11 Reacties

één maand geleden

Hi! Weleens gedacht aan koemelkeiwitvrij eten geven? Lactose is slechts een onderdeel van koemelk, maar koemelkeiwit veroorzaakt de daadwerkelijke koemelkallergie. Eens proberen jullie zoontje alleen eten te geven dat echt melkvrij is?

25 dagen geleden

Ik ken een kindje met vergelijkbare klachten. Ook altijd al last van gevoelige darmen en het werd erger bij de introductie van de hapjes. Onder begeleiding van een kinderdietist bleek dat dit kindje reageert op bepaalde stofjes die ook in sommige soorten groente/fruit zitten. Iets met fodmap, maar precies weet ik het niet. Met een aangepast dieet gaat het nu een heel stuk beter.

22 dagen geleden

Zou het helpen om probiotica te geven? Dit heeft bij onze zoon geholpen.

22 dagen geleden

Reactie op NFN33

Zou het helpen om probiotica te geven? Dit heeft bij onze zoon geholpen.
Dat kan nooit kwaad inderdaad. Dit gaven we in het begin ook. Ik was het alweer vergeten door alles wat we nog meer hebben geprobeerd.

21 dagen geleden

Reactie op Vera1108

Dat kan nooit kwaad inderdaad. Dit gaven we in het begin ook. Ik was het al ...
Wij zijn een paar maanden terug bij een kinderdietiste geweest omdat onze zoon niet zindelijk werd qua ontlasting. Dit heeft voor ons erg geholpen dus wellicht kan zo iemand nog helpen?

4 dagen geleden

Bedankt voor het meedenken 🥰 In de tussentijd zijn we bij de natuurgeneeskundige geweest en zijn er meerdere testjes afgenomen. Hieruit blijkt dat hij slecht reageert op koemelk en op producten met veel tarwe. Hij krijgt nu geitenmelk en ze heeft druppels (op natuurlijke basis) voorgeschreven. We juichen niet te vroeg, maar we denken al resultaat te merken. Mogelijk is dit ook een tip voor andere ouders!

4 dagen geleden

Reactie op Vera1108

Bedankt voor het meedenken 🥰 In de tussentijd zijn we bij de natuurgenees ...
Wat fijn! Bij ons duurde het 1,5 maand voor het helemaal uit haar systeem was en wat een wereld van verschil was dat! Die druppels, zijn dat toevallig bambino bio?

4 dagen geleden

Reactie op ratched

Wat fijn! Bij ons duurde het 1,5 maand voor het helemaal uit haar systeem w ...
Wat fijn ook voor jullie! Wij gebruiken taraxacum (paardebloem) druppels. Ze heeft deze voorgeschreven, omdat het goed voor de lever, vertering en ontstekingsremmend is. Alles in zijn buikje was behoorlijk geïrriteerd namelijk…

4 dagen geleden

Reactie op Vera1108

Wat fijn ook voor jullie! Wij gebruiken taraxacum (paardebloem) druppels. ...
A ja paardenbloem heeft veel geneeskracht 🤗 wij kregen bambino voorgeschreven maar daar zat zoveel alcohol in dat het voor mij niet goed voelde om te geven aan zo’n klein kindje. Hopelijk blijft de verbetering in een stijgende lijn! Gelukkig zijn er tegenwoordig veel alternatieven voor koemelk en gluten. Mijn dochter gaat trouwens heel goed op de Griekse yoghurt van geitenmelk, ze wordt helemaal blij als ze het bakje uit de koelkast ziet komen 😊

3 dagen geleden

Reactie op ratched

A ja paardenbloem heeft veel geneeskracht 🤗 wij kregen bambino voorgeschre ...
Ja fijn dat er zoveel andere varianten zijn. Zo komen ze niks tekort haha. Goede tip! Die gaat ook op het boodschappenlijstje 🤗

3 dagen geleden

Misschien kan probiotica ook iets doen voor je zoontje.