2030 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Felimba
Ik word zo gek van de warmte, wordt er letterlijk naar van😐 Iedere x baden ...
Ik heb exact hetzelfde. Dan hebben we ook nog een airco, zou moeten helpen maar ik word er alleen maar zwakker door.
Ik ben er zo klaaaaar mee en vooral heel moe. Ik ben maandag gestript maar helaas niets geholpen. Ik zou ook voor een inleiding mogen kiezen, maar dat wil ik (nog) niet. Nog eventjes doorbijten.
één jaar geleden
Ik zit even heel hard te bedenken... voor de mama's die al bevallen zijn... wat is je meer waard:
A: tussen 2300-0700 slechts 1 keer een uur in de weer met je kleintje voor voeding en luier
OF
B: dan maar snachts onregelmatig en niet weten waar je aan toe bent, maar gegarandeerd tussen 0830-1030 even zeker een half uur voor jezelf hebben om rustig te douchen, aankleden en mens te worden
Op dit moment neig ik echt naar B. Zit al anderhalf uur met de intentie "ik ga dadelijk een momentje voor mezelf hebben, alle condities van luier, eten, boeren, knuffen gehad". Maar helaas denkt de kleine er anders over. Iedere keer 3 minuten en dan toch helaas....
één jaar geleden
Reactie op WHJ
Ik heb exact hetzelfde. Dan hebben we ook nog een airco, zou moeten helpen ...
Oh man de kraamweek met dit weer…. En een Newborn die krampjes heeft in de nacht. Geloof me je slaapt in je zwangerschap een stuk beter 🥲 geniet er nog maar even van
één jaar geleden
Reactie op LizzyMcguire
Oh man de kraamweek met dit weer…. En een Newborn die krampjes heeft in de ...
Niks persoonlijke maar die zin kan ik niet meer horen (of lezen). Ik had een normale slaper maar ik sliep na de zwangerschap toch écht. Eger dan ervoor.
Maar ik kwam hier om te klagen dat iedereen nog steeds blijft vragen of ik nog zwanger ben. Mijn vader belde alweer met de vraag of de baby er al was. Ik wordt gek
één jaar geleden
Reactie op Julia321
Niks persoonlijke maar die zin kan ik niet meer horen (of lezen). Ik had ee ...
Haha snap ik, herkenbaar… uiteindelijk 42+1 zwanger geweest en iedere dag wakker worden met al die berichten of er al iets bezig is… : nee anders hoor je het wel 😅 en dat vanaf week 39 ofzo haha dus ik snap je gevoel hoor
één jaar geleden
Reactie op Meez
Ik zit even heel hard te bedenken... voor de mama's die al bevallen zijn... ...
Oh dit herken ik zo! Ik ben ook werkelijk alleen maar bezig. Kleintje wil heel veel drinken. Dus voeden. Luier. Voeden. Etc.
En ze poept het liefst in een verse luier. Heb regelmatig dat ik nét heb verschoond en dat ze dan poept. Tot wel 3x achter elkaar!
Maargoed, als ik dan naar dat lieve koppie kijk is alles weer goed 🥰
één jaar geleden
Kon gister echt wel janken.. Nadat we vertrokken waren bij de verjaardag van mn ouders.. kwamen we thuis achter dat ik een deel van me kolf achter had gelaten.. volledig in paniek, omdat de borsten al zeer deden ivm kolftijd op zoek gegaan naar de andere kolven in huis. Bleek ik geen goede borstschild te hebben bij de twee die ik had. Zakte de moed nog verder de schoenen in.. Prenetal, Kruidvat allemaal dicht uiteraard.. Nu kan ik gelukkig de kolf lenen van de buurvrouw (gebruikt hem niet meer), alleen moet ik de juiste schilden halen. Dat kon pas morgen (vandaag). Snel op marktplaats gezocht naar een handkolf. Gevonden, opgehaald en uitgetest. Kon wel janken van de pijn.. kolf deed zoveel zeer. Maar iets was beter als niets. Tweede keer nog geprobeerd.. weer zo'n intense pijn, maar nog hanteerbaar. Tot dat de gekolfte opbrengst een deel over me schoot heen viel. Dat schoot er bij mij heel verkeerd in, omdat ik dus al door de pijn heen ging voor de voeding. Tranen liepen over de wangen van de pijn, woede en teleurstelling.. handkolf ook direct de prullenbak in gesmeten.
Snachts toch de elektrische kolf geprobeerd die ik had liggen, maar dan zonder verkleiner etc. Dit hielp om de druk eraf te halen, maar was verre weg van optimaal. Maar iets was beter als niets.
Nu hopen dat de tijd snel voorbij gaat vliegen, zodat ik de juiste maat kan pakken straks. Wijze les weer geleerd.. zorg altijd voor een goede back-up kolf. 🥴
één jaar geleden
Reactie op Meez
Waarom kan die kleine nou bij iedereen op de borst lekker relaxed in slaap ...
De kraamzorg zei bij ons ook dat bij krampjes ze bij de papa sneller rustiger worden ipv bij de moeder. Dit komt doordat ze de melkproductie ruiken bij de moeder.