachten gaan gewoon goed en al lang (vanaf 3 maand) slapen ze beide van 19.00 tot 8.00 dus daar kan het niet aan liggen. Zelf gaan we ook al rond 22.00 naar bed. Overdag slaapt baby 3x en peuter 1x op zelfde tijdstip als baby dus ook daarbij geen probleem. Maar hoe blijf ik zoooo moe?!?! Moet ik juist gewoon overheen zetten en alles doen, moet ik er aan overgeven en slapen waar ik kan? Ik weet het echt niet meer. Bloedwaardes waren 2 maand geleden gewoon goed dus?

8 maanden geleden

Hier net 9 maanden en ook pittig. Sociale dingen op een laag pitje, anders red ik de week thuis en werk week niet. Achteraf gezien werd het bij de oudste rond 1 jaar beter. Dus we zijn op 3/4 van het eerste en moeilijkste jaar! 🍀🔥 (En meest bijzondere misschien wel, maar de moeheid is niet mals!)