11 Reacties
één maand geleden
Hi! Weleens gedacht aan koemelkeiwitvrij eten geven? Lactose is slechts een onderdeel van koemelk, maar koemelkeiwit veroorzaakt de daadwerkelijke koemelkallergie.
Eens proberen jullie zoontje alleen eten te geven dat echt melkvrij is?
25 dagen geleden
Ik ken een kindje met vergelijkbare klachten. Ook altijd al last van gevoelige darmen en het werd erger bij de introductie van de hapjes. Onder begeleiding van een kinderdietist bleek dat dit kindje reageert op bepaalde stofjes die ook in sommige soorten groente/fruit zitten. Iets met fodmap, maar precies weet ik het niet. Met een aangepast dieet gaat het nu een heel stuk beter.
21 dagen geleden
Reactie op Vera1108
Dat kan nooit kwaad inderdaad.
Dit gaven we in het begin ook. Ik was het al ...
Wij zijn een paar maanden terug bij een kinderdietiste geweest omdat onze zoon niet zindelijk werd qua ontlasting. Dit heeft voor ons erg geholpen dus wellicht kan zo iemand nog helpen?
4 dagen geleden
Bedankt voor het meedenken 🥰
In de tussentijd zijn we bij de natuurgeneeskundige geweest en zijn er meerdere testjes afgenomen. Hieruit blijkt dat hij slecht reageert op koemelk en op producten met veel tarwe. Hij krijgt nu geitenmelk en ze heeft druppels (op natuurlijke basis) voorgeschreven. We juichen niet te vroeg, maar we denken al resultaat te merken.
Mogelijk is dit ook een tip voor andere ouders!
4 dagen geleden
Reactie op ratched
Wat fijn! Bij ons duurde het 1,5 maand voor het helemaal uit haar systeem w ...
Wat fijn ook voor jullie!
Wij gebruiken taraxacum (paardebloem) druppels. Ze heeft deze voorgeschreven, omdat het goed voor de lever, vertering en ontstekingsremmend is. Alles in zijn buikje was behoorlijk geïrriteerd namelijk…
4 dagen geleden
Reactie op Vera1108
Wat fijn ook voor jullie!
Wij gebruiken taraxacum (paardebloem) druppels. ...
A ja paardenbloem heeft veel geneeskracht 🤗 wij kregen bambino voorgeschreven maar daar zat zoveel alcohol in dat het voor mij niet goed voelde om te geven aan zo’n klein kindje.
Hopelijk blijft de verbetering in een stijgende lijn!
Gelukkig zijn er tegenwoordig veel alternatieven voor koemelk en gluten.
Mijn dochter gaat trouwens heel goed op de Griekse yoghurt van geitenmelk, ze wordt helemaal blij als ze het bakje uit de koelkast ziet komen 😊